021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات لباسشویی آبسال

اموزش تعمیرات لباسشویی

 لباسشویی آبسال ماشین لباسشویی یکی از ضروری‌ترین و مهم ترین وسایل برقی در منازل میباشند که مورد استفاده تمامی مردم جامعه قرار می‌گیرد . با توجه به الزامی بودن رعایت نظافت و همچنین شست و شوی لباس‌ها و پاکسازی لباس ها ممکن است این وسایل برقی با مشکلاتی مواجه شوند . 

ماشین لباسشویی آبسال با مقایسه با دستگاه های دیگر مزایایی دارند که ممکن است این مزایای در بین مردم بسیار محبوب باشد . گاهی نیز این لباسشویی ممکن است با مشکل مواجه شود و منجر به تعمیر لباسشویی آبسال شود . ماشین لباسشویی نقش مهمی در نظافت و بهداشت افراد و خانه دارد به همین دلیل استفاده بدون آن غیر قابل ممکن است . لباسشویی به دلیل کارکرد مداومی که دارد ممکن است بعد از مدتی دچار خرابی هایی شود . این خرابی ها شامل : روشن نشدن لباسشویی ، کارنکردن لباسشویی ، نشتی آب لباسشویی ، توقف و یا خاموش شدن لباسشویی در بین انجام شستشو ، دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد ، لرزش بسیار و جابه جایی لباسشویی ، گرم نکردن آب توسط هیتر لباسشویی ، کار نکردن موتور شستشو ، سوختن برد لباسشویی ، باز و بسته نشدن درب لباسشویی ، و… بخشی از خرابی های این دستگاه میباشد .

  بیشتر بخوانید :        نصب دوربین مدار بسته اسکای ویژن

گاهی ماشین های لباسشویی دچار مشکلاتی می شوند و کارکرد درستی ندارند . به همین دلیل در صورت مشاهده سر و صدای زیاد لباسشویی آبسال ، عدم تخلیه آب در لباسشویی آبسال ، نشت آب ، بروز مشکل و خرابی در سیستم الکتریکی بسته نشدن و باز نشدن درب ماشین لباسشویی ، تکان های شدید ماشین لباسشویی و … از خرابی های این دستگاه می باشند که نیاز به یک تعمیرات تخصصی نیز دارند .

ماشین لباسشویی آبسال در انواع مختلفی تولید شده که شامل : لباسشویی آبسال درب از بالا معمولی ، لباسشویی آبسال درب از بالا به همراه خشک کن ، و عرضه بازار شده است . ماشین لباسشویی آبسال درب از جلو اتوماتیک و خشک کن قوی . لباسشویی آبسال ممکن است دچار خرابی هایی شود و نیاز به تعمیرات پیدا کند . یکی از خرابی های این لباسشویی ایجاد صدای ناخوشایند در این دستگاه می باشد . این صداها ممکن است به عوامل مختلفی ایجاد شود که این عوامل شامل : پمپ آب ، جابجایی لباس ها ، قطعات دستگاه ، چرخش متور می باشد .

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی

ایجاد صدا لباسشویی : گاهی ممکن است که لباسشویی آبسال در حین کارکرد ، صداهای بسیار زیادی از خود ایجاد کند . حتی ممکن است که پس از ایجاد این صدا ها به یک باره این دستگاه خاموش شود . پمپ آب با وجود پمپ آب در لباسشویی آبسال می‌تواند باعث ایجاد صداهایی بد باشد . پمپ آب آب مورد نیاز برای شستن لباس ها تامبن میکند . چرخش موتور هنگامی که موتور لباسشویی آبسال میچرخد ، صداهایی ممکن است ایجاد شود . این صداها به علت حرکت قطعات مکانیکی در دستگاه میباشد . جابجایی لباس‌ها هنگامی که لباس‌ها در دستگاه میچرخد ، صداهایی شبیه به صدای جابجایی لباس‌ها ممکن است بوجود آیند . قطعات فلزی برخی از لباسشویی‌های آبسال قطعات فلزی دارند که در موقع کارکرد این دستگاه صداهایی نیز ایجاد میکند .

  بیشتر بخوانید :       عیب یابی سشوار کنوود

لرزش ماشین لباسشویی : تراز نبودن سطحی که ماشین لباسشویی بر روی آن قرار دارد باعث لرزش این دستگاه میشود و یا حتی شستن پتو و لباس‌های سنگین و بزرگ باعث می‌شود دستگاه شما لرزش و سر و صدای زیاد ایجاد کند . تنظیم نبودن پایه‌های لباسشویی هم باعث لرزش این دستگاه میشود . این مشکل راه‌حل ساده‌ای دارد . کافی است بلندی پایه‌ها را تنظیم کنید و از صاف و تراز بودن سطح اطمینان حاصل کنید .

برطرف کردن صدای لباسشویی : باید در ابتدا ماشین لباسشویی تراز باشد ، خرابی در بلبرینگ ،  کاسه نمدی ، بلبرینگسه نظام و شفت باید مورد برسی قرار بگیرد . و همچنین باید  پیچ های نقل و انتقال در پشت لباسشویی باز باشد .

آموزش تعمیرات لباسشویی ظرفشویی

نشتی آب : نشتی آب یکی از مشکلات رایج در لباسشویی آبسال میباشد که می‌تواند باعث آسیب رساندن به خود دستگاه و یا محیط اطرافمان شود . در صورتی که نشتی آب از قطعات داخلی دستگاه باشد، ممکن است نیاز به تعمیر و عیب یابی  و تعویض قطعات این دستگاه داشته باشید. لاستیک دور در ماشین لباسشویی آبسال سوراخ شده و یا پاره است . مخزن لباسشویی آبسال سوراخ است . اتصال شیلنگ و به درستی برقرارانجام نشده است . در صورت سوراخ شدن مخزن لباسشویی باید آن را تعویض و یا تعمیر نماییم .