021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

بازار یک طرفه در بازار فارکس چیست ؟

بهترین آموزش بازار مالی فاکس

دلایل بسیاری برای محبوبیت و پر طرفدار بودن بیشتر فارکس نسبت به سایر بازارها وجود دارد . مهم ترین ویزژگی این بازار جهانی بودن و بالا بودن حجم معاملات است . به لطف حجم معاملات در روز حدود ۷ تریلیون دلار ، میتوانید ازاین فرصت استفاده کنید که از حرکت کوتاه مدت قیمت بهره مند شوید . و یکی از  ویژگی های خوب این بازار بیست چهارساعته بودنشون هست به جز آخر هفته ها .

بازار فارکس از مزایایی از جمله سیستم اهرم ، نحوه کار معاملات دو طرفه ، انواع ابزارات معامله گری بازار و توانایی تجارت بدون هیچ گونه کارمزدی دارد . به لطف سیستم عامل ها ، می توانید سفارشات خود را مستقیماً به بازار بفرستید و به لطف حجم معاملات بازار ، این امکان وجود دارد که سفارشات شما سریعا اجرا شوند .

سرمایه گذاری در بازار های یک طرفه

بسیاری از افراد در جامعه در امواج صعودی وارد بازار ‌می‌ شوند و در پیشرفت بازار سود خوبی کسب می کنند . اما وقتی که بازار وارد روند نزولی بشود ، افراد فرصت خوبی برای کسب سود از بازار پیدا نمی کنند و از بازار خارج میشوند تا به سراغ بازار های دیگه بروند .

بازار یک طرفه در فارکس چیست ؟

بازار یک طرفه ماننده جاده‌ای است که رانندگی میکنید و فقط میتوانید در آن به سمت جلو برانید . در این جاده ، هرچه بیشتر گاز بدهید ، زودتر به مقصدتان میرسید . بازار یک طرفه بازاری است که در آن فقط میتوانید با خرید یک دارایی و با فروش آن با قیمت بالاتر سود کسب کرد . با سود کردن در بازار یک طرفه ، از تفاوت قیمت ها و خرید و فروش دارایی و سود به دست می‌آید . یعنی باید دارایی را زمانی که ارزان است به دست بیاوریم و زمانی که آن دارایی بالا رفت آن را بفروشیم . همچنین این مورد هم باید در نظر بگیرید که ممکن است به جای افزایش قیمت دارایی ، کاهش پیدا کند .

بهترین آموزشگاه بازار های مالی فارکس
 چه عواملی میتوانند بر قیمت دارایی ها در بازار یک طرفه اثر بگذارند؟

عواملی که میتوانند بر روی قیمت دارایی ها اثر بگذارند شامل عرضه و تقاضا ، اخبار و تحولات و روانشناسی بازار و…می باشند .  در بعضی مواقع هیجانات و ترس سرمایه‌گذاران میتواند باعث نوسانات قیمت دارایی ها شود . اگر تقاضا برای یک دارایی بیشتر از عرضه آن باشد ، قیمتش افزایش پیدا میکند .  همچنین اخبار و تحولات اقتصادی ، سیاسی  و اجتماعی میتوانند بر قیمت داراییها اثر بگذارند . دارایی هایی که میتوانید در بازار یک طرفه معامله کنید : شامل طلا ، نفت ، گندم و یا ماشین زمین و خودرو ، یا سهام کمپانی ، اوراق قرضه و… می باشد .

معرفی معاملات یک طرفه در بازار فارکس :

برای مثال شما یک سهام ایران ماشین را در بورس تهران خریداری کرده اید . و اگر قیمت این سهام افزایش پیدا کند شما نیز سود می‌کنید و در صورتی کاهش پیدا نماید شما هم خسارت میبینید و این نکته ای در بازارهای یک طرفه میباشد که شما فقط صرفا از ارتقا و گران شدن سهام می‌توانید سود کنید و متنفع گردید . همچنین داد و ستد گران تنها می‌توانند در سهام های رو به بالا سود نمایند . چون در بازارهای یک طرفه باید کمین نمایید برای خرید در یک قیمت ارزان تا با افزایش آن سود به دست بیاورید .

بیشتر بخوانید :    آموزش تعمیرات پکیج تاچی
نقدشوندگی در بازار یک طرفه :                              

نقدشوندگی در بازار یک طرفه در دوران نزولی بسیار سخت است . به طوری که معامله گران کلان و بزرگ به سختی می‌ توانند کل سهام خود را نقد کرده و تغییر عملکرد سرمایه ‌گذاری بدهند ، به همین علت ، یکی از عوامل اصلی که پول های درشت وارد چنین بازار هایی نمی شود ، ریسک و ترس از نقدشوندگی پایین و سخت است .

بازارهای خارج از بورس OTC :

بازار خارج از بورس یک بازار غیر متمرکز و مکان های فیزیکی ندارد و معاملات به صورت مجازی انجام می شود که درآن فعالان بازار اوراق بهادار را مستقیم بین دو طرف بدون کارگزار معامله میکنند . در حالی که در بازارهای فرابورس ممکن است معاملات کوچکی و بدون ریسکی را انجام دهند و بیشتر معاملات سهام از طریق بورس صورت میگیرد . همچنین بعضی از بازارهای مشتقه منحصر فرابورس میباشند و بنابراین بخش مهمی از بازارهای مالی را فرا گرفته اند .

آموزش کامل بازار مالی فارکس
معایب بازار یک طرفه :

به طورکلی باید گفت که در گذشته کشورها با بازار های مالی به صورت یک طرفه کار می کردند ، اما مشکلات بازار یک طرفه مسبب این شد که به سمت بازارهای دوطرفه پیش برود . امروزه باید گفت که بازار بورس تهران از بازار عالی مالی است که به صورت یک طرفه می توان در آن فعالیت نمود .

اصلاح و روند نزولی طولانی در بازار های یک طرفه :

در بازار یک طرفه مانند بورس تهران فقط می توان از بالا رفتن قیمت ها سود نمود و زمانی قیمت ها وارد روند اصلاحی و نزولی خود می شوند ، که که سرمایه داران امروزی علاقه ای برای ورود به بازار نداشته باشند و از طرف دیگر سهام داران فعلی هم به دنبال خروج از بازار باشند و خریداری برای سهام آن ها وجود نداشته باشد .