021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

علت خرابی برد مایکروفر گوفر

بهترین آموزش تعمیر برد مایکروفر

 مایکروفر ها از وسایل رایج جهت استفاده پرکاربرد در آشپرخانه ها هستند . این دستگاه مانند سایر وسایل دیگر در خانه ها دارای طول عمری بسیاری هستند و ممکن است گاهی دچار مشکلات و خرابی هایی شوند . این وسیله به دلیل استفاده بالایی که از آن میشود ممکن است دچار مشکلات و خرابی هایی شوند که باید مورد بررسی و تعمیر قرار گیرد . یکی از قطعات مهم در مایکروفر ها و دیگر لوازم برقی برد آن می باشد که در صورت خرابی موجب از کار افتادن بسیاری از قطعات مایکروفر میشود و مشکلات بسیاری را ایجاد میکند . 

علت خرابی صفحه نمایش مایکروویو چیست ؟

برخی مواقع پیش می آید که صفحه نمایش ماکروویو دچار خرابی شود ، و به طوری که دیگر نمیتوان اعداد و علائم روی صفحه نمایش ماکروویو را دید . در این مواقع ممکن است که برد کنترل اصلی خراب شده باشد و یا مشکلاتی در کارکرد آن به وجود آمده باشد . خرابی برد کنترل می تواند به دلیل عوامل ساده ای مثل خراب شدن خازن ، یا باز شدن جوش یک لحیم باشد .

خرابی میکروسوئیچ ها :

اگر مایکروفر روشن نمی شود ، ممکن است که مشکلاتی در میکروسوئیچ ها ایجاد شده باشند . میکروسوئیچ ها ، یکی از مهم ترین قطعاتی هستند که مستقیما با روشن نشدن ماکروفر در ارتباط می باشند . ماکروویوها معمولا دارای سه تا میکروسوئیچ می باشند .  در حقیقت قلاب درب با بستن درب به داخل شاسی میکروسوئیچ ها گیر می کند و برد می فهمد که درب دستگاه بسته شده است و شروع به عملکرد میکند .

در صورت بسته نشدن درب میکروسوئیچ ها و زبانه درب باید مورد بررسی قرار گیرند . برای بررسی میکروسوئیچ درب ماکروفر ، باید پنل دستگاه باز شود تا به میکروسوئیچ ها دسترسی نمایید . در صورت خرابی میکروسوئیچ ها ، باید تعویض شوند .

بهترین آموزش تعمیرات ماکروفر
علت خاموش شدن ناگهانی ماکروفر چیست ؟

در برخی از مواقع ممکن است ماکروفرها به طور ناگهانی خاموش شوند . برای برطرف نمودن این مشکل در این شرایط باید چندین قطعه را بررسی کرده و آنها را تعمیر نمود . از رایج ترین موارد خرابی میکروسوئیچ های درب ماکروفر است که باز و بسته بودن درب را به نادرستی می دهند . باز بودن درب ماکروفر باعث متوقف شدن عملکرد مایکروفر ها میشود و در آخر با خراب شدن آن میکروسوئیچ ها این دستگاه خاموش میشود .

خراب شدن برد اصلی و صفحه لمسی و یا کلیدهای ماکروفر نیز می توانند از عوامل خرابی ماکروفر به شمار روند . برد اصلی از مهم ترین قطعات هر دستگاه می باشد و بهتر است ابتدا سایر قطعات تست شوند و در نهایت برد را بررسی و در صورت نیاز تعمیر نمایید .  

علت گرم نکردن ماکروفر :

در بعضی از مواقع ، با وجود تنظیم درست ماکروفر ممکن است ، مواد غذایی در داخل ماکروفر به خوبی گرم نشوند . برای بررسی کردن این مشکل باید چند قطعه را تست کرد . قطعاتی از جمله خازن و دیود علت خرابی دستگاه را باید در نقص این قطعات پیدا کرد . باید توجه داشته باشید که خازن به دلیل داشتن ولتاژ برق ، بعد از قطع شدن جریان برق هم بسیار حساس است و تخلیه کردن آن نیاز به تخصص و مهارت دارد . و لازم است ، برد اصلی و لامپ مایکروفر به طور دقیق بررسی شود .

آموزش تخصصی تعمیرات برد مایکروفر
آموزش تعمیر یا تعویض برد مایکروفر :

ابتدا قبل از هر کاری ، مایکروفر را از متصل به برق جدا نمایید ، از قطعات اصلی و باکیفیت استفاده نمایید . پس ابتدا مایکروفر را از برق جدا کنید ، سپس قاب پشتی مایکروفر را باز کنید و بعد برد را پیدا کنید . قطعات معیوب را شناسایی و تعویض نمایید . برد را دوباره جای گذاری کنید و قاب پشتی مایکروفر را ببندید و مایکروفر را به برق وصل کنید .

ابتدایی ترین دلیل خرابی برد ، سوختن برد به دلایل مختلف است . بردی که سوخته باشد باید تعویض شود تا عملکردهای دستگاه را به حالت عادی بازگرداند . در بیشتر مواقع علت سوختن برد ماکروفر اتصالی به علت خطاهای ولتاژی نیز می‌باشد . برای جلوگیری کردن از ایجاد این مشکل باید از یک سیم رابط محافظ استفاده نمایید . دلیل بعدی در خرابی برد مشکل در اتصالات سیم‌های دستگاه می‌باشد و ممکن است سیم ها یا بخشی از مدار مشکل پیدا کرده باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد .