021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی برای مبتدیان

آموزش رایگان تعمیرات برد الکترونیکی

برد الکترونیکی از مهم ترین اجزای دستگاه ها به شمار می رود . بنابراین ، در صورت خرابی این قطعه باید تمامی جوانب را بررسی کرد تا نسبت به تعویض یا تعمیر آن تصمیم گیری شود . یادگیری آموزش تعمیرات برد الکترونیکی برای مبتدیان میتواند فرصتی خوب برای افراد فنی نیز باشد .

وظیفه برد الکترونیکی :

برد الکترونیکی در تمامی وسایل برقی عملکرد تمامی قطعات را کنترل می کند . وظیفه فرمان دهی و دریافت اطلاعات توسط برد انجام می‌ شود . برد تمامی اطلاعات را از قطعات در تمام بخش های وسایل برقی دریافت می کند و با توجه به آن اطلاعات فرمان قطع و وصل را به دیگر قطعات می دهد .

برد الکترونیکی مانند مغز انسان عمل کرده و هیچ یک از اجزای بدن بدون دستور مغز هیچ فعالیتی انجام نمی دهند . اگر مشکلی برای برد به وجود آمد باید به بررسی آن پرداخته و آن را تعمیر و تعویض کنیم . همانطور که برد دستور کارکرد را برای بقیه اجزای دستگاه ها میفرستد در صورت خرابی میتواند موجب عدم عملکرد آنها بشود .

نکات ایمنی جهت تعمیر برد الکترونیکی :

قبل از اینکه اقدام به عیب یابی برد لباسشویی خود نمایید، باید چندین نکته ایمنی را را باید رعایت کنید تا از آسیب های مختلف در امان بمانید . از آنجایی که برای تعمیر برد به صورت مستقیم با قطعات آن در ارتباط هستید و ممکن است بسیار مشکل ساز باشد . بهتر است قبل از هرکاری ابتدا برق دستگاه را قطع کنید . همچنین برای اینکه در حین تعمیر به دیگر اجزا و قطعات دستگاه آسیبی نرسد ، بهتر است از ابزار ، راهنماهای مناسب و وسایل ایمنی استفاده کنید . تمامی مراحل آموزش تعمیر برد الکترونیکی را باید به دقت دنبال کنید تا این کار به طور کاملا صحیح انجام شود .

آموزش تعمیر برد الکترونیکی لوازم خانگی

علائم خراب شدن برد یخچال :

زمانی که قطعات دستگاه از جمله موتور سر و صداهایی تولید کند و یا برای مثال فن یخچال سرعت نرمالی نداشته باشد باید برد را بررسی نمایید . تغییر سرعت فن و تولید صداهای غیرعادی از نشانه های خرابی برد یخچال است که نیاز به بررسی تخصصی دارد . همچنین خاموش شدن ناگهانی دستگاه ها و از کار افتادن برخی از قطعات آن ممکن است به دلیل اشکال در برد باشد .

برد کنترل جرقه‌ زن در پکیج ها :

برد کنترل جرقه زن در پکیج دیواری یک قطعه الکترونیکی است که وظیفه کنترل و مدیریت مراحل روشن شدن مشعل را بر عهده دارد . این برد با دریافت سیگنال از ترموستات ، دستور شروع عمل جرقه‌ زنی را انجام میدهد . سپس با تولید جرقه ، گاز را مشتعل کرده و شعله را روشن می‌کند . در صورتی که شعله به درستی روشن نشود ، برد کنترل جرقه‌زن با فرستادن سیگنال به شیر گاز، جریان گاز را قطع می‌کند تا از مشکلات احتمالی مانند نشت گاز جلوگیری شود  .

اموزش تعمیرات بورد در تهران
تعمیر صفحه لمسی مایکروفر :

تعمیر صفحه لمسی مایکروفر یکی از مشکلاتی است که ممکن است در تعمیر ماکروفر با آن رو به رو شویم . این صفحه به عنوان یک واسط بین فرد و دستگاه عمل می‌کند و امکان کنترل و تنظیم زمان و توان مایکروویو را به افراد میدهد . با افزایش استفاده و طول عمر مایکروفر ، ممکن است صفحه لمسی آن خراب شود یا از کار بیفتد . در این موقع ، تعمیر صفحه لمسی مایکروفر می‌تواند  برای استفاده بهینه از این دستگاه مفید باشد .