021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

انواع اتو بخار

اموزش تعمیر لوازم خانگی

اتو وسیله‌ای است که از یک صفحه، یک دسته برای کنترل و یک منبع انرژی بهره می‌برد. این منبع انرژی کف یا صفحه مورد نظر را گرم می‌کند و شما باید این صفحه گرم‌شده را روی پارچه قرار دهید تا چروک‌های لباس را از بین ببرد. در سال‌های گذشته اتوها بسیار سنگین بودند و معمولا از کفه فلزی مانند مس و فولاد بهره می‌بردند. به مرور زمان ابعاد و وزن اتوها دچار تغییر شد به‌طوری که شما با راحتی و بدون خستگی می‌توانید با اتوهای امروزی بدون خستگی کار کنید .

چند نکته مهم برای استفاده از اتو بخار

  • حتما قبل از روشن کردن اتو و هنگامی که اتو سرد است آب را داخل مخزن بریزید و توجه داشته باشید که بیش از حد نیز پر نشود.
  • هنگامی که اتو را به برق زدید منتظر بمانید تا آب به نقطه جوش برسد. در بیشتر اتو ها با روشن شدن چراغ این موضوع را به شما اطلاع می دهند.
  • حتما دما را طبق جنس لباس، برای اتو زدن انتخاب کنید. اگر نمی دانید که از چه دمایی برای چه جنسی از لباس استفاده کنید، می توانید از دفترچه راهنما یا اینترنت استفاده کنید
  • برای اتو زدن پارچه های مشکی حتما از کاور های مخصوص استفاده کنید تا به پارچه آسیبی نرسد.
  • اتو را بر روی اجسام سخت و غیر پارچه قرار ندهید زیرا صفحات اتو آسیب می بینند.
  • هنگامی که از اتو استفاده نمی کنید آن را به صورت عمودی قرار دهید.

بیشتر بخوانید :                 انواع لوازم خانگی درایران

انواع اتو بخار

  1. اتوبخار دستی
  2. اتو بخار مخزن‌دار
  3. اتو پرس
  4. بخارگر

بعد از خوندن کامل مقاله و شناخت نسبت به تفاوت انواع اتو در مقاله‌ای دیگر بصورت جداگانه ویژگی‌های کامل خرید هر کدام را توضیح میدهیم.

اتوبخار دستی:

اولین و پرفروش‌ترین و همچنین پرهوادارترین نوع اتو بخار از نوع دستی میباشد. مزایای اتو بخار معمولی یا دستی نسبت به سایر اینه که علاوه بر راحت‌تر بودن نحوه‌ی کارکرد، توانایی تبدیل شدن به انواع دیگر از لحاظ کاربردی هم تا حدودی امکان‌پذیربوده. اتوی دستی معمولی خوب توانایی این رو داره که براحتی نقاط سخت برای اتو کردن رو براحتی براتون اتو میکند مانند کنار و زیر دکمه‌ها ، زیر یقه‌ها . اتو کردن نقاط حساس و سخت برتری زیادی به یه اتوی دستی خوب نسبت به اتوی از نوع پرس میدهد.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

   بخارگرها

بخارگرها از انواع دیگر اتوهای موجود در بازار هستند. در این نوع از دستگاه ها، هیچ صفحه داغی در بخش اتوکشی وجود ندارد و اتوکشی فقط توسط بخار انجام می شود. از مزایای این دستگاه ها، ایمنی کامل در اتوکشی است. لذا می توانید برای اتوکشی لباس های گران قیمت خود از این مدل اتوها استفاده نمائید. از دیگر مزایای بخارگرها، امکان اتوکشی عمودی است، بدین معنی که می توانید لباسی که بر تن دارید را بدون این که از تن درآورید، اتوکشی واز چین چروک در بیاورید .

بیشتر بخوانید :                نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی

  اتو بخار مخزن دار

این اتو بخار ها هم با ظاهری پیشرفته و حرفه ای تر نسبت به اتو بخار های ساده، دارای یک مخزن آب اضافی هستند. که وجود این مخزن اضافی امکان ذخیره مقدار آب بیشتری در حدود بیش از سه لیتر را به کاربران می دهد. این امکان باعث میشود برای مدت زمان طولانی، یک اتوکشی پر قدرت و پر بخار را تجربه کنید. چرا که این اتو، بخار بیشتر و قدرتمند تری را نسبت به اتو های ساده تولید می کند. با این حال طبیعی است که این اتو مصرف برق بیشتری را برای بیشتر مردم داشته است وبه اصطلاح میتوان گفت که بسیار کاربردی است.

اموزش تعمیر لوازم خانگی

  اتو پرس

اتوهای پرس تجربه ای متفاوت از یک اتوکشی حرفه ای را برایتان فراهم می سازند. این مدل اتوها دارای دو صفحه مجزا از هم می باشند که پارچه یا لباس بین آن ها قرار می گیرد. این نوع اتوها به دلیل دارا بودن صفحات چند برابر بزرگ تر از اتوهای معمولی، فرآیند اتوکشی را سریع تر نموده و صرفه جویی قابل توجهی را در وقت شما ایجاد خواهند نمود. البته درنظر داشته باشید که اتو کردن با اتوهای پرسی به آسانی اتوهای بخار نیست و این مدل اتوها بیشتر برای اتو کشی ملحفه، پرده و شلوارهای پارچه ای مردانه مورد استفاده قرار می گیرند. برای این مدل اتوها می بایست مکان ثابتی را در منزل درنظر داشته باشید چرا که عملاً جمع کردن دستگاه به علت سنگینی این نوع اتوها بعد از اتصال بر روی پایه، مشکل ساز خواهد بود.