021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات مایکروفر میگل

بهترین آموزش تعمیرات مایکروفر

امروزه ماکروفر به یکی از لوازم محبوب و کاربردی در منازل تبدیل شده اند . ماکروفر در گرم کردن غذا ، پخت و پز غذا کیک و… بسیار کاربردی است . استفاده مداوم از این دستگاه و سرویس نکردن آن ، باعث فرسودگی دستگاه می شود و به مرور زمان ایرادات  و اشکالاتی در آن به وجود می آورد که ممکن است این مشکلات بسیار رایج باشند . و برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل در ماکروفر و فرسودگی آن بهتر است هر چند وقت یکبار آن را سرویس نمایید .

علت روشن نشدن المنت مایکروفر چیست ؟

خرابی المنت ماکروفر کارکرد درست مایکروفر را مختل میکند . المنت وظیفه دارد هوای داخل مایکروفر را گرم نماید .  در صورت گرم شدن المنت و ساطع شدن گرما از آن هوای داخل مایکروفر نیز گرم میشود . این قطعه نسبت به انرژی الکتریکی حساس است و سریعا بعد از جریان یافتن این انرژی گرم میشود . روشن نشدن المنت میتواند به دلایل بسیاری نیز باشد . اشکالی در سیستم الکتریکی دستگاه ، منتقل نشدن برق به درون مایکروفر ، قطع شدن سیم اتصالی المنت و خرابی المنت و…که باید مورد بررسی نیز قرار بگیرد .

بیشتر بخوانید :    وظیفه و عملکرد برد پکیج

جرقه زدن مایکروفر :

جرقه زدن مایکروویو یکی از مشکلات رایجی می باشد که ممکن است برای هر دستگاهی اتفاق بیفتد . اولین علت جرقه زدن ماکروفر ممکن است به دلیل وجود قطعه فلزی در داخل دستگاه ‌باشد . اگر این قطعه به صورت براده قطعات فلزی و یا ظرفی می‌باشد که مناسب ماکروفر نیست . از این رو اگر قطعات آهنی و یا استیل‌های خاص را داخل دستگاه جای گذاری کنید به دلیل ایجاد برگشت اشعه در ماکروفر باعث جرقه‌های شدید در دستگاه می‌شود . گاهی اوقات در زمان پاکیزه کردن درون ماکروفر با اسکاچ سیمی ، اگر یک قطعه سیم به دستگاه چسبیده باشد ، ماکروفر شروع به جرقه زدن میکند .

بهترین آموزشگاه تعمیرات مایکروفر

مگنترون ماکروویو قطعه‌ای است که وظیفه پیوسته‌ای با پوشش کاور و سرنازل دارد . این قطعه در تولید حرارت و گرمای مورد نیاز برای پخت غذا نقش مهمی دارد . این قطعه برای گرم کردن محیط داخل ماکروویو از امواج مغناطیسی استفاده می‌کند . این امواج مغناطیسی طول ‌موج کوتاهی نیزدارند و به همین دلیل صدایی تولید نمی‌کنند . وقتی که این قطعه دچار مشکلاتی نیز شود ، طول‌ موج ‌های آن بلندتر می‌شود و صدای بلندی تولید می‌کنند . در نتیجه این  قطعه ممکن است منجر به جرقه زدن ماکروویو نیز شود . اگر مایکروویو دچار خرابی نیز شده باشد باید  به تعویض این قطعه بپردازیم .

بیشتر بخوانید :   آشنایی با قطعات ماکروفر

علت خرابی درب ماکروفر چیست ؟

اگر به درب ماکروفر دست زدید و احساس کردید که لرزش ماکروفر ، کاهش پیدا میکند یا صدای آن کم می‌شود ، باید بدانید که علت صدای زیاد و غیر عادی ماکروفر به دلیل خرابی درب آن است . پس باید برای تعمیر یا تعویض قطعات درب دستگاه که دچار فرسودگی و خرابی شدند ، اقدام کنید . علت بروز این مشکل ، می‌تواند شل شدن لولاهای درب نیز باشد . در این صورت ، می‌توانید آن‌ها را سفت و مشکل را برطرف کنید . همچنین ممکن است پس از سفت کردن لولاها دوباره احتمال بروز مشکل و شل شدن دوباره درب ، وجود داشته باشد .

آموزشگاه تعمیرات ماکروفر مهیاد برزین
آموزش برطرف کردن خرابی گریل ماکروفر :

ماکروفر مانند هر دستگاه دیگری ممکن است در اثر عدم استفاده صحیح دچار خرابی شود . برای جلوگیری از خرابی گریل ماکروفر باید از استفاده مداوم و مکرر از دستگاه پرهیز کنید ، غلتک و سینی دستگاه به صورت درست جای گذاری شود ، اغلب ماکروفرها خانگی بوده و برای استفاده صنعتی طراحی نشدند ، تمیز و مرتب کردن ماکروفر، در حین تمیز نمودن المنت ها مراقب باشید تا دچار شکستگی نشوند ، از بسته بودن درب ماکروفر اطمینان حاصل کنید .