021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیر ماشین ظرفشویی زیرووات

اموزش صفر تا صد تعمیرات ظرفشویی

اگر به دنبال ماشین ظرف‌شویی باکیفیت و زیبا هستید ، زیرووات انتخابی ایده‌آل خواهد بود . ماشین ظرفشویی زیرووات مبله به سیستم پیش شست‌وشو و شستن سریع مجهز هستند . همچنین با وجود سیستم ایمنی جلوگیری از سررفتن آب می‌توانید شست‌وشویی تمیز و مرتب را تجربه کنید . از همه‌ی این‌ها گذشته در این ماشین‌ها می‌توانید انواع میوه و سبزی را هم شسته و ضدعفونی کنید .

ماشین ظرف‌شویی مبله‌ی زیرووات همچنین از قابلیت خشک کردن و شست‌وشو با دمای بالا برخوردار است . اشین ظرف‌شویی رومیزی زیرووات در اندازه کوچک و با وزن کم طراحی و تولید می‌شود ؛ به این ترتیب می‌توانید آن را به‌سادگی جابه‌جا کنید . این دستگاه را می‌توانید روی کانتر یا میز قرار دهید و  شستن ظروف را شروع کنید . فراموش نکنید که عموما در این نوع دستگاه باید کانال مناسب برای ورود و خروج آب و فاضلاب را در نظر داشته باشید . ماشین ظرف‌شویی رومیزی با وجود اندازه کوچک ، عملکردی قدرتمند و مطمئن دارد .

علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی زیرووات :

گرفتگی فیلترپمپ : برای پیشگیری از آسیب به پمپ و نظافت ظرفشویی زیرووات یک فیلتر قبل از پمپ نصب شده است .

  بیشتر بخوانید :         آموزش برد انواع ماکروفر

تا رسوبات و اجرام مختلف قبل از رسیدن به پمپ و آسیب رساندن به آن متوقف شوند . اکر این فیلتر توسط اشیاء مسدود شود دیگر پمپ ظرفشویی زیرووات قادر به تخلیه آب نیست و باید فیلتر را باز کنید و آن را کاملا تمیز کنید .

گرفتگی شیلنگ تخلیه : به مسیر تخلیه فاضلاب پشت ظرفشویی زیرووات و یا سیفون زیر سینک ظرفشویی نصب شده گرفتگی در مسیر فاضلاب از تخلیه آب ماشین لباسشویی پیشگیری کند .

خراب شدن پمپ تخلیه آب : وظیفه آن تخلیه آب ظرفشویی زیرووات است . در بعضی اوقات اشیاء و رسوبات از فیلتر آب تخلیه عبور کرده و به پمپ رسیده اند و باعث شکستن پره های پمپ و آسیب جدی به پمپ تخلیه شده اند و یا خود پمپ در اثر کارکرد زیاد و فرسایش از کار افتاده اگرکه ظرفشویی تخلیه نمیکند در چنین مواردی فقط باید پمپ تخلیه تعویض شود .

اموزش تعمیرات لوازم خانگی

خراب شدن برد یا تایمر : برد یا تایمر ظرفشویی زیرووات مغز و فرمانده اصلی ظرفشویی است و دستور شروع و قطع هر قطعه ای را در زمان معین میدهد خرابی برد یا تایمر باعث اختلال در کارکرد دستگاه ، تخلیه نکردن آب  می شود . خرابی برد و تایمر باید توسط تعمیرکار برد زیرووات چک و بررسی شود .

 علت خرابی جت پمپ ظرفشویی زیرووات :

کیفیت شستشو را بالا برده و انرژی کمتری مصرف می کند که باعث عملکرد دستگاه می شود . جت پمپ ظرفشویی زیرووات با به چرخش درآوردن آب در ظرفشویی آب را به سرعت  به همه بخش های داخلی ظرفشویی میرساند و به این ترتیب مصرف انرژی دستگاه را کاهش می دهد . آنچه در ماشین ظرفشویی های جدید روی داده است و باعث گرم شدن آب و شست وشوی با کیفیت و پاکیزه ی ظرف ها با آب گرم می شود . هرسودی ضرر خود را دارد این سبب شده تا در زمان تعمیر جت پمپ ظرفشویی ، جت پمپ و گرم کننده آب به صورت جدا از هم قابل تعمیر نباشند و باید هر دو با هم عوض شوند . در ظرفشویی های زیرووات خطاهای مشخصی امکان دارد به نمایش در آید که با مدل های دیگری فرقدارد . ظرفشویی زیرووات و خرابی هیتر و سوختن المنت ظرفشویی زیرووات هشدار می دهند .

  بیشتر بخوانید :        آموزش نصب انواع کولر گازی

نشتی ظرفشویی زیرووات :

دستگاه را روشن و یک سیکل از شست و شو را انتخاب کنید و با دقت اطراف ظرفشویی به خصوص قسمت های پشتی و زیر آن را مورد بررسی قرار دهید . اطراف درب را از این بررسی از قلم نندازید . اگر آبریزی در ابتدای شست و شو باشد و پس از سپری شدن چند دقیقه اول سیکل شست و شو ، آبریزی قطع شود .

دلایل نشتی آب :

شیلنگ تخلیه : شیلنگ تخلیه و شیلنگ ورودی از مواردی مهم مورد استفاده برای ماشین های ظرفشویی هستند که همین دو ابزار می تواند یکی از پیش پا افتاده ترین علل نشتی ماشین ظرفشویی زیرووات باشند .

پمپ تخلیه : پمپ تخلیه می تواند به 3 صورت تسمه ای ، درایو مستقیم و یا الکتریکی در ظرفشویی به کار رود و یکی دیگر از علل نشت آب از زیر ظرفشویی نیز همین بخش می تواند باشد .

دریچه ورودی آب : دریچه و شلنگ متصل به آن باید فاقد ترک خوردگی و آسیب دیدگی باشند تا باعث نشتی و آبریزی از ظرفشویی نشود . 

آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

دلایل اختلال در کارکرد جت پمپ :

  • کثیفی نازل جت پمپ ظرفشویی زیرووات
  • شکستگن و خرابی پروانه جت پمپ ظرفشویی زیرووات
  • عمل کردن محافظ گرمایی داخلی جت پمپ ظرفشویی زیرووات
  • نیم سوز شدن یا سوختن سیم پیچ جت پمپ ظرفشویی زیرووات