021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات کولر گازی فوجی

بهترین آموزش تعمیرات کولر گازی

کولر گازی فوجی یکی از محبوب ترین و قوی ترین سیستم های تهویه هوا می باشند . استفاده از این کولرگازی در مکان های کاری و منازل بسیار رواج پیدا کرده است . همچنین به دلیل ظاهر و نمای زیبایی که این دستگاه دارد مخاطب های بسیاری را به خود جدب نموده است . کولر گازی ها در استفاده طولانی مدت ممکن است دچار مشکلاتی نیز شوند که باید به آن ها اهمیت دهیم .

خراب بودن سنسور دمای محیط :

سنسور دمای محیط هم می تواند در عدم عملکرد کمپرسور نقش داشته باشد . این که سنسور دمای محیط در محل مناسبی قرار داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار است . زیرا اگر جا به جایی صورت بگیرد یا در محل مناسبی قرار نگیرد نمی تواند به درستی دمای محیط را اندازه گیری نماید . وقتی که سنسور دما را به طرز درستی تشخیص ندهد در زمان نامناسبی جریان ورودی به کمپرسور را قطع می کند و از روشن شدن آن جلوگیری میکند . همچنین ممکن است سنسور دما دچار سوختگی شده باشد ، زیرا در این حالت هم دمای محیط معلوم نمیشود و فرمان نادرستی به کمپرسور فرستاده میشود که موجب خاموشی آن می شود .

بیشتر بخوانید :      علت خرابی گوشی سامسونگ A25 5G

اورلود کردن کمپرسور :

اورلود یکی از قطعات داخلی کمپرسور کولر گازی است . اورلود در واقع یک محافظتی است که از کمپرسور تعبیه شده است . اگر به کولر گازی فشار بسیاری وارد شود ، کمپرسور داغ میشود . ااین مشکل داغ شدن کمپرسور زمانی رخ می‌دهد که یونیت خارجی دچار کثیفی شده باشد و یا جریان کولرگازی افزایش پیدا کرده باشد . همچنین این قطعه برای حفاظت از کولرگازی اتصال مربوط به کمپرسور را قطع می‌کند . و تا زمانی که  کمپرسور خنک نشود ، این روند ادامه پیدا میکند .

آموزش تخصصی تعمیرات کولر اسپیلت

برفک زدن و یخ زدن کویل اواپراتور :

در مواقعی که فن کولر گازی دچار خرابی هایی می‌شود ، یا فیلترهای هوا به دلیل گرد و غبار و آلودگی بسیار دچار انسداد میشوند ، دمای کویل‌های اواپراتور بسیار کاهش می یابند و شروع به یخ زدن می‌کند . در این حالت ، فن قادر به مکش هوای گرم محیط و انتقال آن به کویل‌های اواپراتور نمی باشد و چرخه تبرید کولر گازی دچار مشکل می‌شود . پس میزان پرتاب باد کولر گازی بسیار کم می‌شود .

کثیف بودن فیلترهای هوای کولر گازی :

فیلتر های آلوده هوای کولر گازی ، جریان هوا را دچار مختل می کنند و باعث می شوند هوای خنک داخل دستگاه تبدیل به یخ شود . فیلتر هوای آلوده مانند کویل های کثیف کندانسور ،  باعث یخ زدگی سیستم میشود و در واقع علت خاموش شدن کولر بعد از چند دقیقه هستند . در این حالت بعد از خاموشی دستگاه ، یخ آن دوباره آب می شود و کولر گازی دوباره روشن می شود و در صورت رفع نشدن این مشکل این چرخه بار ها تکرار می شود. پس تمیز نمودن فیلتر ها بسیار دارای اهمیت است .

عواملی که باعث خرابی خازن کولر گازی می‌شوند :

خازن کولر گازی یکی از قطعات بسیار مهم است ، که بر روی برد کولر گازی جای گذاری شده است .  عواملی که به خازن کولر گازی آسیب وارد میکند ، رطوبت است که باعث زنگ زدن بدنه خازن و از دست دادن عملکرد خازن کولر گازی می‌شود ، گرمای ناشی از هوای داغ تابستان و گرمای کمپرسور می‌توانند در کارکرد کولرگازی و خازن مشکلاتی به وجود بیاورند ، ممکن است بعد از مدتی طولانی و کارکرد بسیار خازن کولر گازی دچار فرسودگی و خرابی نیزشوند همچنین بالا و پایین رفتن نوسانات جریان برق نیز به مرور ممکن است باعث کم شدن توان خازن و در نهایت باعث سوختن آن شوند .

بهترین آموزشگاه تعمیرات کولر گازی
چرا کولر گازی سرما ندارد ؟

فن کولر گازی یکی از قطعات بسیار مهم در آن است که در صورت عدمم نداشتن سرما و ایجاد این مشکل باید برای برطرف کردن آن ابتدا ترموستات کولر گازی را چک نمایید .  ممکن است ترموستات کولر گازی دچار خرابی و ایراداتی شده باشد .  همچنین عوامل دیگری که در خرابی و ایجاد عدم سرما در کولر گازی نقش دارند شامل خرابی خازن هارد ، خرابی سیم های رابط خازن و اتصالات نادرست ، خرابی کمپرسور ، سیم های رابط ترموستات قطعی دارند  و سیم های رابط کمپرسور  دچار خرابی شده اند  .