021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

سایت آموزش تعمیرات مایکروویو

آموزش رایگان تعمیر مایکروفر

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم آشپزخانه ، مایکروفر است . این وسیله برقی بدون نیاز به فندک روشن شده و تنها در مدت چند دقیقه غذای شما را به سرعت گرم می‌کند . از مشکلاتی که با استفاده مکرر از این دستگاه ممکن است با آن رو به رو شوید در سایت آموزش تعمیرات مایکروویو قرار داده شده .

دلایل جرقه زدن مایکروویو :

یکی از مشکلات گرم کردن و یا پخت و پز مواد غذایی چرب پاشیدن ذرات چربی به کابین است . این اتفاق باعث می شود تا در نوبت بعدی استفاده از ماکروفر با مشکل جرقه زدن ماکروفر مواجه شوید . در این صورت ماکروویو را از برق خارج کرده کابین داخل آن را تمیز کنید سپس مجدداً آن را روشن کنید . از مشکلات بسیار جرقه زدن مایکروفر تجمع و رسوب ذرات چربی در کابین ، آسیب دیدگی پایه فلزی درون مایکروفر ، سوختن دیود ، خراب شدن محرک ماکروفر ، پوسیدگی و از بین رفتن رنگ دیواره ، خراب شدن محافظ اشعه ، خرابی همزن ماکروویو و.. از عواملی می باشند که موجب جرقه زدن مایکروفر میشود .

علت گرم نکردن مایکروویو :

خراب شدن میکرو سوئیچ‌های روی درب ماکروفر ، علاوه بر اینکه ممکن است باعث روشن نشدن مایکروویو شود ، بلکه حتی میتواند دلیلی برای گرم نکردن ماکروویو نیز باشد . با فشرده شدن میکروسوئیچ در زمان بسته شدن درب دستگاه ، برق  داخل مدار شده و دستگاه کار می‌کند . برای ‌مثال جایی که میکروسوئیچ روی آن قرارگرفته شکسته شده باشد یا موجب مشکلاتی دیگر شود و از کار بی افتد ، دستگاه اجازه گرم شدن مواد داخل محفظه را نمی‌دهد تا با نشت اشعه به بیرون ، باعث آسیب زدن به شما نگردد .

آموزش تعمیرات مایکروفر در تهران

برای بررسی میکروسوئیچ بعد از قطع برق دستگاه و باز کردن قاب آن ، محل نصب کلید های درب را کنترل نمایید تا دچار خرابی نشده باشد . برای تست میکروسوئیچ هم باید از یک وسیله مولتی متر استفاده کنید به ‌طوری‌که پایه مشترک سوئیچ در زمان باز بودن شاسی درب با یک‌ پایه دیگر باید وصل باشد و پایه مشترک در زمان بسته بودن شاسی درب با پایه کناری باید قطع باشد و در مولتی متر بوق نزند .

دلایل روشن نشدن ماکروفر :

ماکروفرهای به دلایل مختلفی ممکن است روشن نشود . که ممکن است این مورد از قطعات داخلی دستگاه باشد یا ایراداتی خارج از دستگاه باعث این اتفاق شوند . اما قطعا راهکارهایی برای حل این مشکل وجود دارد. عواملی که موجب ایجاد این مشکل میشوند : خرابی دیود ماکروفر ، خرابی محافظ حرارتی ، خرابی مگنترون ماکروفر ، سوختن فیوز حرارتی ، قطعی برق ، خرابی ترانسفورماتور ، خرابی سوئیچ درب و…از مشکلات روشن نشدن مایکروویو می باشند .

تعمیرات ماکروفر در تهران

خرابی مگنترون مایکروفر :

مگنترون ماکروفر همان قطعه‌ای است که با افزایش دما باعث گرم شدن مایکروویو می ‌شود . اگر مگنترون دچار مشکلاتی شود در نتیجه گرمایی تولید نمی‌شود و در این صورت ماکروفر روشن نمی‌شود و کار نمی‌کند . با توجه به علت رایج روشن نشدن ماکروفرها معمولا خرابی میکروسوییچ یا خرابی قفل درب ماکروفر است ، در صورتی که روشن نشدن مایکروفرها به خاطر خرابی مگنترون است. مشکل خرابی کنترل پنل هم بیشترین مورد گزارش شده در مورد روشن نشدن ماکروفر است .