021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر یخچال ورتون

بهترین آموزش تعمیرات یخچال

یخچال فریزر یکی از لوازم خانگی ضروری در تمامی خانه ها می باشد که عملکرد آن برای زندگی روزمره ما بسیار پر اهمیت است . در استفاده طولانی مدت از یخچال ممکن است مشکلات مختلفی ایجاد شود که یکی از این مشکلات خرابی سنسور یخچال فریزر است . وظیفه سنسور  حفظ نگه داشتن دمای یخچال است . که در صورت خرابی باعث ایجاد مشکلاتی در دیگر قطعات یخچال میشود . 

عدم انجماد مناسب توسط فریزر :

اگر فریزر یخچال عملکرد خوبی ندارد و منجمد‌ کردن مواد غذایی را به درستی انجام نمی‌دهد ، ممکن است مشکل به ‌وجود ‌آمده مربوط به قطعه ترموستات یا کمپرسور یخچال باشد . گاهی میتوان مشکل را در خرابی فن یا خرابی دیفراست نیز پیدا کرد . اگر هیچ یک از این موارد دلیلی  برای عملکرد فریزر نبودند ، ممکن است ایراد به ‌وجود ‌آمده به ‌دلیل شارژ گاز یا لاستیک درب باشد . این دلایل از مهم ترین موارد در عدم انجماد دستگاه هستند . پس اگر مواد غذایی به‌خوبی منجمد نشدند باید این قطعات رو بررسی نمایید .

بررسی مشکل دما و ترموستات در یخچال :

دمای یخچال و ترموستات دو عامل مهم در کارکرد درست یخچال هستند . اگر این دو مورد دچار مشکلاتی بشوند ، باعث نقص در عملکرد یخچال و در آخر خرابی آن میشوند . اگر متوجه شدید که دمای داخلی یخچال کاهش پیدا کرده است ممکن است ترموستات دمای یخچال بسیار پایین تنظیم شده باشد و برای درست کرده آن دمای ترموستات روی دمای مناسب قرار دهیم و یا ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض ترموستات داشته باشیم . اگر برعکس دمای یخچال افزایش پیدا کرده باشد ، ممکن است ترموستات روی دمای بسیار بالا تنظیم شده باشد و مشکل در ترموستات که باید دمای ترموستات روی دمای مناسب و به بررسی این قطعه و  کمپرسور هم بپردازیم .

بهترین آموزشگاه تعمیرات یخچال فریزر تهران
علت عدم عملکرد یکسره یخچال چیست ؟

ممکن است علت اتومات نبودن یخچال به دلیل ایجاد مشکلاتی در بخش های مختلف یخچال باشد . ممکن است ترموستات تنظیم نباشد ، لاستیک دور درب یخچال خراب شده باشد ،  فن یخچال دچار ایراد و خرابی شده باشد ،  ممکن است بدنه یخچال برق داشته باشد و ممکن است سیم های رابط خراب شده باشند ،  یا موتور اتصال بدنه دارد ، ترموستات اتصال بدنه دارد و ممکن است سرپیچ درون لامپ دچار اتصالی شده باشد .

خرابی های رایج یخچال فریزر ورتون :

از رایج ترین خرابی های یخچال ها ترموستات قالب یخساز دچار مشکلاتی شده باشد ، شیر برقی ورودی آب خراب شده است ، قفل درب دچار خرابی میکروسوئیچ شده باشد ، ممکن است انتقال آب مسدود شده باشد و یا دچار گرفتگی شده باشد ، برد کنترلی یخساز دچار خرابی شده باشد که تعمیر و بررسی کردن آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

برای جلوگیری از خراب شدن یخچال چکار کنیم ؟

کندانسور قطعه ای است که ممکنه با مو یا گرد و خاک و آلودگی پوشیده شود و باعث میشود عملکرد دستگاه دچار مشکلاتی شود . کندانسور در پشت دستگاه و در پایین آن قرار دارد . کندانسور با آزاد سازی گرما ماده‌ ای را خنک می­‌کند . وقتی کندانسور دچار کثیفی و آلودگی شود ، کمپرسور باید عملکرد خود را شروع کند که باعث افزایش هزینه ‌ی برق و کاهش عمر دستگاه می­شود .

برای تمیز کردن فن باید پوشش آن را که در پایین دستگاه جای گذاری شده بردارید . و تمام گرد و غبار را از روی آن تمیز کنید تا فن بتواند هوا را به گردش درآورد و کندانسور را خنک کند .

آموزش تعمیرات یخچال مهیاد برزین
ایجاد بوی بد در یخچال فریزر :

ممکن است در برخی از مواقع یخچال فریزر شما بوی بدی از خود ایجاد کند که در این صورت این بو به دلیل قرار دادن غذاها و مواد غذایی‌های فاسد و کپک زده در داخل یخچال می باشد . برای عیب یابی و تعمیرات یخچال فریزر میتوانید جوش شیرین را درون یک ظرف درب باز درون یخچال گذاشته و پس از چند وقت آن را تعویض کنید .