021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

استفاده چیلر در کولر گازی

آموزش تعمیر کولر گازی

با گرم شدن هوا استفاده از کولر گازی و چیلر هم یشتر خواهد میشود. با توجه به برتری کولرهای گازی، این محصولات در خیلی از مناطق کشور جای کولرهای آبی را گرفته اند .نتیجه  موجود در این کولرها بسیار بیشتر از مدل های دیگر است. برای اینکه در فصل گرم از سال بتوانید از این کولرها  مداوم به خوبی استفاده کنید باید نکاتی را رعایت کنید .

در این شرایط باید از وسایل و تجهیزات جانبی به عنوان پشتیبان استفاده کنید. استفاده از این وسایل می تواند به شما کمک کند تا کولرهای خود را روشن نگه دارید. یو پی اس کولر گازی می تواند برای شما در حالت های مختلف مفید باشد و سیستم شما را روشن نگه داردبا توجه این که استفاده از استابلایزر در کولر گازی در جاهایی که نوسان برق زیادی وجود دارد کاری ضروری و مفید می باشد. کولر گازی و چیلر در خیلی از ساختمان ها استفاده می شود و انتخاب یو پی اس و استابلایزر مناسب می تواند تضمینی بر ادامه فعالیت این دستگاه ها، از آسیب دیدن آنها و تحمیل هزینه های تعمیر و تعویض جلوگیری بکند.بسیاری از اشخاص اعتقاد دارند که استفاده از یو پی اس و استابلایزر برای کولر گازیکاری بیهوده است. ولی در نظر داشته باشید که زمانی لازم بودن استفاده از این دستگاه ها در کولر گازی پی میبرید  که خرابی برای وسایل شما به وجود بیاید.وقت داشته باشید که یو پی اس کولر گازی و چیلر علاوه بر انکه برق مورد نیاز کولر گازی را تامین میکند می تواند مثل استابلایزر ولی در حد کمی از نوسانات برق که باعث خرابی تجهیزات می شود محافظت کند.

بیشتر بخوانید :           معرفی گاز تبرید R410 کولر گازی

در کل می توان چیلرها را به دو دسته چیلر های تراکمی  و جذبی تقسیم کنیم :

تفاوت چیلرهای تراکمی وچیلرهای جذبی :
درکل چیلرهای تراکمی از انرژی الکتریکی و چیلرهای جذبی از انرژی حرارتی به عنوان منبع اصلی برای ایجاد سرمایش استفاده می کنند .
-چیلرهای جذبی در بعضی موارد شبیه به چیلرهای تراکمی کارمی کنند که مهمترین این شباهتها میتوان موارد زیر را نام برد
الف – در اواپراتور از گرمای آب تهویه ساختمان برای تبخیر یک مبرد فرار در فشار پایین استفاده میشود.
ب – گاز مبرد فشار پایین از اواپراتور گرفته میشده و گاز مبرد فشار بالا به کندانسور فرستاده می شود.
ج – گاز مبرد در کندانسور تقطیر می شود .

 د– مبرد در یک سیکل همواره در گردش میباشد.

اموزش صفر تا صد تعمیرات کولر گازی

مهمترین مزایای چیلرهای جذبی که نسبت به چیلرهای تراکمی دارد میتوان به این موارد اشاره کرد :
الف – صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی
همانطور که قبلا گفتیم  چیلرهای جذبی از گاز طبیعی ، گازوئیل یا گرمای تلف شده به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می کنند و مصرف برق آنها بسیار کم میباشد. به اندازه  مصرف برق ، مقایسه و تحلیل های کمی در فصلهای  بعدی اشاره میکنیم .

 ب – صرفه جویی در هزینه خدمات برق
هزینه نصب سیستم شبکه الکتریکی در پروژه ها بر اساس حداکثر توان برداشت قابل تعیین میباشد  یک چیلر جذبی به دلیل اینکه برق کمتری مصرف می کند ، هزینه خدمات را هم کاهش خواهد داد. در اکثر ساختمان ها نصب چیلرهای جذبی باعث زاد شدن توان الکتریکی برای مصرف های دیگر می شود.

بیشتر بخوانید :          آموزش قطعات الکترونیکی کولر گازی

با توجه  به ظرفیت هر چیلر فضایی که  اشغال میکند هم تغییر میکند اما به طور کلی چیلرهای تراکمی آب خنک فضایی بین 2 تا 15 متر مربع و چیلرهای جذبی در همان ظرفیت فضایی بین 3 تا 30 متر مربع را اشغال می کنند. پس چیلرهای تراکمی آب خنک به  فضایی کمتر نیاز دارند .برای اینکه بازدهی چیلر را بیشتر بشود نیازمند این  است که یک تعمیرکار حرفه ای هر سال آن را سرویس و چک بکند. چیلربه دلیل اینکه  دارای یک سیستم مدار میباشد اول باید از نبود هر گونه نشتی مطمئن بشویدچون هر نشتی باعث کم شدن  بازدهی و تولید سرمای کمتری خواهد شدو تمیز کردن لوله ها و چک کردن روغن و مبرد از راههای دیگر افزایش بازدهیدر چیلر میباشد.

اموزش تعمیر کولر گازی

کیفیت کار سیستم چیلر و فن کویل خیلی بالاتر از سیستم داکت اسپلیت و کولر گازی میباشد. در مورد کیفیت کار داکت اسپلیت میتوان گفت که چون دستگاه به صورت مرکزی برای همه اتاق ها و دریچه ها در نظر گرفته می‌شود، صدای زیادی ایجاد می کندو دوم اینکه کنترل دماهای هر اتاق سختر میشود ولی در مورد چیلر و فن کویل چون هر دستگاه با ترموستات محیطی مربوط به همان محیط کار میکند امکان خاموش کردن فن کویل اتاق خواب اگردر طول روز از آن استفاده نشود وجود دارد و دمای هر مکانی را می توان با ترموستات همان فضا کنترل کرد.