021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش سنسور دیفراست یخچال

آموزش تعمیرات یخچال فریزر

در زندگی کنونی  کسی قادر به حذف کردن وسیله ایی پر کاربرد مثل یخچال فریزر از زندگی خودنخواهد بود. هماهنگی و جا گزاری دقیق قطعات در پیش بردن رسیدن به این اهدف که مثل ایجاد محیطی سرد با درجه دمای کم برای نگه داشتن مواد غذایی حساس وتر کمک کننده خواهد بود. ولی با گذشت سال های نه چندان دور بعضی از اجزا دچار مشکل شده و کل کار سیستم را مختل می کند.

سنسورهای به کار رفته در یخچال فریزر

  • سنسور دیفراست
  • حسگر دمای یخچال
  • سنسور دمای فریزر
  • حسگر محیطی یخچال
  • سنسور رب یخچال
  • سنسور دیسپنسر
  • حسگر دمای کمپرسور

 بیشتر بخوانید :    آموزش قطعات جاروبرقی

علتهای خرابی سنسور دیفراست یخچال

یکی از معمول ترین مشکلات که در یخچال ها ایجاد میشود کارنکردن سنسور دیفراست می باشد. شناختن این مشکل و ایراد در این قسمت به یک علم فنی و حرفه ای نیاز دارد که در این قسمت به ان میپردازیم:

  • تشکیل شدن  برفک در بخش اواپراتور و زیادشدن میزان آن با گذشت زمان
  • کم شدن سرمای فضای داخلی یخچال
  • خراب شدن مواد غذایی داخل یخچال
  • خرابی هیتر و زیادشدن دما
  • کم شدن دما در فریزر یخچال
  • تعویض تایمر دیفراست یخچال
آموزش تعمیر یخچال

عوض کردن تایمر دیفراست یخچال و فریزر کاری ساده ای میباشد که شما می توانید با یاد گرفتن این آموزش تعویض در کلاسهای مهیاد برزین در تهران ، در هزینه های تعمیرکار برای تعمیر یخچال خود صرفه جویی کنید.

تایمر دیفراست یخچال به کمپرسور یخچال اعلام می کند که چه هنگامی سیستم ایجاد برودت را متوقف کند که این جریان معمولا هر 6 تا 8 ساعت یک بار رخ میدهد. این قطعه کارکردن یخچال را تحت تاثیر خود قرار داده. اگر که یخچال شما دیگر سرما مثل قبل را ندارد و به دمای عادی محیط رسیده باشد، یکی از نشانه های خرابی درتایمر دیفرمیباشد در این حالت امکان دارد تایمر شکسته شده باشد و یا گیر کرده باشد. که شما نیاز به عوض کردن این قطعه پیدا میکنید پس برای نصب تایمر دیفراست یخچال باید به این نکات توجه کنید.

تایمر دیفراست امکان دارد در هر کجا یخچال نصب شده باشد. اول شما باید بدانید تایمر دیفراست به چه شکل میباشد. ابتدا جریان برق یخچال قطع کنید. بیشتر این قطعه در قسمت پایین و جلو یخچال طراحی شده است. پنل جلویی را جدا کرده و امکان دارد تایمر در این بخش قرار داشته باشد.رنگ تایمرها معمولا به رنگ سفید، خاکستری میباشد.

 بیشتر بخوانید :     آموزش خرید اتو بخار دستی

از دیگر روش های عیب یابی سنسور دیفراست استفاده کردن از اهم متر می باشد. اهم متر مقاومت قطعه را برای شما نمایش خواهد داد.

عددی که روی اهم متر نشان داه می شود برای تست سنسور قابل ثبت میباشد چنانچه این عدد برابر صفر باشد نشان دهنده این میباشد که قطعه دارای مقاومت نیست و باید عوض شود.اما اگر عدد ثبت شده صفر نشان داده نشود دستگاه سالم می باشد.

دسته‌بندی تایمر دیفراست یخچال

همانطور که می‌دانید تایمر یخچال به صورت موازی در کنار کمپرسور قرار گرفته اند و به برفک‌ زدایی از یخچال می‌پردازند. با از بین بردن این  برفک‌ها و یخ‌ها کارکردن یخچال دچار مشکل نخواهد شد.

در نوع یخچالی که دارای دیفراست دستی میباشد برطرف‌کردن برفک زدایی راهکار برای یخچال انجام خواهد داد که قبل از آن باید مواد غذایی را از داخل یخچال خالی کرده و دوشاخه برق را از پریز خارج کنید و ۲۳ ساعت منتظر بمانید تا برفک یخچال از بین رفته  و آب بشود. این مدل از یخچال‌ها به‌علت این که احتمال می‌رود مواد غذایی خراب شود زیرا چند ساعت غذا بیرون از یخچال بوده و همچنین به‌علت زحمت و زمانی که باید مصرف شود این مدل یخچالها طرفداران زیادی را ندارند.

اموزش تعمیرات لوازم خانگی

دیفراست اتوماتیک

یخچال‌هایی که دارای سیستم دیفراست اتوماتیک میباشندبه کار کردن در انها به این‌گونه میباشد که هر چند ماه یک بار دکمه دیفراست را باید فشار دهید بدون ان که لازم باشد مواد غذایی را از یخچال خارج کنید و یا اینکه موتور یخچال راخاموش کنید المنتی که درون آن طراحی وقرار داده شده است سبب می‌شود که برفک ها را آب کند و به مخزنی که در بالای موتور طراحی شده هدایت کند و با حرارت و گرمای که موتور دارد این آب تبخیر می‌شود. 

 یخچال‌های نوفراست

 در یخچال‌های نوفراست بع دلیل انکه برفک به‌صورت اتوماتیک آب می‌شود هیچ‌گونه برفکی وجود ندارد پس لازم نمیباشد که یخچال را به مدت طولانی خاموش کنید و یا اینکه نگران برفک زدایی باشید در این مدل ازیخچال ها با انتقال دادن سرما توسط فن در همه قسمت‌ها سرما به‌صورت یکنواخت و مطلوب میباشد.