021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش استفاده فن کولر گازی

آموزش تعمیر کولر گازی در تهران

در کولر گازی قطعات متنوعی وجود دارد که یکی از آن‌ها فن میباشد . وظیفه فن کولر گازی کشیدن هوای گرم اتاق به داخل یونیت و همینطور دمیدن هوای خنک تولید شده به واسطه کولر گازی به فضای شما میباشد . فن کولر گازی قادر میباشد  به صورت مداوم روشن باقی بماند. روشن باقی ماندن فن مزایا و معایبی برای خود به همراه دارد .

نقش فن کولر گازی در سیستم تهویه مطبوع

فن کولر گازی یکی از اصلی ترین اجزا هر کولر گازی میباشد که هدف از قرار گرفتن آن در سیستم تهویه مطبوع، دمیدن هوای خنک تولید شده در داخل کولر گازی میباشد و انتقال دادن  آن به تمام فضاهای ساختمان میباشد خوبی اصلی فن این میباشد که شما برای جلوگیری از هزینه‌های زیاد و هم مصرف برق بالا می‌توانید کولر گازی خود را در حالت فن قرار دهید .

چنانچه کمپرسور کولر خاموش باشد، فن می‌تواند به صورت مداوم کار کند. در این حالت مصرف برق پایین خواهد امد اما کولر شما خنک کنندگی چندانی ندارد. البته باید بگوییم  که در این شرایط فن می‌تواند به تصفیه هوای شما کمک کرده  و دما را کمی پایین بیاورد .

مهترین نکات برای استفاده از کولر گازی روی حالت فن

همانطور که میدانید، برای کارکردن فن کولر گازی دلایی وجود دارد، اما مطمئناً علت  مطمئنی برای آن، وجود ندارد. در زمان تصمیم گیری درباره انکه آیا باید فن خود را روشن نگه دارید، باید تنظیمات ویژه ای برای دستگاه خود در نظر بگیرید .

به عنوان نمونه، شاید شما حساسیت شدید داشته باشید. بعد از مداوم نگه داشتن فن برای مدت طولانی، امکان دارد متوجه شوید راحتی شما به طور قابل توجهی افزایش یافته. در این هنگام، حتی اگر خود تهویه هوا کار نکند، ارزش استفاده از فن گرمایش و سرمایش را دارد. در حالی که شما احتمالاً در طول سال قبض زیادتری پرداخت خواهید کرد،اما  راحتی بیشتر برایشما ارزش خواهد داشت .

از طرف دیگر، شاید متوجه شوید که کارکردن فن اغلب در راحتی شما تأثیر ندارد و نیازهای اضافی تعمیر و نگهداری کولر گازی ارزش حداقل اثر را ندارند. بنابراین ، شما انتخاب می کنید که فن دمنده خود را به طور مداوم اجرا نکنید.  اگر می خواهید تعادل درستی بین روشن کردن مداوم فن و خاموش کردن آن برقرار کنید چون بیش از حد مشغول وروشن و خاموش کردن فن هستید ، امکان دارد مورد توجه شما قرار گیرد .

اموزش تعمیر کولر گازی اسپیلت

اگر به این نوع فن آوری ها علاقه مند هستید، می توانید موضوع را با جزئیات بیشتر با یکی از تعمیر کاران کولر گازی سرمایش در میان بگذارید. آنها به شما کمک خواهند کردتا گزینه های خود را بهتر متوجه شوید وشما دوستداران به این حرفه میتوانید با شرکت در کلاسهای مهیادبرزین در تهران از این اموزشها بهره مند شوید .

نشانه های خرابی بلور فن کولر گازی

خرابی بلور فن کول گازی با نشانه های گوناگونی نمایان می شود. به طور کلی هر بلور فن به راحتی دچار صدمه و آسیب نمی شود. بیشتر افراد زمانی که تصمیم به سرویس کولر گازی خود می گیرند و سطح خارجی بلور را تمیز می کنند، به علت بی دقتی باعث خرابی آن می شوند. به عنوان نمونه در اکثر موارد یک شی خارجی به داخل بلور فن وارد شده و باعث صدمه و شکستگی آن می شود .

 بیشتر بخوانید :    آموزش اجزای کولر گازی اسپیلت

وجود  چنین اتفاقی در بلور فن باعث آسیب دیدگی جدی خواهد شد. ایجاد تولید صدای زیاد و به لرزه درآمدن یونیت داخلی کولر گازی همراه خواهد شد. این لرزه به مرور به موتور فن نیز انتقال میابد.
متاسفانه بعضی از کاربران با وجود دیدن لرزش دستگاه در مورد عوض کردن بلور فن کولر گازی دچار غفلت هستند. این در حالی میباشد که روشن کردن دستگاه در چنین وضعیتی سبب می شود در مدت کوتاهی موتور فن شما از حالت بالانس خارج شده و آسیب بسیاری ببیند .

نکات مهم در خرید بلور فن :
هنگامی که تصمیم به خرید بلور فن کولر گازی می گیرید، چندین نکته مهم را مد نظر قرار دهید .

آموزش صفر تا صد تعمیرات کولر گازی

شفت بیرون یا داخلی
قطر
طول دقیق
بهترین روش برای حل ایراد کار نکردن فن کولر گازی ، تعمیر این قطعه میباشد. پس از تست فن و بررسی کامل قطعاتی مثل  ترموستات، فن خارجی سیستم، خازن ها، موتور، برد، شفت موتور، شفت های داخلی و خارجی و …، تکنسین میزان آسیب دیدگی فن را بررسی میکند. که معمولا فن قابل ترمیم میباشد .