021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی پمپ پکیج بوتان

اموزش صفر تا صد تعمیرات پکیج

پمپ پکیج بعد از برد الکترونیکی در این دستگاه یکی از کلیدی‌ترین و در عین حال گران قیمت‌ترین قسمت های  پکیج بوتان میباشد که به علت کار مداوم احتمال دارد زود به زود دچارخرابی شود. تعمیر پمپ پکیج بوتان یکی از کارهای مهم در مواقعی میباشد که پمپ پکیج بوتان شما با اشکال روبروشده باشد.

تعمیر پمپ پکیج دیواری بوتان کار هر کسی نمیباشد و باید تخصص کامل داشته باشید تا بتوانید این کار را انجام بدهید حال باشرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران میتوانید از این حرفه بهره مند شوید.

علت خرابی پمپ پکیج بوتان :

یکی از علت های خرابی در پمپ پکیج بوتان استفاده مداوم از آن و همینطور وجود آب در مدار میباشد که کاملا آن را در معرض خرابی قرار خواهد داد. مهم‌ترین و متداول‌ترین علامت خرابی پمپ پکیج بوتان، بالا نرفتن دمای رادیاتور با وجود روشن شدن مشعل میباشد.که  در این حالت پکیج بعد از چند ثانیه ارور بیش از حد باز بودن ترموستات اعلام می‌کند. این پمپ امکان دارد به علت های گوناگونی مانند بدون آب کار کردن پمپ و استفاده نکردن از صافی‌ در مسیر برگشت دچار ایراد شده باشد.

قطعات پمپ پکیج :

هنگام مواجه شدن با ایرادات به وجود آمده در پکیج بوتان، آشنایی و اطلاعات صحیح با قطعات پمپ پکیج ضروری می باشد. در این بخش به بعضی از این قطعات اشاره میکنیم. قبل از آن به خاطرداشته باشید، که سیستم ایمنی پمپ  تنها در هنگام روشن بودن عمل می کند و حدالامکان باید از جدا کردن آن از برق جلوگیری شود.

 بیشتر بخوانید :    آموزش انواع شیر برقی پکیج

پمپ سیرکولاتور آب پکیج بوتان :

وظیفه این پمپ که قبل از مبدل اصلی در پکیج های دو مبدله نصب می شود گردش آب در مدار بسته ی گرمایشی و داخلی در پکیج های شوفاژ دیواری دو مبدل را دارد. سیم پیچ، شفت، توربین یا پروانه، هوزینگ، جعبه تقسیم برق، پیچ تنظیم سرویس کار و کلید تغییر سرعت پمپ از اجزای تشکیل دهنده ی این پمپ می باشند.

کیسینگ :

به قسمت پوسته پمپ یا بیرونی‌ترین بخش آن را کیسینگ می‌نامند.

روتور

قسمت پره‌ای موجود در پمپ، روتور نام دارد، که وظیفه ان به جریان درآوردن آب میباشد.

استاتور:

سیم پیچ یا استاتور، قطعه‌ای میباشد که درون پمپ، یک میدان مغناطیسی تولید می‌کند.

هد پمپ :
سنجش میزان قدرت و توانایی پمپ در انتقال آب، در شرایط استاندارد بر حسب متر را هد مینامند.

اموزشگاه مهیادیرزین

هوزینگ :

در مدلهای مختلف پمپ‌ها یک قطعه پلاستیکی وجود دارد که آن را هوزینگ نام گذاری کرده اند. که محل قرارگیری ان در پمپ‌های گوناگون، متفاوت بوده اما بیشتر در بخش پشتی پمپ دیده می‌شود.

 وظیفه این قطعه جلوگیری از یخ زدگی آب در دستگاه پکیج شوفاژ دیواری و لوله ها میباشد.

سیستم ضد گیرپاژ پمپ :

این قطعه یکی از قطعات سیستم ایمنی پمپ میباشد و ازقفل کردن پمپ در پکیج جلوگیری می کند به دلایل فنی قفل کردن پمپ را گیرپاژ می گویند.

ایرادات رایج پمپ پکیج  بوتان :

در این بخش از مقاله انواع مشکلات و ایرادات در مورد پمپ پکیج بوتان  وجود دارد که به شرح زیر میباشد که برای شما بازگو میکنیم.

  • خارج نشدن آب درحین کارکردن پمپ پکیج
  • گیر کردن مقدار زیادی جرم داخل پمپ پکیج

 بیشتر بخوانید :    نحوه عیب یابی انواع پکیج

  • پر کردن مقدار زیادی جرم داخل پمپ پکیج
  •   سر و صدای بسیار بالای پمپ پکیج
  •   کار نکردن پمپ پکیج
  •   نشتی اب در پمپ پکیج
  •  روشن نشدن پمپ و پکیج
  •   یکسره کار کردن پمپ در پکیج

علت بروز کارکردن پمپ اما آبی داخل سیستم وجود ندارد

گیر کردن شافت یا میله درون پمپ از دلایل اصلی مهم برای بیرون نیامدن آب از سیستم و عدم پمپاژ آب میباشد که گرم شدن بیش از حد آن مهمترین علامت برای ایجاد این مشکل میباشد  به صورتی که اگر با دست زدن به آن احتمال سوختن دست شما وجود دارد.

علائم ایجاد جرم و آلودگی زیاد داخل پمپ پکیج بوتان :

  • درست و مرتب پمپ و پکیج کار نمی کند.
  • دمای دریافتی از پکیج به رادیاتور ها کم می باشد.
  • علائم جود سر و صدای زیاد از پمپ پکیج
اموزش صفرتاصد تعمیرات پکیج
  • سرد بودن رادیاتورها
  • صدای بلند پمپ پکیج

دلایل روشن نشدن  پمپ پکیج :

  • معیوب شدن سیم پیچی پمپ
  • سوختن فیوز پمپ پکیج

در انتهای مقاله نتیجه میگیریم که تمام موارد ذکر شده در بالا را جدی گرفته تا هزینه های بالایی را متحمل نشوید.پمپ پکیج بوتان مثل قلب آن عمل می کند.ایجاد عیب و نقص در پمپ پکیج بوتان باعث نابودی دیگر اجزای دستگاه شما خواهد شد.