021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات کولرگازی برای مبتدیان

آموزش تعمیرات کولر گازی در تهران

کولر گازی یکی از دستگاه های و پرکاربرد در تابستان‌های گرم است . اما احتمال وقوع خطا و مشکلاتی در کارکرد کولرها وجود دارد . که افراد میتوانند با یادگیری آموزش تعمیرات کولر گازی برای مبتدیان به تعمیرات آن بپردازند . و فرصت شغلی بسیار خوبی را برای خود ایجاد کنند و به تعمیرات کولر خود بپردازند . 

علت باد گرم زدن کولر گازی چیست ؟

انسداد سوراخ های فیلتر پنل داخلی و کم شدن سرمای کولر یکی از رایج ترین دلایل باد گرم زدن کولر گازی و مسدود شدن سوراخ های فیلتر پنل داخلی کولر گازی در اثر گرد و غبار و آلودگی می باشد . وقتی که مسیر خروجی باد کولر گازی دچار مسدودی شود جریان هوا نسبت به قبل ضعیف تر می شود . این مسدودی باعث میشود تا کویل های خنک کننده جریان هوا برفک بزنند و این برفک ها مسیر جریان هوا را بیشتر مسدود کنند .

نشانه های خرابی خازن کولر گازی :

در مواقعی ، عملکرد دستگاه کولر گازی با تاخیر و کندی صورت می گیرد یا کولر گازی روشن نمی شود . در این شرایط میتوانید شاهد عدم واکنش یا با مکث کار کردن کولر گازی باشید . علت اصلی به وجود آمدن این مشکل را باید در خرابی خازن دستگاه پیدا کرد . قطعه خازن علاوه بر قرار گرفتن در مدار ، زمینه مناسبی برای نگهداری و ذخیره انرژی الکتریکی را ایجاد میکند .

بهترین آموزش تعمیرات کولر گازی اسپیلت

این مراحل در نتیجه به راه اندازی و کارکرد فن و کمپرسور کولر گازی ختم میشود . بر این اساس ، توان مورد نیاز برای روشن کردن موتور کولر گازی از طریق خازن تامین می شود . همچنین میتوانید برای برطرف کردن این مشکل از خرابی و معیوب بودن خازن دستگاه مطمئن شد . در صورت مطمئن شدن از خرابی خازن ، با تعویض این قطعه مشکل ایجاد شده به احتمال زیاد برطرف می گردد .

چرا کولر گازی خنک نمی کند و باد گرم می زند؟

یکی از رایج ترین عواملی که باعث می شود کولر نتواند خانه شما را خنک کند ، مسدود بودن فیلترهای کولر است . عوامل مختلفی مانند کثیفی ، گرد و غبار و آلودگی می تواند فیلتر کولر را مسدود کند .

وقتی که فیلتر کولر دچار مسدودی می شود ، جریان هوای کولر بسیار کم می شود ،  به همین علت است که با خنک نکردن کولر گازی مواجه می شوید . برای برطرف کردن این مشکل ، راحت ترین راه تمیز کردن فیلتر ها می باشد . برای جلوگیری از بروز دوباره این اتفاق ، باید فیلتر را به طور مرتب تمیز نمایید .

آموزش تعمیرات کولر گازی فنی حرفه ای

علت اتومات نکردن کولر گازی کدام است؟

تمیز بودن کویل های کندانسور اهمیت بسیار بالایی دارد . این قطعه گرما و حرارت گاز مبرد را به خود جذب می کند و سرمای گاز را به محیط پس میدهد  . به مرور روی سطح کویل ها پر از گرد و خاک و آلودگی میشود و هنگامی که کویل مسدود و آلوده باشد امکان جذب گرمای مبرد را از دست میدهد . کولر گازی برای خنک کردن هوا یکسره کار میکند . پس بهتر است برای پیشگیری از این رخ داد کویل ها را مرتبا تمیز نمایید .

ایراد در برد کنترل اصلی :

در حقیقت تامین کردن ولتاژ کل قطعات کولر گازی برعهده برد کنترل اصلی می باشد . اگر برد کنترل اصلی دچار خرابی شده باشد کمپرسور یا همان موتور یکسره کار خواهد کرد و خاموش نمیشود . اگر مشکل این قطعه بود آن را تعمیر یا که تعویض نمایید .