021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی پکیج دیواری و زمینی

آموزش تعمیرات پکیج دیواری

اما به مرر زمان با پیشرفت تکنولوژی در عرصه سیستم های گرمایشی پکیج های دیواری کم کم جای پکیج های زمینی را گرفتند. البته کارایی وعملکرد هر دو تقریبا به یک شکل میباشد و آن ایجاد هوایی مطلوب در فصل زمستان در خانه است.

همینطوربسیاری از ساختمان ها دارای پکیج های زمینی میباشند. پس لازم است که اطلاعات کافی در مورد تعمیر انواع پکیج ها اعم از زمینی و دیواری را داشته باشید .

در این قسمت از مقاله به تعدادای از معایب ونحوه عیب یابی ان در پکیج دیواری میپردازیم .

روشن نشدن پکیج دیواری

زمانی که پکیج شما روشن نمی شود، امکان دارد، به خاطر دلایل گوناگونی مثل انسداد لوله ها به وسیله هوا یا رسوب و انباشت جرم، نوسانات فشار پکیج و خرابی شمعک باشد .

کاهش فشار پکیج دیواری

هنگامی که پکیج شما دچار فشار می شود، امکان دارد علتهای مختلفی اعم از خرابی شیر اطمینان پکیج، ایجاد ایراد در گیج فشار، آب دادن و نشتی رادیاتورها و… باعث ایجاد این اشکال شود .

  بیشتر بخوانید :   آموزش تست قطعات پکیج دیواری

آب دادن پکیج دیواری

هنگامی که پکیج شما دچار نشتی اب می شود، قدم اول  باید منشأ نشتی را پیدا کرده  وبعد از ان که مشخص شد، می توانید نسبت به عوض کردن قطعه ی مورد نظر اقدام کنید. قسمت هایی که امکان دارد، دچار نشتی در پکیج دیواری شما  شود، شامل موارد زیر می باشد .

معیوب بودن شیر اطمینان

نشت ازپمپ دستگاه

خرابی منبع انبساط

اشکال در اتصالات لوله های دستگاه و…

آموزش صفر تا صد تعمیرات پکیج

گرم نشدن پکیج

مهمترین ترین ایرادی که می تواند باعث گرم نشدن پکیج دیواری شما بشود، نفوذ هوا داخل رادیاتورها می باشد. برای این که بتوانید این ایراد را برطرف کنید، باید عملیات هواگیری برای پکیج شما را انجام بدهید. داغ شدن بیش از حد آب مصرفی هم امکان دارد، نشان دهنده ی معیوب شدن ترموستات در پکیج باشد .

سر و صدای زیاد پکیج دیواری                           

سر و صدای بیش از اندازه که امکان دارد، برای پکیج به وجود بیاید، از رایج ترین ایرادات در پکیج می باشد. قطعه ای که سبب این سر و صدا می شود، پمپ سیرکولاتور است  برای برطرف کردن این اشکال کافی میباشد، شیر پشت پمپ را باز کرده، تا هوای اضافی داخل پمپ خالی شود .

کار نکردن دکمه های پکیج دیواری

تعویضچنانچه که دکمه های پکیج معیوب شده باشد، می تواند باعث اشکالات دیگر مانند گرم شدن بیش از حد، صدای زیاد ترموستات، تنظیم نبودن درست دما و تایمز مکانیکی و… شود. برای برطرف کردن این ایراد کافی میباشد، دکمه های خراب شده را عوض کنید . 

تاثیر شیر اطمینان در پکیج های زمینی

وظیفه شیر اطمینان در پکیج های زمینی کنترل فشار در مدار اولیه میباشد زمانی که فشار دستگاه بیش از حد باشد، شیر اطمینان با ریختن آب به بیرون از دستگاه از بالا رفتن فشار جلوگیری می کند. پس اگر ایرادی برای شیر اطمینان به وجود بیاید، فشار آب از کنترل پکیج خارج می شود. در این هنگام نیاز به تعمیرات تخصصی خواهید داشت .

نشتی آب در پکیج های زمینی

علت های گوناگونی که می تواند دلیل بر نشتی آب در پکیج های زمینی باشد عبارتند از :

  • سوراخ شدن یا پارگی دیافراگم منبع انبساط
  • آسیب دیدن بدنه منبع
  • ضربه به هوزینگ پمپ سیرکولاسیون
  • ایجاد سوراخ در مبدل تک منظوره حرارتی یا لایه خارجی آن
اموزش صفر تا صد تعمیر پکیج

در این مقاله ما سعی کردیم به بررسی تعمیر پکیج زمینی و دیواری و ایرادات و خرابی های آن بپردازیم . اگر که قصد دارید پکیج منزل را خودتان تعمیر کنید با خواندن این مقاله می توانید تا حد زیادی این کار را انجام دهید. اما توصیه میکنیم چنانچه که مهارت و دانش کافی در این خصوص را ندارید، برای تعمیر پکیج اقدام نکنید. در این هنگام می ‌توانید با کارشناسان مربوط به این زمینه تماس بگیرید و از خدمات این تعمیرکاران استفاده کنید.وحتی شما دوست داران این هنر وحرفه میتوانید با شرکت در کلاس های مهیاد برزین در تهران از این کلاس ها زیر نظر استادان ماهر بهره ببرید .