021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش دلیل نچرخیدن دیگ لباسشویی

اموزش تعمیر لوازم خانگی

زمانی که چرخه ماشین لباسشویی به پایان می ‌رسد، ولی مشاهده میکنید که لباس ‌ها هنوز خیس هستند و یا امکان دارد به درستی تمیز نشوند در چنین زمانی، می ‌توانیم با اطمینان کامل بگوییم که دیگ ماشین لباسشویی آنطور که باید کارنمیکند ونمی چرخد واما در این قسمت به دلایل و راهکارهای رفع این می‌ پردازیم.

وقتی ماشین لباسشویی را بیش از حد پر کنید ، دیگ آن نخواهد چرخید یا به سختی می ‌چرخد. در بعضی از مدل ها سنسورهایی وجود داردکه هشدار می دهد که دیگ بیش از حد پر شده است ، ولی بیشتر آن‌ها این قابلیت را ندارند و معمولا تا زمانی که ماشین لباسشویی از آب پر نشود، مشکل را تشخیص نمی دهند.
قرار گرفتن زیاد لباس ها در حالت نامتعادل هم باعث نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می شود. امکان دارد، لباس ها فقط در یک قسمت دیگ جمع شوند و حرکت ماشین لباسشویی را دچار اخلال کنند. که این اتفاق بیشتر در زمان شستن لباس های بزرگ و سنگین ایجاد میشود. در یکسری دستگاه های جدید از این ماشین لباسشویی ها در چنین شرایطی می چرخند، اما سرعت چرخش آن ها خیلی کم خواهد بود که همین امرباعث می ‌شود لباس‌ ها خیس بمانند. پس اگر با مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی روبرو شدید، سعی کنید لباس ‌های خیس را دوباره مرتب کنید و چرخه شست‌وشو را دوباره انجام دهید.

یکی دیگر از علت های نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ناشی از عدم تعادل این دستگاه می باشد که اگر ماشین لباسشویی متعادل نباشد، شما به راحتی متوجه میشوید که در زمان چرخش دیگ، صدا و لرزش بسیار زیادی ایجاد می شود. پس یک سطح ناهموار مشکلات زیادی را برای انواع ماشین های لباسشویی ایجاد می کند، چون باعث می شود دستگاه ماشن لباسشویی زمان کار تکان بخورد و حرکت کند. بعضی از مدل های جدیددر بازار قابلیتی دارند که می توانند تشخیص بدهند دستگاه متعادل است یا نه . اگر پی بردید که ماشین لباسشویی شما متعادل نمیباشد ، می توانید پایه های آن را تنظیم کنید. و بهتر میباشد دستگاه را روی یک سطح صاف قرار بدهید تا عملکرد آن دچار مشکل وایراد نشود.
مشکل درسویچ درب
یکی دیگر از این مشکلات نقص در سوئیچ درب میباشد .سوئیچ درب ماشین لباسشویی تعیین می کند که آیا درب به خوبی بسته شده است یا نه و به گونه ای طراحی شده است که برای حفظ ایمنی، از چرخش دیگ جلوگیری کند. در بیشتر مدل‌ ها، در صورت کار نکردن سوئیچ درب، ماشین لباسشویی به طور کامل از کار می افتد.

آموزش تعمیر لباسشویی ظرفشویی

اما در بعضی دیگر از مدل ‌ها به طوری طراحی شده اند که دیگ پر می شود، اما دیگر نمی چرخد. پس در نتیجه، اگر به دنبال راهی برای رفع این مشکل هستید ، باید بدانید که خرابی سوئیچ درب یکی از بیشترین علت های بروز این مشکل میباشد . و یکی از اولین مواردی است که باید بررسی شود، خصوصا اگر دیگ پر شود و به درستی نچرخد که می توانید این سوئیچ را در زیر درب و در بالای دستگاه خود ببینید وبعد، باید بررسی کنید که آیا کار درست می کند یا خیر. امکان دارد بتوانید سوئیچ را تعمیر کنید. ولی باید بدانید که اگر نیاز به تعویض آن داشته باشید لازم به گفتن است که تعمیر یا تعویض این قطعه، پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد. پس شما میتوانید با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران این حرفه وتخصص را زیر نظر استادان ماهر بیاموزید .

بیشتر بخوانید :   نحوه کار کردن با چرخ گوشت

مسدود شدن پمپ تخلیه
یکی دیگراز رایج ترین علت های نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی، مسدود شدن پمپ تخلیه میباشد . این اتفاق هنگامی رخ می دهد که چیزی در لوله خروجی گیر کرده باشد و مسیر آب به داخل و خارج دستگاه را مسدود کند . مثل پرزها یا اشیا کوچک مانند سکه یا سنجاق سر می ‌تواند از عامل های مسدود شدن این پمپ باشند. ویا خرابی پمپ ماشین لباسشویی گردد .

اموزش صفر تا صد تعمیرات لوازم خانگی

خرابی موتور ماشین لباسشویی
در ماشین ‌های لباسشویی، موتور برای اتصال درام به موتور استفاده می‌ شود. واین امکان وجود دارد موتور به مرور زمان فرسوده شود. در این زمان ، دستگاه به طور معمول وخودکار با آب پر و تخلیه می شود، ولی دیگ نمی چرخد و لباس ها تمیز نمی شوند که معمولا در موتور ماشین لباسشویی برس های کربنی وجود دارد که به آن متصل می شوند. توجه داشته باشید که عوض کردن اجزا موتور ماشین لباسشویی خیلی سخت می‌باشد و شما باید از یک تعمیرکارحرفه ای کمک بگیرید.در ماشین لباسشویی ال جی تسمه درام می‌تواند باعث نچرخیدن دیگ ماشین شود.