021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

بازار دو طرفه در فارکس چیست ؟

آموزش تخصصی بازار مالی فارکس

در این بازار تبادل ارزهای مختلفی مانند : یورو ، دلار ، ین ، پوند و…. به دست موسسات مالی از جمله بانک ها و یا کمپانی های چند ملیتی و همچنین شرکت های بیمه ای ، واردات و صادرات و سفته بازها و افراد حقیقی مورد معامله قرار می گیرد . در بازار فارکس ، هیچ مکان فیزیکی برای معامله وجود ندارد و تمام معاملات در بستر اینرتنت از طریق شبکه های الکترونیکی یک ارز را در مقابل یک ارز دیگر معامله می نمایند . به صورت کلی باید گفت که معامله گری در بازار فارکس یعنی خرید یک ارز و فروش یک ارز دیگر .

بازار دو طرفه در فارکس چیست؟

در بازاری دو طرفه که در آن هیچ کس برنده مطلق نیست و همه چیز به پیش ‌بینی های درست و اشتباه مرتبط است . در بازار دو طرفه در فارکس تنها به دو صورت میتوانید سود کنید . اول با خرید ارز و با پیش بینی افزایش قیمت آن دارایی ، در این روش میتوانید سود کسب کنید . اگر فکر میکنید ارزش یک ارز در آینده افزایش می یابد ، آن را میخرید و منتظر بالا رفتن قیمت آن باشید .

بیشتر بخوانید :    علت های خرابی موبایل Plus 7 iphone
پیش بینی کاهش قیمت :

با فروش ارز و پیش‌ بینی کاهش قیمت ، در این روش میتوانید سود کسب نمایید . اگر فکر میکنید ارزش یک ارز در آینده کاهش می یابد ، میتوانید آن را به قیمت الان بفروشید . و بعد از اینکه قیمتش کاهش یافت ، آن را با قیمتی پایین ‌تر میخرید و به صاحبش پس میدهید . در واقع ، سود شما اختلاف قیمتی است که در زمان خرید و فروش انجام میدهید .

جذابیت بازار فارکس به این دو طرفه بودن آن است . شما میتوانید در هر شرایطی هم زمانی که قیمت ها بالا میروند و هم زمانی که قیمت ها کاهش می‌آیند ، سود کسب کنید . همچنین به خاطر داشته باشید که پیش‌بینی دقیق ، کلید موفقیت و کسب سود در بازار فارکس است . برای پیش‌بینی درست ، باید یاد بگیرید که از تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال استفاده نمایید و همیشه اخبارهای اقتصادی را دنبال کنید .

بهترین آموزش فارکس
بازارهای یک طرفه و دو طرفه :

در بازارهای یک طرفه شما فقط می ‌توانید با آوردن مالی سهامی را خریداری نمایید و بعد از گذشت زمان سهامی را که از قبلی خریداری کرده بودید ، با سود یا بر عکس آن بفروشید . در بازارهای دو طرفه شما میتوانید علاوه بر خرید ،  فروش نیز انجام دهید . فروش سهامی که از قبل نداشته اید و از کاهش ارزش ها هم سود کسب کنید . این یکی از موارد فرق ین بازار های مالی یک طرفه و بازار های مالی دو طرفه است . 

بیشتر بخوانید :    قرارداد فوروارد چیست ؟

مزایای بازار دو طرفه :

از مزایای بازار دو طرفه افزایش عمق معاملات است که ، در بازارهای دو طرفه به دلیل آن ‌که معاملات بر مبنای تحلیل و ارزیابی نسبتا بیشتری انجام شده است عمق بازار هم افزایش پیدا میکند . همچنین از مزایای دیگر بازار دو طرفه امکان کسب سود در روندهای نزولی است که با توجه به ساز و کاری که طرح شد ، این بازارها امکان کسب سود در معاملات فروش را برای معامله‌گران فراهم می‌کنند .

آموزشگاه بازار مالی ارز دیجیتال
بازارهای اوراق قرضه چیست ؟

اوراق قرضه اوراقی است که در آن سرمایه گذاران ،  پول را برای مدت با نرخ بهره از قبل تعیین شده وام می دهد . ممکن است شما یک اوراق قرضه را توافقی بین وام گیرنده و دهنده در نظر بگیرید که شامل وام و پرداخت های آن است . اوراق قرضه توسط کمپانی ها و همچنین توسط شهرداری ها و… برای تامین مالی پروژه ها و عملیات منتشر می شود .

انتخاب Broker  مناسب :

تمامی سرمایه گذاران برای شروع کار خود در بازار فارکس ملزم هستند تا قبل از هر کاری ، اقدام به باز کردن و ایجاد یک حساب نمایند که برای این کار اول باید کارگزاری یا بروکر را به عنوان واسطه خود با این بازار انتخاب کنند.

یکی از مهمترین تصمیم های هر معامله گر در بازار فارکس انتخاب بروکر مناسب برای انجام فعالیت های خود  در این بازار می باشد . بروکر ها انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی های مختلفی بوده و خدمات ویژه خود را ارائه می دهند . از آنجایی که این کارگزاری ها به عنوان یک واسطه بین سرمایه گذاران و بازار فارکس عمل می کنند نیاز است بهترین آن را انتخاب نمایید .