021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیرات قطعات پکیج مرکوری

آموزش تعمیرات پکیج دیواری

امروزه پکیج دیواری ها به یکی ازمهم ترین سیستم گرمایشی هرساختمانی تبدیل شده است . همان‌طورکه می‌دانید پکیج دیواری جایگزین دستگاه هایی از جمله آبگرمکن و…  شده است . این دستگاه امروزه در بین اکثر مردم پرطرفدار و محبو ب شده و استفاده از آن به شدن افزایش پیدا کرده است . پکیج دیواری ها وظیفه تامین آب گرم مصرفی و گرمایش منازل را بر عهده دارند .

پکیج دیواری مرکوری از قطعات زیادی نیز تشکیل شده است . و هر کدام از این قطعات در عملکرد این دستگاه تاثیر میگذارند . این قطعات شامل : شیرکنترل گاز ، فلومتر پکیج ، فلوسوئیچ ، پمپ مدارگرم کننده ، مبدل‌هاي حرارتی ، مخزن کویل ‌دار ، منبع انبساط بسته ، فن پکیج ، شیر هواگیري خودکار ، بردپکیج ، ترموستات ، کلید ایمنی حرارتی سنسورفشار ، پمپ پکیج ، فن پکیج ، مبدل حرارتی پکیج ، مبدل پکیج و… میباشند .

فلومتر

فلومتر پکیج ، یکی ازپرکاربردترین قطعات پکیج به شمار میرود . فلومتر وظیفه اندازه‌گیری جریان آب ورودی به پکیج را برعهده دارد . معمولا فلومتر از یک پروانه چرخنده تشکیل شده است که با عبور آب ، این پروانه شروع به چرخش میکند و در حین چرخش جریان آب را اندازه‌ گیری و می سنجد .

  بیشتر بخوانید :      آموزش تعمیرات یخچال صنعتی تاپینگ

برد کنترل جرقه زن در پکیج :

وظیفه ‌ی این قطعه جرقه ‌زنی و همچنین کنترل شعله نیز می‌باشد . برد پکیج به یک ترانس جرقه‌ زن با ولتاژ بالا که روی برد تخت ان قرار گرفته و براي دادن عمل جرقه زنی متصل می‌شود .

بردکنترل پکیج دیواری :

برد پکیج دیواری مانند مغزدستگاه کار میکند . برد پکیج وظیفه ی تجزیه و تحلیل ورودی و خروجی های دستگاه رابرعهده دارد . ورودی پکیج دیواری ازدو شاخه برق ، پتانسيومترها ، كليد انتخاب فصل ، سنسور شعله ، فلوسوئيچ و .. و دستگاه پکیج دیواری ازشير ۳ طرفه ، شيرگاز ورودي ، پمپ سيركولاسيون ، برد جرقه ، لامپ خطا برد جرقه ياهمان ترانس جرقه که برق ۲۲۰ ولت شهري رابه برق۱۲۰۰۰ولت تبديل ميكند .

آموزش عیب یابی پکیج دیواری

فلوسوئیچ :

قطعه فلوسوئیچ در پکیج وظیفه دارد تا آب پکیج را باز کند . آب سرد ابتدا از ورودی اول ازفلوسوئیچ عبور کرده و فلوسوئیچ دستور را به برد میرساند تا دستگاه درحالت آبگرم مصرفی شروع به عملکرد کند . بعد از رساندن به برد توسط فلوسوییچ پکیج شیر برقی تغییر حالت میدهد و مدار به مدار کوتاه تغییرحالت میدهد و در پکیج های تک مبدل پمپ از کار میافتد تا آب در مبدل اصلی داغ شود .

سنسور فشار آب پکیج :

در بعضی از دستگاه‌هایی که فشار آب مدار به جای مانومتر از طریق صفحه نمایشگرهوشمند نشان داده میشود ، به جای پرشرسوییچ که یک کلید قطع ووصل می باشد ، با استفاده از یک سنسور فشار ، فشارداخلی مدار گرمایش را لحظه به لحظه توسط نمایشگر به کاربر اعلام می نماید . تفاوت ظاهری سنسور فشار آب با پرشرسوییچ آب این است که سنسور فشار به جای دوسیم ازیک سوکت سه‌ سیم استفاده میشود .

  بیشتر بخوانید  :       عیب یابی یخچال فریزر فیلور

فن پکیج

یکی ازمهمترین قطعات در پکیج ، فن آن می باشد . فن دستگاه وظیفه دارد که گازهایی که در اثر احتراق به وجود آمده اند ، به بیرون از فضای بسته و خارج از فضا درون پکیج هدایت کند . به دلیل نقش و وظیفه بسیار مهمی که فن این دستگاه دارد تست آن یکی ازمهمترین کارها در نحوه تست قطعات پکیج می باشد . یکی از ابزارهایی که برای تست خرابی فن پکیج مورد استفاده قرار میگیرد ، آوومتر است . برای تست آن باید دو سرآن را به آوومتر وصل کرد و تنظیمات آن را روی حالت بیزر قرار داد . درصورتی که فن عملکرد درستی داشته و هیچ اشکالی و ایرادی نداشته باشد ، صدای بیزر به گوش میرسد .

مبدل صفحه ای پکیج :

مبدل یکی ازقطعات مهم پکیج است که آب در آن گرم میشود . پکیج بر راستای گرمایش آب شروع به عملکرد میکند و این جریان آبگرم در دستگاه است که سبب گرم شدن رادیاتورها و محیط میشود . اگر مبدل دچار مشکل و خرابی شود فرایند گرم شدن آب به درستی انجام نمیگیرد .

بهترین آموزش تعمیر پکیج دیواری

عملکرد داخلی شیر برقی :

در مواقع خواستن آبگرم مصرفی یا جابجایی شافت موتور شیر برقی ، آبگرم شده مبدل اصلی را با گردش پمپ به سمت مبدل ثانویه هدایت میشود . با گردش آب شوفاژ بین مبدل اصلی و مبدل ثانویه آبگرم مصرفی در مبدل ثانویه گرم میشود و پس ازتمام شدن درخواست آبگرم مصرفی با تغییر شافت موتور شیر برقی مسیر چرخش آب بین مبدل اصلی و مبدل ثانویه مسدود میشود .