021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات پکیج دیواری سونیه دوال

آموزش تعمیرات پکیج دیواری

سیستم های گرمایشی در منازل نیز دچار تغییراتی شدند که این تغییرات شامل جایگزین شدن پکیج به جای بخاری ها اشاره نمود . پکیج ها سیستم های گرمایشی فوق العاده ای هستند که مزیت های و قابلیت های بسیاری نسبت به بخاری دارند و اگر ساختمان ها مجهز به پکیج هستند و پکیج شما دچار خرابی هایی شده است ، بهتر است به بررسی و تعمیرات آن بپردازید .

دلایل خراب شدن برد پکیج چیست ؟

برد یکی از قطعات بسیار مهم در پکیج ها می باشد . برد یخچال کنترل اجزا و بخش های مختلف دستگاه را برعهده دارد . به دلیل اینکه عملکرد برخی از قطعات پکیج بر عهده برد است در صورت ایجاد مشکلاتی برای برد ممکن است کارکرد این قطعات هم متوقف شود و مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد . عواملی که موجب خرابی برد پکیج میشود : ریختن آب روی برد ، نفوذ گرد و غبار به برد اصلی پکیج ، تمام شدن طول عمر برد می باشد .

پکیج انفجاری روشن می شود :

تنظیم نبودن فشار گاز پکیج ، نشتی برق ، ضعیف شدن جرقه ، اکسید شدن الکترود جرقه زن ، کثیف شدن جرقه زن ، کافی نبودن اکسیژن جهت عمل احتراق برخی از عواملی هستند که باعث انفجاری روشن شدن پکیج دیواری نیز می شوند . ابتدا برای حل این مشکل سر الکترود جرقه زن را تمیز نمایید ، فاصله الکترود تا سر مشعل را بررسی کنید . این فاصله باید بین ۳ تا ۵ میلی متر باشد .

یکسره روشن ماندن پکیج :

یکی از علائم خرابی پمپ پکیج ، یکسره روشن ماندن و کارکرد پمپ پکیج است . اگر این مشکل ادامه پیدا کند می تواند باعث سوختن برد و جرقه زدن مداوم دستگاه شود . از اصلی ترین مشکلات خرابی پمپ پکیج و یکسره روشن ماندن آن می‌توان به خرابی برد و وضعیت نامناسب قرار‌گیری پمپ اشاره کرد .

آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری مهیاد برزین
علت روشن نشدن مشعل پکیج چیست ؟

یکی از علت‌های اصلی روشن نشدن مشعل در پکیج سونیه دوال خراب شدن جرقه زن است . وقتی گاز وارد شمعک می‌شود ، سنسور پکیج دستور زدن جرقه و تخلیه بار الکتریکی منتقل شده از برد برای انجام عملیات صادر می‌کند .  از آنجایی که ورودی بسیار کوچک است بنابراین کوچک ترین کثیفی می‌تواند موجب مسدود شدن آن شود . برای برطرف کردن این مشکل باید این قسمت را تمیز نمایید . اگر جرقه زن دچار خرابی شده باشد ، در نتیجه موجب خرابی سیستم و روشن نشدن مشعل میشود . همچنین یکی از دلایل دیگری که موجب روشن نشدن مشعل میشود مسیر ورودی گاز است که باید این بخش را تمیز نمایید .

نفوذ گرد و غبار به برد اصلی پکیج :

مهم‌ ترین دلایل خرابی برد پکیج که ممکن است برای هر دستگاهی ه وجود بیاید ، نشستن گرد و غبار روی برد و قطعات آن است . آلودگی ها و گرد و خاک ها با گذر زمان روی برد دستگاه نشسته و کم‌ کم موجب کار نکردن برد می‌شوند . همچنین ممکن است وجود غبار روی برد باعث شود مشکلاتی در قطعات برد ببه وجود بیاید و منجر به خرابی آن شود .

ریختن آب روی برد :

برد یکی از مهم ترین قطعات پکیج دیواری است . این قطعه عملکرد اکثر قطعات پکیج را بر عهده دارد . که در صورت خرابی دیگر قطعات پکیج هم از کار می افتند و عملکرد کلی دستگاه دچار مشکل میشود .  دلایل دیگری که باعث خراب شدن برد پکیج میشود ، ریختن آب روی برد پکیج است . این مسئله می‌تواند با نشتی آب از پکیج حاصل شود و یا اگر دستگاه شما در خارج از منزل باشد و محفظه‌ای نداشته باشد با رطوبت هوا و یا آب باران دچار این مشکل خواهد شد . 

آموزش تعمیرات انواع پکیج دیواری

ممکن است با نشت آب و ریختن آن به برد پکیج دیواری قطعات به یکدیگر متصل شوند و دچار مشکلاتی نیز بشوند . آب به عنوان یک رسانا می‌تواند کارکرد مدار را از حالت معمول خارج کند و باعث عبور جریان اضافی و اتصال نادرست قطعات به یکدیگر شود . نشت آب و رطوبت به سطح برد می‌تواند با مرور زمان رسوب تشکیل دهد . مقدار رسوب‌ گرفتگی روی سطح برد در صورتی که زیاد شود در نتیجه مانع از عملکرد درست برد پکیج شده و آن را خراب می‌کند .

علت سرد و گرم شدن آب دوش :        

یکی از رایج ترین اتفاقاتی که در هنگام حمام کردن پیش می آید یک باره سرد و گرم شدن آب است . که ممکن است ، عصبی و آزرده خاطر شوید . اما این امر دلایل بسیاری دارد و علت رایجی که باعث گرم نشدن آب پکیج می شوند ، گاهی ممکن است پکیج دچار رسوب گرفتگی شود که  اگر اقدام به جرم گیری آن نکنید پکیج عملکرد صحیح خود را از دست میدهد . ممکن است آب در دسترس شما فشار بسیاری نداشته باشد ، و همینطور آب گاهی سرد و گاهی نیز گرم خواهد شد . در داخل پکیج های دیواری قطعه ای به نام فلومتر وجود دارد که در صورت خرابی ، آب گرم به حمام منتقل نمیشود . علاوه بر این سنسور حرارتی که موظف به تنظیم دمای آب موجود در پکیج است گاهی دچار ایراداتی می شود و قادر به گرم نمودن آب حمام نخواهد بود .