021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیر ماکروفر بلک اند دکر

اموزش تعمیر مایکروویو

 امروزه مایکروویو تبدیل به وسیله ای شده است که در اکثر خانه ها دیده میشود و پخت غذا را سریع و اسان کرده است . از این رو نیاز مردم به مایکروویو ها بسیار احساس می شود . بودن مایکروویو در هر خانه ای نیاز است زیرا در سریع ترین زمان ممکن غذا و مواد غذایی شما را گرم میکند . از این رو مایکروویو مانند سایر لوازم های برقی بعد از مدتی با استفاده بسیار دچار خرابی ها و مشکلاتی نیز میشوند .

امروزه مايكروويوها داراي چهار مدار می باشند . اجزاء ولتاژ بالا در میان ترانسفورمر ولتاژبالا و  مگنترون می‌باشند . همه مایکروویوها دارای مدارهای ذکر شده می‌باشند . در مراحل ولتاژ پایین شما می‌توانید چندین نوع مدار مختلف داشته باشید .

تعمیر برد ماکروفر بلک اند دکر :

برد ماکروفر ، به عنوان یکی از قطعات مهم این دستگاه ، مسئولیت های بسیاری را در عملکرد این دستگاه بر عهده دارند . اگر برد ماکروفر بلک اند دکر دچار خرابی یا مشکلاتی شود ، ممکن است عملکرد کلی دستگاه تاثیر بگذارند .

گرم نشدن غذا در ماکروفر بلک اند دکر :

 در ساعات اوج مصرف از مایکروفر ها به دلیل افت ولتاژ غذا به خوبی گرم نشود به همین علت نیاز به زمان بیشتری برای گرم کردن آن داریم . همانطور که اطلاع داریم مایکروفر ها برای گرم کردن و پختن مواد غذایی به ولتاژ بالایی نیاز دارند .  

همچنین می توان به کثیف بودن داخل دستگاه ، زیاد بودن حجم مواد غذایی و سنگینی کردن آن ، خرابی مگنترون ، خرابی دیود و … اشاره کرد . حجم غذا اگر زیاد باشد ، تایم بیشتری جهت گرم شدن نیاز دارد . ممکن است حجم غذا زیاد باشد یا فضای داخلی مایکروفر کثیف باشد . همچنین در ساعات اوج مصرف برق توان دستگاه کاهش پیدا می­کند . در صورت خرابی ترانس­های ولتاژ ، سیم­ها و کابل­ها ، با تعمیرگاه مایکرویو بایدآن را تعمیر نماییم .

تعمیر لامپ مگنتران ماکروفر بلک اند دکر :

ابتدا باید لامپ را چک کنیم زیرا ممکن است دچار سوختگی شده باشد . و بعد در صورت سوختگی آن را تعویض می نماییم . همچنین اگر لامپ نسوخته باشد باید سیم ها، سوکت ها، و لامپ را بررسی کنیم . اگر این قطعات دچار خرابی نشده باشند باید سپس به سراغ مولتی متر برویم که چک کنیم که ولتاژ کافی به لامپ میرسد اگر ولتاژ کافی نمیرسد باید آن را تعویض کنیم .

اموزشگاه عیب یابی ماکروفر

 آموزش تعمیر سینی گردان مایکروویو بلک اند دکر :

سینی گردان از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است . قطعات این دستگاه باعث کارکرد سینی گردان میشوند . برای یافتن علت عدم عملکرد صحیح سینی گردان ماکروفر ، باید ایراد آن را در سه بخش موتور، کوپلار ، ریل و در نهایت خود سینی بررسی کنید . و مشکل این را دریابید . همچنین ممکن است بر اثر سنگین بودن ظروف بر سینی فشار زیادی باعث میشود و دچار خرابی هایی نیز میشود .

علت خاموش شدن و روشن نشدن مایکروویو در حین کار :

سوییچ درب میتواند علت اصلی خاموش شدن مایکرویو باشد . باید هر یک از سوییچ‌های درب بررسی شوند . اگر مشکل از سوییچ درب نباشد ، باید مولتی متر را بررسی کنیم . برای حل این مشکل باید  هر یک از سوییچ‌ها که آسیب دیده را تعویض کنید .

ولی اگر ماکروفر شما دوباره در حین کار خاموش میشود ، تاچ پد دستگاه ممکن است دچار مشکل شده باشد . نشانه خرابی تاچ پد این است که صفحه نمایش ماکروفر کار میکند و بعضی دکمه‌های آن به درستی پاسخ می دهند . مایکروویو شما روشن نمی شود و صفحه نمایش خالی است، ممکن است مشکل فیوز سرامیکی باشد .

آموزش تعمیر مگنترون ماکروفر :

 اگر لامپ مگنترون ماکروفر شما دچار خرابی شده باشد ، غذایی که درآن قرار می‌دهید را گرم نمی‌کند . اول باید تمام قطعاتی که به لامپ مرتبط است جدا شود . با خراب شدن لامپ مگنترون ، ورق های میکا هم خراب میشوند . همچنین محل قرار گرفتن لامپ هم اگر دچار خرابی شده باشد لامپ هم خراب میشود پس آن را باید مورد بررسی قرار بدهیم .

بهترین اموزش عیب یابی مایکروفر

حل مشکل صدای ماکروویو بلک اند دکر :

در بعضی از حالت ها مایکروویو صداهایی نیز ایجاد میکند . یکی از آن حالت ها  که غذای  سنگینی داخل ماکروفر قرار داده اید آن را روشن نموده و صدا را بررسی نمایید . حالت دوم مواقعی که ظرف آبی داخل ماکروویو قرار داده اید آن را روشن نموده و صدا را بررسی نمایید . اگر در دو حالت بدون مشکل چرخش انجام شد و همچنان صدا مایکروفر حل نشد لازم است آن را تعمیر نمایید . اما در صورتی که مایکروویو توان چرخش سینی با وزن بالا را به خوبی نمیتواند انجام دهد و صدا هم بیشتر شد ، باید قطعه ای به نام شفت را تعمیر نماییم .