021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات یخچال صنعتی ایستاده نوفراست

بهترین آموزش تعمیرات یخچال صنعتی

یخچال های صنعتی برای رستوران ها ، کافه ها ، فروشگاه ها و… یک دستگاه ضروری و مورد نیاز است . چون که تمام نوشیدنی ها و مواد غذایی را به بهترین شکل خنک نگه میدارد و از فاسد شدن آنها هم جلوگیری میکند . به همین دلیل یخچال ها از لوازم برقی بسیار پر اهمیت و ضروری در تمامی جاها می باشد .

علت یکسره کار کردن یخچال چیست ؟

علت یکسره کار کردن یخچال ممکن است به دلیل خرابی کمپرسور نیز باشد . در واقع یخچال‌های صنعتی طراحی و ساختاری کاملاً پیچیده دارند و از بسیاری از قطعات و واحدهای فنی تشکیل شده اند . یکی از این قطعات کمپرسور است که باعث گردش هوا در داخل دستگاه و باعث خنک شدن آن میشود . دلیل عملکرد درست یخچال ، همین قطعه کمپرسور است . کمپرسور یخچال یا موتور یخچال به چندین دلیل عملکرد درستی ندارند که یکی از آنها خراب شدن سیم پیچ آن ها است .

اتصالی بدنه و افزایش جریان ورودی به موتور به دلیل نوسانات برق و بالا رفتن دمای موتور به دلیل خرابی فن ها از عواملی هستند که میتوانند موجب عدم عملکرد یخچال شوند . همچنین ایجاد مشکلاتی در برد یخچال باعث میشود موتور یخچال دچار خرابی هایی نیز بشود .  در برد الکترونیکی یخچال قطعه ای به نام فیوز وجود دارد که فعالیت موتور را برعهده دارد . یکی از مواردی که ممکن است موجب کار نکردن موتور یخچال باشد ، سوختگی فیوز یا برد می باشد .

آموزش تعمیرات یخچال فروشگاهی
خراب شدن فن کندانسور یخچال :

فن یخچال بخشی از کندانسور یخچال است . عملکرد اصلی فن یخچال ، خنک کردن کندانسور است . عملکرد کندانسور مانند رادیات است . کندانسور گاز خنک شده را از موتور به سایر بخش ‌های یخچال نیز میبرد . و به این صورت یخچال نیز خنک می‌شود . در صورتی که کندانسور دچار خرابی شود ، گاز داخل آن خنک نمی‌شود . و در نتیجه موتور را داغ میکند .  

آموزش تعویض فن یخچال :

ابتدا اولین کاری که باید بکنید یخچال را از برق دربیاورید .  و سپس فن را بررسی نمایید .  برای این کار باید شبکه‌های روی فن را باز کرده و آن را بررسی نمایید .  اگر مشاهده کردید فن یخچال دچار خرابی شده است گیرنده های متصل به فن را باز نمایید  و بعد از خارج کردن فن ، سیم‌های اتصال آن را قطع کرده و فن جدید را جایگزین آن کنید . و سپس سیم‌ های فن جدید را با دقت متصل کنید و پایه‌های نگهدارنده آن را ببندید . و بعد از انجام این مراحل یخچال را به برق متصل کنید . و بعد از آن که با عملکرد درست فن مواجه شدید میتوانید شبکه های روی فن را دوباره ببنیدید .

تنظیم نبودن دمای داخلی یخچال :

در بسیاری از مواقع ، تنظیم دمای محفظه درونی یا داخلی یخچال ، می تواند موجب سرد نکردن یخچال و فریزر باشد .  تنظیم دما به نوع و مدل آن ، متفاوت می باشد . برای مثال ، تنظیم درجه یخچال های قدیمی از طریق ترموستات ولومی تعبیه میشود و این در ساختار دستگاه انجام می شود . در مدل‌های جدیدتر، این مراحل توسط نمایشگر دیجیتال و با کمک کلیدها اجرایی میشود . تنظیم درجه دمای یخچال در فصول های گرم و سرد از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد .

بهترین آموزش تعمیرات یخچال
خراب شدن برد کنترل دما :

علت سرد نبودن و یخ نزدن فریزر ممکن است به دلیل خرابی برخی از قطعات یخچال باشد . یکی از اصلی‌ترین قطعات برای کنترل دما در فریزر ، برد کنترل دما است . از کاربردهای این قطعه می‌توان به ارسال ولتاژ کافی و مورد نیاز به موتور فن و کمپرسور نیز اشاره کرد .

اگر در یخچال به درستی بسته نشده باشد ، و در جریان مداوم هوا وجود داشته باشد ، این قطعه تحت تأثیر قرار گرفته و یخچال خنک نمی ‌شود . برای جلوگیری از بروز این مشکلات و رفع آنها می‌توانید لاستیک درب یخچال را چک کرده و در صورت معیوب بودن آن را تعویض نمایید .