021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات پکیج دیواری ایمرگاس

بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج

استفاده از پکیج های دیواری در تمامی جهان روز به روز در حال افزایش است و شرکت های بسیاری در این زمینه در حال فعالیت هستند . نیاز افراد به آب گرم مخصوصا در فصول سرد سال باعث شده تا استفاده از آبگرمکن ها ، برای همه خانواده ها ضروری و مورد نیاز باشد . امروزه افراد بیشتر به سمت استفاده از پکیج های دیواری در مقابل آبگرمکن های مخزنی قدیمی روی آوردند چرا که استفاده از آن باعث راحتی بیشتر مردم می شود .

تولید صدای زیاد پکیج :

پمپ پکیج در هنگام عملکرد امکان دارد صدا هایی را ایجاد کند . ولی زمانی این صدا نشان ‌دهنده ‌ی وجود خرابی یا مشکل است که بیش از حد بلند و ناخوشایند شود. دلایلی که موجب ایجاد صدا در کولر گازی میشوند وارد شدن هوا به پمپ ،  خراب شدن فن ، سوپاپ و پمپ ، کم بودن دمای آب ورودی ، رسوب گرفتن مبدل اصلی ،  عدم نصب صحیح پکیج و تراز نبودن آن در سطح  از دلایل ایجاد سر و صدا در کولر میباشند .  

برطرف کردن صدای زیاد پکیج :

در برخی از مواقع امکان دارد آبی که به پکیج وارد می‌شود ، دمای آن کم باشد و هنگام ورود آب سرد به داخل پمپ پکیج بعد از برخورد آن با آب گرم موجود در منبع ، مراحل واکنش‌های انقباض و انبساط به وجود می آید و منجر به خرابی و شنیده شدن صداهای بلند از پکیج شود.

هواگیری پکیج :

همانطور که میدانیم پمپ پکیج دارای مقادیر زیادی آب است، و قبل از هواگیری پکیج از یک لگن و یا کاسه‌ی بزرگ در زیر پکیج استفاده نمایید تا در زمان باز کردن پیچ، آب داخل آن تخلیه شود . برای هواگیری پمپ پکیج، پیچ هواگیری را نیم دور بچرخانید و باز نمایید .

آموزش تخصصی تعمیرات پکیج

خراب شدن مبدل پکیج :

سوراخ شدن مبدل پکیج یکی از دلایل نشتی آب است که در پکیج‌های دو مبدله رواج بیشتری یافته است . در این سیستم‌های گرمایشی ایمرگاس ، ممکن است یکی از مبدل‌ها سوراخ شده و در نتیجه آب از پکیج نشت پیدا کند . این موضوع می‌تواند باعث افت فشار پکیج شده و در نتیجه مشکلات بسیاری را به همراه دارد . در پکیج های تک مبدله هم سوراخ شدن بدنه بیرونی یا یکی از ورودی‌های آب می‌تواند منجر به ایجاد آب ریزی از پکیج شود . بسته به مقدار آسیبی که به مبدل دیده باشد که باید به صورت تخصصی بررسی شود .

علت روشن نشدن پکیج  :

برای اینکه پکیج دیواری عملکرد درستی داشته باشد ، به مقداری آب احتیاج دارد . پس مشکل در تغذیه آب پکیج یا همان شیر پرکن آب است که نشتی دستگاه و نیز ایراد در منبع   آب پکیج ، می‌توانند مواردی باشند که سبب کمبود آب و در نتیجه خاموش شدن پکیج شوند .

برای بررسی علت کمبود آب در مخزن ابتدا باید از طریق نشانگر عقربه‌ای آب پکیج را بخوانید . که اگر بین 1 و 2 بود عملکردی نرمالی دارد . اگر عقربه فشار به نزدیک ۰٫۵ برسد ، پکیج خود به خود خاموش می‌شود و تا تنظیم مجدد فشار نیز روشن نمی‌شود و در این حالت از طریق شیر پرکن آب که معمولا در زیر دستگاه می باشد ، می توان فشار آب را تنظیم نمود و افزایش یا کاهش داد .

بهترین آموزش تعمیرات پکیج دیواری

علائم و نشانه های خرابی روتور پمپ پکیج :

یکی از مواردی که نشان دهنده خرابی روتور پکیج میشود ضعیف شدن پمپ پکیج است . وقتی که پکیج روشن میشود پمپ قدرت مورد نیاز برای چرخش آب داغ را ندارد و در آخر دستگاه خیلی سریع جوش می‌آورد و خاموش می‌شود . از دلایل دیگر خرابی روتور پکیج روشن نشدن پمپ پکیج است . وقتی که پکیج استارت میخورد و شعله تشکیل می‌شود روتور پمپ روشن نمی‌شود و باز هم دوباره پکیج جوش می‌آورد و سریع خاموش می‌شود.  که ممکن است این مشکل به دلیل سوختن پمپ باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرد .