021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات خرابی مایکروفر فلر

آموزشگاه تعمیرات مایکروفر

مایکروفر فلر یکی از وسایل برقی با کیفیت می باشند . همانطور که میدانیم ماکروفر ها یکی از پرکابرد ترین و پر اهمیت لوازم خانگی برای اکثر افراد می باشد و استفاده از آن به طور گسترده ای در بین مردم رواج پیدا کرده است . وسایل برقی با بهترین کیفیت هم تولید شوند بعد از مدتی طولانی استفاده از آن قطعات این دستگاه دچار فرسودگی میشوند و در عملکرد این دستگاه مشکلاتی نیز ایجاد میشود .

علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر چیست ؟

خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن مایکروفر میتواند به دلیل خرابی برخی قطعات نیز باشد که باعث به وجود آمدن این مشکل میباشد . قطعاتی که در صورت خرابی باعث روشن نشدن مایکروفر فلر میشوند شامل : برد کنترل اصلی ، میکروسوئیچ درب ، محافظ حرارتی ، ترانسفورماتور ولتاژ بالا  می باشند که باید آنها را بررسی کرده و عیب را برطرف نمایید .

برای انجام این کار باید با استفاده از یک مولتی متر، تمامی قطعات را بررسی نمایید . بعد از بررسی کردن و پیدا کردن قطعه خراب باید آن را تعویض نمایید و دستگاه را تست کنید . برای بررسی قطعات ابتدا باید اتصال برق ا قطع کنید و تخلیه الکتریکی آن را انجام دهید تا مشکلی به وجود نیاید . و در صورت پیدا کدن قطعه معیوب آن را تعویض نمایید .

خرابی قفل و سنسور‌های درب مایکروفر فلر :

خرابی قفل و سنسور های درب مایکروفر باعث ایجاد مشکلاتی از جمله روشن نشدن مایکروفر میشود .  خراب شدن یکی از قطعات سیستم باز و بسته شدن درب مایکروفر مانند چفت درب مایکروفر ، میکروسوئیچ درب و… باعث روشن نشدن مایکروفر فلر میشود . به دلیل اینکه عملکرد سیستم مایکروویو به این صورت تنظیم شده که درب آن بسته نباشد روشن نمی‌شود ، در صورت روشن نشدن ماکروویو اولین جایی که باید بررسی کنید اجزای مختلف درب آن هستند .

علت جرقه زدن مایکروفر فلر چیست ؟

استفاده از ظروف فلزی یا ظروفی که با فلز آبکاری شده‌اند در مایکروفر فلر و همچنین استفاده از وسایلی دارای پایه‌های بلند و کوتاه و…. می‌توانند باعث علت جرقه زدن مایکروفر فلر باشند . باید توجه نمایید در صورت استفاده  از ظروف سه‌ پایه در مایکروفر ممکن است باعث آب شدن سه‌ پایه و در نتیجه جرقه زدن این دستگاه شود . همچنین اگر این دستگاه رو حالت بخار پز باشد هم جرقه میزند .

آموزش تخصصی تعمیرات مایکروفر
گرم نکردن مایکروفر به‌خاطر سوختن دیود :

قطعه دیود در مایکروفر وظیفه  دو برابر کردن قدرت ولتاژ است . دیود یکی از قطعه های مهم در این دستگاه می باشند که کارکرد مفیدی در مایکروفر دارد . مگنترون نیز نقش حرارت دادن و داغ کردن مواد غذایی را دارد . هر چه‌قدر که ولتاژ بیشتری توسط دیود آزاد شود ، به همان اندازه غذا سریع ‌تر گرم می‌شوند .

در آخر می‌توان گفت که خراب ‌شدن و سوختن دیود می‌تواند یکی از مهم‌ ترین دلایل گرم نشدن غذا در مایکروفر فلر شود . اگر قطعه دیود دستگاه دچار خرابی و سوختن شود باید این قطعه را مورد بررسی قرار بگیرید .  جریان برق موجود در خازن‌های داخلی دستگاه بسیار خطرناک هستند . قبل از بررسی دیود باید به شیوه‌ای کاملاً حرفه‌ای و صحیح تخلیه گردند .

بیشتر بخوانید :   نحوه عیب یابی یخچال صنعتی فیکو

علت خراب شدن فیوز سرامیکی مایکروفر فلر :

فیوز سرامیکی مایکروفر وظیفه حفاظت از سایر قطعات این دستگاه را دارد . اگر فیوز سرامیکی دچار خرابی هایی شود باعث خاموش شدن ناگهانی مایکروفر در حین کار می‌شود . محل این فیوز پشت کنترل پنل و در نزدیکی منبع تغذیه قرار دارد و با توجه به اینکه این قسمت برق دارد و برای بررسی آن حتما مایکروفر را از برق بکشید و به کمک یک وسیله فازمتر این قطعه را بررسی نمایید .

خرابی دکمه های مایکروفر فلر :

آبخوردگی و رطوبت از مواردی هستند که میتواند باعث کار نکردن دکمه استارت مایکروفر فلر شود . صفحه ی لمسی مایکروفر فلر بسیار پر اهمیت می باشند که در صورت رطوبت و آبخوردگی کاملا از کار می افتند که باعث روشن نشدن مایکروفر میشوند . پس قرار گیری جای مایکروفر بسیار اهمیت دارد .  برای مثال اگر مایکروفر را در کنار سینک ظرفشویی قرار دهید ، ممکن است بخار آب گرم به مرور زمان صفحه لمسی مایکروفر و دکمه استارت را خراب کند .

آموزش عیب یابی مایکروفر
علت سوختن و خرابی لامپ مایکروفر چیست ؟

ممکن است لامپ مایکروفر به دلیل اتصال نادرست برق روشن نشود . پس ابتدا مطمئن شوید که اتصال برق درست باشد و مشکلی در این بخش ایجاد نشده باشد . لامپ مایکروفر در صورت خرابی و سوختن باید تعویض شود . اگر این قطعه تعویض کردید و مجدد روشن نشد ممکن است به دلیل خرابی یکی از قطعات آن دستگاه باشد .  باید قبل از تعویض سوکت با یک مولتی متر جریان در آن را بسنجید . در صورت عدم وجود جریان ، سوکت را تعویض کنید . بعد از تعویض لامپ و در صورت که لامپ جدید روشن نشد ممکن است به علت خرابی برد الکترونیک اصلی باشد که آن را باید با مولتی متر بررسی کنید تا مشخص شود آیا ولتاژ دست به سوکت لامپ ارسال شده است یا خیر . اگر برد کنترل اصلی ولتاژ کافی به سوکت لامپ نفرستد ، باید برد این دستگاه تعویض گردد .