021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات ماکروفر برای مبتدیان

آموزش رایگان تعمیرات ماکروفر

ماکروفرها از جمله وسایل کاربردی و پر اهمیتی هستند که در تمامی منازل یافت میشود . این وسیله با پخت و گرم کردن سریع غذا باعث شده طرفداران بسیاری پیدا کند . همچنین این وسیله مانند سایر لوازم خانگی ممکن است دچار مشکلاتی شود که آموزش تعمیر ماکروفر برای مبتدیان میتواند فرصت خوبی برای یادگیری این حرفه و کسب درآمد باشد .

عدم عملکرد لامپ ماکروفر :

در بعضی از مواقع ممکن است ، علت خرابی مایکروفر به دلیل عدم عملکرد لامپ داخل دستگاه باشد . در صورت کار نکردن لامپ ممکن است ، لامپ دستگاه کم نور چشمک زن خاموش باشد که روش های برطرف کردن این مشکلات مختلف است ، برای مثال اگر لامپ دستگاه روشن نمی شود به معنای ، سوختن کامل آن است که باید تعویض شود. اگر لامپ کم نور است باید تنظیمات دستگاه دوباره انجام بگیرد . همچنین اگر لامپ دستگاه به حالت چشمک زن باشد ، بازهم به معنای خراب بودن لامپ است و بهتر است تعویض گردد .

علت گرم نکردن ماکروفر چیست؟

در بعضی از مواقع ، با وجود تنظیمات درست دستگاه ممکن است ، باز هم مواد غذایی در داخل ماکروفر به خوبی گرم نشود . برای بررسی این مشکل باید با دقت چند قطعه را تست کرد . خازن و دیود از قطعات اصلی هستند که معمولاً، علت خرابی دستگاه را باید در نقص دراین قطعات پیدا کرد. توجه داشته باشید که خازن مایکروفر به دلیل داشتن ولتاژ برق، حتی بعد از قطع جریان برق دستگاه، بسیار حساس است و تخلیه کردن آن نیاز به تخصص و مهارت دارد. همچنین لازم است، برد اصلی و لامپ مایکروفر به طور دقیق بررسی شود .

اموزش تعمیرات ماکروفر در تهران
علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر چیست؟

ترانس مایکروفر نقش کلیدی در گرم کردن مواد غذایی در ماکروفر دارد . این قطعه با ایجاد ولتاژ بالا ، وظیفه تأمین ولتاژ لازم برای راه اندازی مگنترون را بر عهده دارد . خرابی ترانس می‌تواند علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر باشد . این قطعه هم مانند تمامی قطعات دستگاه ‌های برقی عمر مفیدی دارد و به مرور زمان و با استفاده مداوم ضعیف می‌شود . در صورت خرابی و فرسودگی این قطعه، با تعمیر و یا تعویض آن می‌توانید مشکل را برطرف کنید و بدون دردسر از دستگاهتان استفاده نمایید .

ترانس مایکروفر جزو قطعات داخلی برق دار ماکروفر است که در موقع عملکرد ولتاژ بالایی دارد . همین موضوع باعث می‌شود که بررسی سلامت آن به موضوعی تخصصی تبدیل شود . که در آموزش تعمیرات ماکروفر برای مبتدیان میتوانید تمام مشکلات را برطرف نمایید .

ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند :

اگر درب مایکروفر به ‌درستی بسته نشود و یا دچار خرابی شود برد کنترل ممکن است آن را به ‌عنوان یک خطا تشخیص دهد و ماکروفر شروع به عملکرد نکند . همچنین انسداد قسمت‌های مختلف درب ماکروفر به‌ دلیل جمع شدن مواد غذایی یا گرد و خاک می‌تواند دلیل این مشکل باشد .

آموزش صفر تا صد تعمیرات مایکروفر

دیود مایکروفر سوخته است :

اگر ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند ممکن است دیود سوخته باشد . دیود قطعه ای است که ممکن است بسوزد و درعملکرد ماکروفرمشکلاتی را ایجاد کند . زمانی که دیود به‌ دلیل مشکل برق می‌سوزد مانع دریافت توان کافی مگنترون می‌شود . در نتیجه با این مشکل مواجه خواهید شد که ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند .

دلایل خرابی فن مایکروفر :

یک موتور کوچک داخل فن قرار دارد که نیروی چرخش موتور را فراهم می‌کند . عدم استفاده صحیح از مایکروفر و وارد شدن فشار بیش از حد به این موتور، باعث می‌شود فن کارایی خود را از دست بدهد یا کاملاً خراب شود . که میتواند آن را بررسی نموده و به تعویض و یا تعمیر آن بپردازید .