021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات کامپیوتر آل این وان

بهترین آموزشگاه تعمیرات کامپیوتر

کامپیوترها وسیله ای قدرتمند و جذاب و پرطرفدار در بین افراد می باشند . بر روی مادربرد تقریبا تمام قطعات از سی پی یو تا رم همه و همه بر روی آن قرار دارند . مادربرد حساس ترین و پر اهمیت ترین قطعه کامپیوترهست و باید از آن به درستی استفاده کنید تا دچار خرابی نشود زیرا ممکن است خرابی مادربرد مشکلات بسیاری برای شما ایجاد کند .  تمام قطعات ریز و درشت کامپیوتر به مادربرد اتصالی دارند و خرابی مادربرد روی تمام قطعات کامپیوتر شما تاثیر میگذارد و باعث از کار افتادن کلی کامپیوتر شما میشود .

گردگیری سیستم :

به مرور زمان گرد و غبار و آلودگی وارد کیس می شود و بر روی قطعات سخت‌ افزار درون کیس می‌نشیند . نشستن گرد و غبار بر روی پردازنده ، فن سی پی یو و خنک کننده مستقیم بر روی آن ها تأثیرات منفی نیز می گذارد و باعث ضعیف عمل کردن در آن ها می‌ شود . برای تمیز کردن قطعات سخت افزاری باید از بلور یا دستمال تمیز استفاده کرد . بلور وسیله‌ ای است که برای هواگیری قطعات الکترونیکی و تابلوهای برق استفاده می‌ شود و شکل ظاهری آن مانند سشوار است اما میزان باد تولیدی توسط آن بیشتر است .

علت کار نکردن فن پردازنده:

وظیفۀ فن ، کنترل دما و خنک نگه داشتن سی پی یو است . اگر این قطعه دچار خرابی و مشکلاتی شود ، سیستم هم دچار خرابی هایی نیز میشود . وقتی که فن پردازنده کار نکند ، سیستم خاموش می‌شود . این خاموش شدن ناگهانی ممکن است باعث بروز مشکلات و خرابی هایی از جمله خرابی کامپیوتر ، پاک شدن اطلاعات درون آن شود . همچنین احتمال آسیب دیدگی خود پردازنده وجود دارد . گاهی حتی امکان آسیب دیدن مادربرد هم نیز وجود دارد . 

وظیفه برد کامپیوتر کارکرد تمام اجزای آن با یکدیگر میباشد . برای مثال دمای این دستگاه روی یک درجه مشخص تعیین شده است . سنسور در داخل آن ، دمای آن را اندازه گرفته و به برد میفرستد .

بهترین آموزشگاه تعمیرات کامیوتر
علت سوختن قطعات چیست ؟

یکی از رایج ترین خرابی هایی که برای کامپیوتر ممکن است ایجاد شود خرابی و یا سوختن قطعات آن هست . همچنین روی مادربرد قطعات زیادی جای گذاری شده است و این قطعات اگر هر کدام از کار بیوفتد و دچار مشکلاتی بشود ، کل سیستم کامپیوتر دچار خرابی میشود و باید تعمیر شود و اگر قطعه مورد نظر درست نشد باید به به تعویض قطعه اقدام نماییم .

اگر کارت گرافیک از نوع برد نباشد و کارت گرافیک از مادربرد باشد و دچار خرابی شود و تعمیر نشود تعویض نمودن آن هزینه بالایی نیز دارد . همچنین رم و سی پی یو که نقش مهمی در کامپیوتر دارند ؛ مراقب اتصالات هم باید نیز باشید .  گاهی کابل های غیر استانداردکه از آنها استفاده می نماییم موجب ضربه زدن به درگاه و سپس مادربرد و قطعات مختلف آن میکنند . یکی از عوامل خراب شدن مادربرد میتواند به دلیل نوسان برق باشد . باید پاوری تهیه بکنید که از سالم بودن آن مطمئن شوید و حتما هم مطمئن شوید که برق کامپیوتر از پس تامین برق مادربرد شما بر می آید .

سرو صدای زیاد کامپیوتر :

یکی از این ایرادات رایج اکثر کامپیوتر ها سرو صدا های مختلفی است که هنگام کار با کامپیوتر ممکن است با آن رو به رو شوید . عواملی که موجب سرو صدا در کامپیوتر میشود مربوط به فن سیستم شما می باشد مثلا ممکن است فن دچار گرد و خاک و آلودگی شده باشد یا در جای خود محکم جای گذاری نشده باشد که شما به راحتی با باز کردن کامپیوتر خود می توانید به بررسی این مشکل بپردازید . اگر فن کثیف بود آن را با یک دستمال تمیز کنید یا اگر در جای خود به درستی جای گذاری نشده بود پیچ های آن را محکم ببندید . در انتها گرد و خاک کیس و کارت گرافیکی یا سایر قطعات نیز ممکن است باعث ایجاد سرو صدا در سیستم ها شود .

بهترین اموزش عیب یابی کامپیوتر و لپ تاپ

علت گرم بودن بیش از کامپیوتر :

 علت خرابی هارد دیسک در کامپیوتر گرمای بیش از حد آن است . هارد نیز مانند سایر قسمت‌های دیگر برای عملکرد در دمای مشخصی طراحی شده است و اگر میزان دما از حد طبیعی بیشتر شود ، ممکن است هارد شما دچار خرابی شود . با توجه به تنوع هاردها نمی‌توان میزان دقیقی از درجه حرارت را برای در امان بودن هارد بیان کرد و در باید تا حد امکان از رایانه خود در دمای مناسب استفاده کنید .