021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات پکیج تاچی

بهترین آموزش تعمیرات پکیج دیواری

پکیج یکی از سیستمات گرمایشی هستند که در سال های اخیر در بین مردم بسیار پر طرفدار و محبوب شده است . این پکیج تاچی از کیفیت بالایی برخوردار است . پکیج ها به دو صورت دیواری و زمینی نصب میشوند . این نوع از پکیج ها همان کار آبگرمکن را انجام می دهند و مثل آبگرمکن نیازی به فضای اختصاصی مثل موتورخانه ندارند .

تعمیر شیر برقی پکیج به چه صورتی می باشد؟

شیر برقی در پکیج دیواری وظیفه کنترل جریان آب به لوله کشی آب مصرفی و سیستم گرمایش را برعهده دارد . در صورت خرابی این قطعه آب مصرفی و گرمایش محیط نیز دچار مختل میشود . برای برطرف کردن خرابی شیر برقی باید ابتدا فنر شیر سه راهه و سوپاپ جرم گرفته باید رسوب زدایی شود ، سپس باید موتور بررسی شود . موتور شیر برقی به دلیل مجاورت بوبین داخلی با آب صدا می دهد ، اورینگ های آبندی ساییده و خورده شده و از بین رفته و دائما سر و صداهایی ایجاد میکند .

بیشتر بخوانید :    علت های خرابی لپ تاپ Razer Book 13

علت نشتی داشتن پمپ پکیج چیست ؟

علت نشتی داشتن پمپ پکیج به علت نشتی داشتن قطعه‌های داخلی پمپ ،  از بین رفتن کاسه نمد پمپ ، فرسودگی اجزای داخلی پمپ ، نصب نبودن صحیح پمپ از دلایل نشتی پمپ پکیج می باشد و برای برطرف نمودن آن باید به بررسی پمپ و نحوه‌ی نصب اصولی در صورت مشکل داشتن ، بررسی وجود پوسیدگی و یا نشتی اجزای داخلی ، عوض کردن کاسه نمد پمپ بپردازید .

خراب بودن سوپاپ ها و فن پکیج  :

سوپاپ ها یکی از اجزای پکیج ها می باشند که در صورتی که این قطعات دچار خرابی و مشکلاتی شوند پکیج شروع به سر و صدا میکند و باید برای تعمیرات آن و برطرف نمودن صدا اقدام نمایید . معمولا خرابی سوپاپ ها به علت فرسودگی و عملکرد بیش از حد آنها می باشد و نیاز است در صورت فرسودگی قطعات تعویض شوند .

آموزش تعمیر انواع پکیج دیواری

همچنین معیوب بودن فن پکیج نیز می تواند باعث ایجاد سر و صدای بلند در پکیج شود .  وظیفه قطعه فن هدایت کردن گرما که از سوختن حاصل می شود به سمت دودکش می باشد که در صورت خرابی یا فرسودگی این قطعه این عمل انجام نمیشود و باعث بروز سر و صدا در پکیج میشوند . همچنین ممکن است فن گرد و غبار گرفته و باعث مشکلاتی در عملکرد آن شود که در این صورت می توان پروانه های فن را تمیز کرده و سر و صدای ایجاد شده را برطرف کرد .

رسوب گرفتن مبدل پکیج : 

مبدل یک از اجزای مهم در پکیج دیواری است و وظیفه آن ،  آب سردی که وارد دستگاه می شود را گرم کند . این قطعه از یک لوله مارپیچی شکل متشکل شده است . همان طور که می دانید آب دارای رسوب است به ویژه وقتی گرم بشود . از آنجایی که آب گرم پکیج ما از بخش مبدل عبور می کند به مرور زمان این لوله ها رسوب می گیرند . رسوب گرفتن هم در کارکرد دستگاه مشکلاتی ایجاد می کند و باعث می شود دستگاه حالت خفگی و سر و صدا داشته باشد .

خطرات ناشی از بالا رفتن فشار پکیج :

سیستم های پکیج طوری طراحی شده اند که فشار را بین دو عدد نگه می دارد ، همچنین در زمان بروز مشکل قبل از اینکه فشار به دو برسد ، منبع انبساط شروع به عملکرد میکند و مشکل قبل از به وجود آمدن برطرف می شود اما فشار پکیج وقتی مشکل ساز است که به عدد سه برسد . عدد سه به ما نشان میدهد می دهد که فشار بالاست و پکیج نیز توانایی پایین آوردن آن را ندارد ، در این حالت اگر به آن اهمیت ندهیم پکیج دچار مشکلاتی نیز میشود .

بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری

دلایل سر و صدای پکیج چیست ؟

گاهی مواقع صداهایی از پکیج خارج می شوند که میتواند به دلیل دمای بالای آب پکیج باشد چون که باعث بخار شدن آب داخل پکیج شده و صداهایی را از خود ساطع می کند . در برخی مواقع صدای سوت از آن خارج می شود که ممکن است به دلیل مشکل داشتن در دریچه هوا باشد . یکی دیگر از دلایل صدا دادن پکیج در هنگام روشن شدن ، متوقف شدن ناگهانی آب آن در مسیر حرکت خود به سمت پکیج است . و این باعث ایجاد مشکلاتی نیز می شود . دلایل سر و صدای زیاد پکیج های دیواری به دلیل پایین بودن فشار آب ، تولید رسوب در مبدل های اولیه و ثانویه ، مشکلات در لوله کشی رادیاتورها ، بوق زدن پکیج ، خراب شدن سوئیچ فشار و…می باشند .