021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات پکیج دیواری ویزمن

بهترین آموزش تعمیرات پکیج دیواری

پکیج ها موتور خانه های در مقایس کوچک هستند و همزمان مسئولیت تولید آب گرم مصرفی و گرمایش رادیاتور ، فن کویل ، کویل گرمایی و یا گرمایش از کف را میتوانند به عهده داشته باشند . پکیج های دیواری به دلیل اشغال فضای کم و ظاهری مناسب از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است . این دستگاه به دلیل مزایای بسیاری که دارد امروزه استفاده از آن در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است .

علت روشن نشدن پکیج چیست ؟

اگر فشار پکیج به درستی تنظیم نباشد ، این دستگاه روشن نخواهد شد . اگر لوله ها به علت رسوب و فرسودگی دچار مسدودی و گرفتگی شده باشند ، با این مشکلات در پکیج مواجه خواهید شد . در صورتی که مشعل پکیج مشکلی داشته باشد و این مشکل برطرف نشود ، پکیج با این مشکل روبرو خواهد شد . همچنین ممکن است بیش از اندازه داغ شده باشد . در این حالت سوئیچ های ایمنی به کار گرفته شده در دستگاه آن را خاموش می‌کنند و تا سرد شدن ، دستگاه آن را روشن نخواهند کرد .

بیشتر بخوانید :   آموزش تعمیر یخچال ورتون

یکی دیگر از مواردی که در صورت روشن نشدن پکیج باید آن را مورد بررسی قرار دهید ، جریان برق است . در برخی از مواقع نبودن جریان برق یا نوسانات در آن موجب می‌شود ، که پکیج روشن نشود . و سپس از جریان کافی گاز نیز باید مطمئن شوید . در صورتی که فشار گاز کم باشد و به اندازه نیاز پکیج به آن نرسد ، پکیج نمی تواند روشن شود .

بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج
علت کار نکردن دکمه های ترموستات پکیج :

یکی دیگر از مشکلات رایج ترموستات پکیج دیواری این است که کلیدهای پکیج دچار خرابی میشود . در صورتی که هر یک از اتفاقات زیر بیفتد ممکن است بی دکمه ها وجود داشته و در این حالت بهترین راهکار تعویض آن است . که این اتفاقات شامل آب خروجی خیلی داغ است ، از ترموستات صدای کلیک شنیده نمی شود ، ترموستات و یا تایمر مکانیکی صدا میدهد  ، پکیج رادیاتور ها طبق تنظیمات ترموستات افزایش و کاهش نمی یابند ، دما از آنچه که ترموستات نشان می‌دهد گرمتر و یا سردتر می باشد .

علت سرازیر شدن آب پکیج :

علت سرریز شدن آب پکیج وجود نشتی و یا آب دادن پکیج است . عملکرد پکیج به این صورت است که به وسیله یک مبدل و یا دو مبدل کار گرمایش آب برای مصرف گرمایشی و مصرفی هر دو انجام می‌دهد . آب دادن پکیج هم یکی از مشکلات رایج این دستگاه است که در صورت :  نشتی آب از قسمت پمپ ، درست آب ‌بندی نشدن و آب‌ بندی اتصلات زیر پکیج ، سوراخ شدن یکی از مبدل‌ها ، نشتی آب از محل شیر پرکن دستگاه ، خرابی شیرتخلیه دستگاه ، پارگی لوله و یا اتصالات داخلی دستگاه دچار نشتی میشود .

خاموش شدن ناگهانی پکیج :

خاموش شدن ناگهانی پکیج از مشکلات بسیار رایج این دستگاه است . خاموش شدن ناگهانی پکیج ممکن است در اثر ایجاد مشکلاتی از جمله  خراب شدن پمپ دستگاه ، عدم توانایی پمپ دستگاه برای به جریان انداختن آب ، کم شدن فشار آب و عدم باز بودن شیر آب گیری موجب میشوند که دستگاه پکیج روشن نشود . هر کدام از پکیج ها دارای کد خطای مخصوص به خود میباشند . کد خطاهای مدل‌های مختلف پکیج دیواری ممکن است شبیه یکدیگر باشند اما باز هم لازم است جهت عیب یابی به دفترچه راهنمای مخصوص را مطالعه کنید .

آموزش تعمیرات پکیج مهیاد برزین

همچنین تعمیرات پکیج باید به صورت تخصصی و اصولی باشد زیرا در غیر این صورت باعث ایجاد مشکلاتی از جمله ولتاژ اشتباه در منبع تغذیه ، وجود مشکل در کویل پکیج ، فشار نادرست در شیر گاز ، باز نشدن شیر برقی ، مرگ در صورت نشت گاز ، کارکرد مداوم شیر گاز و باز شدن سوپاپ شیر گاز پکیج تا حدودی منجر میشود که باید با احتیاط تعمیرات را انجام دهید .

وظیفه برد کنترل پکیج گرمایشی :

برد کنترل پکیج یا همان برد اصلی است که مانند قلب و مغز انسان ، که همان رهبر کل سیستم فعالیت میکند . در واقعیت قسمت های الکترونیکی پکیج را برد آن تشکیل می‌دهد که خود دارای اجزای مختلفی نیز است . وظیفه اصلی برد پکیج مدیریت و فرماندهی به اجزای سیستم است که از یک طرف دستورات لازم را به قسمت‌های مختلف می‌دهد و از طرفی برعملکرد درست هر کدام نظارت و کنترل دارد و صورت مشاهده هر گونه مشکل یا خرابی در قطعه‌ای آن را به صورت‌های مختلف گزارش می‌دهد .