021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش معرفی قطعات اسپیلت کنوود

آموزش تعمیر کولر گازی مهیاد برزین

همانطور که میدانید، کولر گازی از قطعات زیادی تشکیل شده است که هرکدام کار ویژه ای را انجام می دهند. ساختار و نوع طراحی این قطعات به شکلی میباشد که برروی عملکرد همدیگر تاثیر گذار میباشند. در حالت کلی، قطعات کولر گازی یا مکانیکی میباشد و یا الکتریکی. که اجزاء مکانیکی عملیات مثل خنک سازی و اجزاء الکتریکی، فعالیت هایی مثل  برق رسانی و … را بر عهده دارند.

قطعات مکانیکی کولر گازی کنوود

کمپرسور یا موتور

کمپرسور یا موتوردر کولر گازی به عنوان قلب این دستگاه شناخته میشود و وظیفه ان مکش گاز از اواپراتور و رانش به طرف کندانسور کولر گازی میباشد .

کندانسور یا تقطیر کننده

مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک  میباشد که با طراحی خاصی که دارد در قسمت خارجی کولر طراحی شده است. جذب یا دفع گرمای گاز در حالت گرمایش و سرمایش، از کارایی کندانسور میباشد .

اواپراتور یا تبخیر کننده

مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک است که محل خنک سازی هوا (در حالت سرمایش) و یا دفع گرما (در حالت گرمایش) به شمار میرود .

  بیشتر بخوانید :    آموزش قطعات کولر گازی جنرال

گاز مبرد

ماده مبرد با گرفتن گرمای محیط در قسمت اواپراتور کولر گازی از حالت مایع ان را به گازتبدیل کرده و در بخش کندانسور با پس دادن گرما دوباره ان را به حالت مایع تبدیل میکند .

لوله مویی یا اکسپنشن

از دیگر قطعات کولر گازی لوله مویی میباشد که وظیفه افت فشار مبرد و ایجاد فرصت لازم برای تبخیر آن در اواپراتور را بر عهده میگیرد .

قطعات الکتریکی کولر گازی کنوود

الکتروموتور فن

وظیفه این قطعه، چرخش و سرعت پروانه فن کولر گازی میباشد .

برد الکتریکی

وظیفه صادرکردن فرمان و کنترل عملکرد بخشهای گوناگون دستگاه را به عهده دارد .

آموزش تعمیرات کولر گازی مهیاد برزین

فیوز حرارتی اتوماتیک

قطعه ای حفاظتی است که کمپرسور را در مقابل نوسانات برق، درجه حرارت بیش از حد و دیگر موارد الکتریکی حفظ می کند .

سنسور کنترل دما

حسگر کنترل دما  از قطعات کولر گازی کنوود میباشد که برای کنترل سرما و تنظیم میزان سرمای مورد نیاز محیط مورد استفاده قرار می گیرد .

خازن

راه اندازی موتور با استفاده از این خازن انجام میپذیرد .

حال با شناختن این قطعات این را هم باید بدانید که نگهداری از انها هم شرایطی دارد که به دومورد ان اشاره میکنیم .

برای استفاده بهتر از کولر گازی پنجره‌ای و همینطور کولر گازی اسپلیت، خوب است در با شروع فصل گرم سال و قبل از روشن کردن دستگاه، سرویس آن را انجام دهید .

شستشوی کولر گازی کنوود

قدم اول پریز دوشاخه را از پریز برق جدا کرده تا احتمال بروز خطر هایی مانند خرابی برد اصلی کولر گازی و همچنین برق گرفتگی برای کاربر ایجاد نشود .

  بیشتر بخوانید :    آموزش سیستم گرمایشی کولر گازی

از وارد کردن ضربه و تکان های شدید به دستگاه حتما خودداری بفرمایید. پنل خارجی اسپلیت را به هیچ عنوان در جهتی غیر از حالت عمودی قرار ندهید .

بخش‌های الکتریکی دستگاه را به خوبی با یک عایق مثل پلاستیک پوشانده و مراقب باشید که آب وارد این بخش‌ها نشود .

در زمان انجام هر یک از مراحل گفته شده برای تمیز کردن کولر گازی کنوود و سرویس آن از فشار آوردن به لوله‌های اسپیلت جدا خودداری کنید .

تمیز کردن پنل بیرونی کولر گازی کنوود

برای تمیز کردن یونیت خارجی کولر گازی کنوود باید از کندانسور شروع کرد اول درب محافظ یونیت خارجی اسپلیت را با پیچ گوشتی باز کرده. وبعد از ان با استفاده از دستگاهی مثل دستگاه دمنده، کندانسور را خاکروبی کرده وبا استفاده از شوینده‌های ملایم هم در این زمان می‌توانید موثررا شستشو دهید .

اموزش تعمیر کولر گازی اسپیلت

همینطور میتوانید اول با استفاده از یک دستگاه مکنده، آن‌ها را از بین ببرید. بعد با یک دستمال نمدار و تمیز، پره‌های فن را تمیز کنید.ولی این کار را با حوصله باید انجام داد تا پره‌های فن آن دچار خمیدگی و شکستگی نشوند .

بعد از تمیز کردن فن از گرد و خاک ، کاری که باید انجام داد با روغن کمپرسور ، فن را روغن کاری کرد .

در نهایت با قرار دادن قطعات در جای خود، بستن پیچ‌ها و سفت کردن آن‌ها، کار شستشوی کولر گازی  را به اتمام رسانده اید .

حالا به دستگاه فرصت بداده تا حداقل به مدت ۱۲ ساعت استراحت کند وآب داخل آن به طور کامل خشک بشود. بعد پس از خشک شدن کولر گازی و قطعات آن، می‌توانید دستگاه خود را روشن کرده و از آن استفاده کنید .