021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش خرید رادیاتور

اموزش تعمیر پکیج دیواری

اگر برای سیستم گرمایشی خانه یا محل کار خود، رادیاتور (شوفاژ) را انتخاب کرده اید ما در این مقاله سعی بر این داریم با معرفی برخی ازرادیاتورها و شناخت ویژگی های هر کدام از انها وهمچنین نکات نگهداری انها  برای شما توضیحاتی ارائه بدهیم  پس تا پایان همراه ما باشید .

رادیاتوریا شوفاژ وسیله ای برای سیستم گرمایشی خانه یا محل کار می باشد که در واقع واسطه ای میباشد تا گرمای موجود در آب داغ را به محیط اطراف انتقال بدهد . آب داغ موجود به وسیله یک منبع تولید کننده گرما مثل پکیج دیواری یا دیگ آب گرم در موتورخانه مرکزی تامین میشود .

در قسمت بالا شما را برای انتخاب رادیاتوراگاه کردیم اما باید یک سری نکته های مهم را هم در هنگام خرید و انتخاب این محصول رعایت کرده زیرا خرید رادیاتور شوفاژ برای چندین سال باید نیاز های شما را برطرف سازد .

توجه ومحاسبه توان حرارتی مورد نیاز رادیاتور

قبل از هر اقدامی برای خرید باید با تماس باکارشناسان تاسیسات ، توان حرارتی مورد نیاز محیط را مشخص کنید. این توان با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، متراژ محیط و موقعیت قرارگیری ساختمان محاسبه وتعیین می‌شود. پس در نتیجه متوجه میشوید که به چه تعداد پره یا چه طولی از پنل نیاز خواهید داشت .

 بیشتر بخوانید :     آموزش انواع پمپ پکیج دیواری

محل نصب رادیاتور

خوب است رادیاتوریا شوفاژ را در جایی نصب کنید که محل ورود سرما به محیط باشد . برای نمونه زیر پنجره و نزدیک جداره‌های خارجی ساختمان بهترین محل برای نصب این دستگاه میباشد .

انتخاب رادیاتوری که قطعات ان در دسترس باشد .

بهتر میباشد چنانچه  بخواهید یک رادیاتور پره ای تهیه کنید از برندی خریداری کنید که خدمات پس از فروش خوبی به شما ارائه بدهد  در این صورت به سهولت می توانید به نمایندگی های معتبر مراجعه کنید و قطعات مورد نیاز را بدون دردسر تهیه وخریداری کنید . قیمت رادیاتور را در فروشگاه های سراسر کشور با هم مقایسه کنید.

قبل از اقدام به خرید، هزینه های مربوط به نصب و راه اندازی پکیج را حساب کنید .

بهترین برند رادیاتور موجود در بازار را پیدا کنید. به عنوان مثال تهویه مهاجر یکی از بهترین عرضه کننده های رادیاتور است که محصولات آن از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند .

آموزش تعمیر پکیج دیواری

ابعاد رادیاتور را با توجه به تناسب ساختمان انتخاب کنید .

با توجه به جمع شدن  هوای گرم در زیر سقف، استفاده از رادیاتورها فقط برای ساختمان هایی مناسب میباشد که فاصله کف تا سقف حداکثر 3 متر باشد. توجه داشته باشید در مکان هایی که ارتفاع سقف بیشتر است، توصیه می کنیددستگاه های دمنده دار مثل فن کوئل استفاده کنید .

رادیاتورهای آلومینیومی به شکل دیواری و در زیر پنجره اتاق راه اندازی کنید .

مصرف انرژی و راندمان :

هیچ چیز بدتر از دستگاهی نمیباشد که راندمان کم و مصرف انرژی بالایی بخواهد داشته باشد. پس حتماً به این دو مورد توجه داشته وان را بررسی کنید. خوب است نیم نگاهی هم به برچسب انرژی داشته باشید تا از کیفیت سیستم مطمئن باشید .

 بیشتر بخوانید :    آموزش تست قطعات پکیج دیواری

کیفیت رنگ :

با توجه به انکه کیفیت رنگ به زیبایی کمک می کند، بلکه تعیین کننده مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی هم میباشد و در نتیجه مشخص کننده عمر مفید دستگاه خواهد بود .

نصب، تعمیر و نگهداری آسان :

درهنگام خرید می توانید لوازم نصب را هم تهیه کنید. با این حال، بعضی دستگاه ها به خاطر طراحی خود در زمان نصب و بعدها در هنگام تعمیرات برای شما مشکل ساز خواهدشد. این مورد ارتباط مستقیمی با جا نمایی دستگاه در ساختمان خواهد داشت و باید حتماً این مورد را در نظر داشته باشید .

خدمات تعمیر و نگهداری رادیاتور ها

برای عیب یابی، تعمیر و نگهداری رادیاتور ها باید از خدمات حضوری تعمیر کاران حرفه ای استفاده کنید تا بتوان ایراد کار را پیدا کرد و برای برطرف کردن  کامل ایرادآن عمل کرد .

آموزشگاه تعمیر پکیج

خدماتی که به برای تعمیر رادیاتور در محل به کار گرفته می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد :
هواگیری رادیاتور
نصب رادیاتور
سرویس کامل رادیاتور
باز کردن رادیاتور
عوض کردن شیر رفت و برگشت رادیاتور
بررسی وجود ایرادات احتمالی
بررسی لوله کشی در صورت وجود نشتی و استفاده از دستگاه های پیشرفته
عوض کردن و تعمیر لوله ها و یا پره های دارای نشتی
 رسوب زدایی لوله های رادیاتور
عوض کردن اتصالات لوله ها در صورت بروز نشتی در محل اتصال