021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر لپ تاپ استوک دل مدل 7520

آموزش تخصصی تعمیرات لپ تاپ

لپ تاپ از وسایل بسیار محبوب و پر استفاده در بین افراد هستند . لپ تاپ ها مانند سایر لوازم الکترونیکی دچار مشکلاتی نیز میشوند که نیاز به تعمیرات دارند . استفاده نادرست از لپ تاپ ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی نیز میشود . از رایج ترین خرابی های لپ تاپ سیاه شدن صفحه لپ تاپ ، خرابی هارد دیسک ، سر و صدای فن لپ تاپ ، خرابی آی سی و..می باشند .

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست ؟

در حالت روشن بودن لپ تاپ دیدن علائمی مانند روشن شدن چراغ و عملکرد فن و نیامدن تصویر باید به بررسی علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ بپردازید . همچنین اگر مشکلات سخت افزاری وجود داشته باشد علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ به ال سی دی این دستگاه مرتبط می‌باشد .

 همچنین اگر پیکسل‌های تصویر دچار سوختگی شده باشد با نشانه هایی مانند سیاه شدن یک بخش مانتیور همراه است . مشکلات نرم افزاری مثل بهم خوردن تنظیمات ویندوز ، نیاز به نصب مجدد کارت حافظه و آپدیت بایوس باعث سیاه شدن صفحه لپ تاپ میشود . برای برسی و حل این مشکل ابتدا باید باتری را از لپ تاپ جدا نمایید . سپس اتصالات وابسته به لپ تاپ را جدا نمایید و برای نصب مجدد درایور کارت گرافیک اقدام کنید و در آخر لپ تاپ را با کابل به تلویزیون متصل کنید .

علت سر و صدای فن لپ تاپ چیست ؟

فن لپ تاپ معمولا در حالت عادی صدای طبیعی دارد .  ولی در حالتی که شما صدای نویز لپ تاپ بشنوید و یا در هنگام استفاده از لپ تاپ صداهایی از لپ تاپ به گوش برسد ممکن است یک مشکلی در فن به وجود آمده باشد .

ابتدا باید فن را بررسی کنید ممکن است فن کثیف شده که باید سرویس و بررسی شود درصورت اهمیت ندادن ممکن است که فن لپ تاپ به خوبی کار نکند و لپ تاپ داغ شود . و سپس با فشار زیادی که به آن وارد میشود لپ تاپ خاموش میشود .‌ برای برطرف نمودن این مشکل باید از فن خنک کننده ،  متوقف کردن پردازش‌ها ، تمیز کردن مداوم فن استفاده کنید .

بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ مهیاد برزین

دلایل خراب شدن هارد دیسک :

هارد دیسک وظیفه ذخیره اطلاعات بر روی لپ تاپ بر عهده دارد . از هارد دیسک اینترنال درون لپ تاپ ها استفاده می نمایند . این قطعه مانند دیگر اجزای لپ تاپ ممکن است دچار مشکلاتی نیز بشود که این مشکلات شامل : خرابی هد هارد که یکی از قطعات هارد می باشد ، نوسان شدید برق باعث آسیب رساندن به برد هارد میشود ، نوسان برق باعث خرابی هد یا هارد نیز میشود ، ضرب دیدگی هارد ، خرابی فریم ویر ، گرمای بیش از حد و… موجب خرابی هارد دیسک میشوند .

بیشتر بخوانید :    آموزش تعمیر پکیج دیواری وستن

خرابی آی سی شارژر لپ تاپ :

آی سی شارژ یکی از مهم ترین قطعات مدار شارژ است که شارژ کردن لپ تاپ را برعهده دارد . علت هایی که موجب خرابی آی سی شارژ میشود استفاده کردن از شارژ های غیر اورجینال ، خرابی پریز ، استفاده از لپ تاپ در هنگام شارژ ، ایجاد مشکل در اورکلاک سخت افزاری لپ تاپ و… که این موارد در آخر باعث خاموش شدن لپ تاپ میشوند .

خرابی باتری CMOS در لپ تاپ :

این باتری یک باتری کوچک در لپ تاپ است که تنظیمات را ذخیره می کند . وقتی لپ تاپ خاموش است ، این باتری تمام انرژی مورد نیاز برای ذخیره نمودن تنظیمات مربوط به زمان و تاریخ را تامین می کند . در خصوص خرابی این قطعه باید بدانید که به هم ریختن ساعت و تاریخ نشان دهنده خرابی این باتری است . همچنین اگر درایورها دچار خرابی شوند سیستم بوت نشده و یا به سرعت خاموش می شود .

آموزش تعمیرات لپ تاپ مهیاد برزین

دلایل خرابی مادربرد :
نشانه های خرابی مادر برد شامل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ، خرابی فن ، کثیفی و غبار و خاک زیاد داخل لپتاپ ، دود ، ضرب دیدگی و شوک فیزیکی ، عمر بالای مادربرد ، نوسانات برق ، کند شدن سرعت سیستم ، از کار افتادن بعضی قطعات و سخت‌افزارها ، طول کشیدن روشن شدن لپ تاپ ، شنیده شدن صدای بوق غیرعادی از مادربرد از عوامل خرابی مادر برد لپ تاپ هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرد .

نشانه‌های داغ کردن لپ تاپ :
داغ شدن لپ تاپ یکی از مشکلات رایجی است که برای اکثر سیستم ها به وجود می آید . نشانه های داغ شدن لپ تاپ شامل ، داغ شدن بدنه لپ تاپ طوری که نمیتوان آن را لمس کرد ، چرخش دائمی فن با سرعت بیش از حد و تولید صداهای غیرعادی ، عدم عملکرد فن در حین استفاده سنگین از لپ تاپ ، خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ، کند شدن لپ تاپ از علائم داغ شدن لپ تاپ می باشند .