021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی پکیج دیواری ال جی

اموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری

سیستم گاز رسانی پکیج همان طور که می دانید انواع پکیج برای عملکرد خود به گاز ، برق و آب نیاز دارد . برای تنظیم سیستم گاز باید شیر دستی گاز را باز کرده و مطمئن شوید که هیچ گونه نشتی گازی در طول مسیر لوله ها وجود ندارد .

در بسیاری از موارد برای تنظیم سیستم گاز رسانی لازم است لوله های گاز را هم هواگیری کرد تا فشار گاز کم و زیاد نشود و مشکلی در روشن کردن پکیج وجود نداشته باشد .

 استشمام بوی گاز از پکیج جنرال :

اگر بوی نامطبوع گاز را اطراف پکیج خود استشمام کردید به احتمال زیاد این مشکل به دلیل وجود یک نشتی در پکیج شما است . این موضوع را باید بسیار جدی بگیرید چون ممکن است خطرات ناگواری را به دنبال داشته باشد . وجود نشتی می توان به دلیل گرفتگی لوله ها یا دودکش یا به دلیل خرابی فلوسوئیچ پکیج باشد .

معرفی دکمه ها و برنامه های پکیج جنرال :

 در پکیج جنرال : L E D نمایشگر

دمای عملکرد پکیج و همچنین کد ارور ها نمایش داده میشوند .

علامت کد خرابی در پکیج جنرال :

کدهای مربوط به خرابی پکیج رو گزارش میدهند .

سرویس پکیج هر چند وقت باید شود :

سرویس کامل: در این نوع سرویس پکیج تمامی قطعات مورد بازبینی قرار می گیرند و بررسی می شوند، در این نوع دستگاه به طور کامل سرویس می شود ، اگر مدت زمان طولانی از سرویس و رسوب زدایی پکیج می گذرد بهتر است این نوع سرویس را انتخاب کنید تا به نتیجه مطلوب در کارایی آن برسید .

کلید تنظیم دمای آب گرم مصرفی در پکیج جنرال :

تنظیم کردن درجه ی آب توسط این دکمه انجام میگیرند .

اموزش تعمیرات پکیج

سرویس دوره ای : این سرویس پکیج عموما در بازه های زمانی چند ماهه صورت می گیرد و به دلیل کوتاه بودن زمان بین دو سرویس، کار آن سبک تر است و دستگاه به ندرت دچار مشکل خواهد شد ، بهتر است پس از خرید و نصب دستگاه از همان ابتدا با روند سرویس دوره ای پکیج پیش بروید ، ساده بودن این نوع سرویس به حدی است که با افزایش تجربه و اطلاعات خودتان نیز می توانید آن را انجام دهید .

پکیج جنرال بصورت خودکار خاموش میشود :

افت فشار پکیج ، نشتی پمپ ، بسته بودن ورودی آبو خرابی قطعات الکترونیکی می تواند علت خاموش شدن خود به خودی دستگاه پکیج باشد .

چه دعواملی میتواند منجر به خرابی پکیج جنرال شود ؟

عیب و ایراد در قطعات داخلی : قطعات داخلی  پکیج  دیواری ممکن است به دلیل خرابی‌ها یا کارکرد نامناسب فن‌ها ، موتورها ، سوئیچ‌ها یا سایر قطعات ، نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند .

کثرت استفاده و عدم نگهداری : استفاده بیش از حد از پکیج دیواری و عدم نگهداری منظم ممکن است باعث سایش و زوال قطعات پکیج شود و نیاز به تعمیرکردن آن را ایجاد کند .

  بیشتر بخوانید :      آموزش نحوه عملکرد ماکروفر ال جی

نقص در سوخت‌رسانی : مشکلات مربوط به سوخت‌رسانی مانند نشت گاز یا مشکلات در اتصال لوله‌های گاز می‌توانند به خطرناک باشند و نیاز به تعمیر فوری داشته باشند .

 بررسی و رفع علل گرم نکردن آب توسط پکیج جنرال :

  •  لوله های متصل در فصل زمستان بررسی شود
  • هوای ورودی به دستگاه به درستی نمی رسد
  • استفاده همزمان چند شیر آب گرم

 نکات مهم قبل از سرویس پکیج دیواری جنرال :

 اولین نکته ایی که باید به آن توجه کنید این است که برق پکیج را قطع کنید چرا که در حین سرویس کردن پکیج خطر برق گرفتگی وجود دارد .

 نکته ایی دیگر که باید به آن توجه شود این است که باید آب درون پکیج را خالی کنید این کار را می‌توانید به وسیله شیر آب خروجی ظرفشویی و یا حمام و انجام دهید .

 روش افزایش فشار آب پکیج جنرال :

 در صورتی که فشار آب تفاوت زیادی با عدد ایده‌آل شما ندارد ، چرخش شیر را به صورت تدریجی و آرام انجام دهید . با رسیدن عقربه بار به بین عدد 1 و 2 شیر را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید .

آموزش تعمیرات پکیج در کشور

فواید رسوب زدایی و سرویس پکیج جنرال :

 با سرویس پکیج در صورت وجود عیب درونی در دستگاه متوجه آن شده و با باز کردن دستگاه آن را شناسایی می کنیم، برای آشنایی با تعمیر می توانید به مقاله آموزش مهیاد برزطزین که در رابطه با پکیج جنرال توضیح داده شده رجوع کنیبد پیش از خرابی و از کار افتادن دستگاه از وقوع آن جلوگیری کرده و نسبت به سلامت یا معیوب بودن پکیج آگاهی پیدا می کنیم در سرویس و رسوب زدایی پکیج با تمیز کردن دستگاه آن را جرم گیری کرده و ظاهر پکیج زیبا می شود .