021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

علت خرابی ماشین ظرفشویی وست پوینت

بهترین آموزش تعمیرات لوازم خانگی

ماشین ظرف شویی از قطعات مختلفی نیز تشکیل شده است . در صورت خرابی هر یک از قطعات عملکرد ماشین ظرفشویی دچار مشکل میشود . ولی برخی از قطعات هستند که کارکرد ماشین ظرفشویی به آنها وابسته است و ماشین ظرفشویی نمیتواند بدون آنها کار کند . به همین دلیل جلوگیری از خرابی این قطعات و استفاده درست از ظرفشویی از اهمیت بسیاری برخوردار است .

علت خرابی تایمر ظرفشویی :         

تایمر ظرفشویی علاوه بر وظیفه تنظیم زمان برنامه‌ ها ، مغز ماشین ظرفشویی می باشد . زیرا وظیفه تنظیم تمام کارکرد های ماشین ظرفشویی از لحظه بست شدن درب تا باز شدن آن ، برعهده تایمر ظرفشویی است . به همین دلیل تایمر یکی از پر اهمیت ترین قطعات ماشین ظرفشویی است . و خرابی این قطعه موجب ایجاد اختلال در عملکرد ظرفشویی میشود . برای تعمیرات این قطعه ابتدا باید ، دستگاه را از برق بکشید و سپس ظرفشویی را از محل خود خارج کنید و روی یک سطح صاف قرار دهید  بعد از آن  پنل جلویی ظرفشویی را جدا نمایید  تایمر را از آنجا خارج کنید و آن بررسی و تعمیر کنید . و بعد از تعمیر دوباره آن را جای گذاری نمایید .

علت خرابی بازوی آب پاش ظرفشویی :

تمامی مواد شوینده از طریق بازوهای آب پاش ظرفشویی بر روی ظروف‌ها اسپری می‌شوند . بازوهای آب پاش نقش بسیار مهمی در فرآیند شست و شو آب کشی ظروف داخل ماشین ظرفشویی دارند . این بازوها معمولا در بخش‌های میانی ظرفشویی قرار گرفته ‌اند و جنس آن‌ها از پلاستیک یا فلز تشکیل شده است . بازوهای آب پاش پلاستیکی به دلیل فشار زیاد آب و عدم استفاده درست از دستگاه دچار پارگی می‌شوند و نشتی آب در ماشین ظرفشویی اتفاق می‌افتد . قبل از اینکه بخواهید ماشین ظرفشویی را روشن کنید کلیه شلنگ‌ها و بازوهای آب پاش را به خوبی بررسی کنید تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید .

آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی و لباسشویی
علت کار نکردن دکمه های ظرفشویی :

اگر صفحه نمایش روشن شده و کار میکند ، ولی بعضی از دکمه‌ها نمی توانند عملکرد خود را به درستی انجام دهند . ممکن است به دلیل از کار افتادن قطعه تاچ‌ پد ظرفشویی باشد . در صورت جدا بودن صفحه کنترل پنل از بخش تاچ پد باید اقدام به تعویض تاچ پد نمود . همانطور که میدانیم صفحه لمسی از قطعات مهم در ماشین ظرفشویی است که هر گونه خرابی در آن می تواند موجب از کار افتادن دکمه های دستگاه شود . که در صورت ایجاد این مشکل باید اقدام به تعویض آن نماییم .

دلایل خراب شدن المنت ظرفشویی :

المنت ماشین ظرفشویی قطعه‌ای است که با نیروی برق آب داخل مخزن را گرم میکند که در صورت خرابی آن فرآیند گرم کردن آب دچار مختل میشود . عواملی که موجب خرابی این قطعه می شود ، نشتی آب در قسمت روی المنت ، فرسودگی المنت ، استفاده مداوم از ظرفشویی ، شکسته شدن المنت که تنها باید تعویض شود ، نوسان برق که با ایجاد ولتاژ زیاد موجب خرابی این قطعه میشود ، افزایش میزان سختی آب که باعث رسوب گرفتن المنت می شود از عوامل خرابی المنت ظرفشویی هستند .

بهترین آموزشگاه تعمیرات ظرفشویی و لباسشویی
خشک نشدن ظروف ظرفشویی :

خشک کردن ظروف ها به تنهایی یکی از دشوار ترین کارها است . به همین دلیل خشک کردن ظروف ها توسط ماشین ظرفشویی کاری بسیار پر اهمیت می باشد . از جمله عواملی که موجب خشک نشدن ظروف ها در ماشین ظرفشویی میشود ، چیدمان نادرست ظرف ها در دون ماشین ظرفشویی ، کم بودن یا خالی بودن مایع جلا دهنده ، خراب بودن ترموستات ، تنظیمات اشتباه برنامه شستشو ، خرابی دریچه ها و خرابی المنت از عوامل خشک نشدن ظروف ها در ماشین ظرفشویی می باشد .

دلایل خراب شدن برد  ظرفشویی چیست ؟

برد ماشین ظرفشویی یکی از قطعات بسیار مهم در ماشین ظرفشویی ها می باشد . این قطعه تمام عملکرد قطعات ظرفشویی را بر عهده دارد . در صورت خرابی این قطعه ممکن است علکرد بسیاری از قطعات ظرفشویی از کار بیفتد و عملکرد دستگاه دچار مشکل شود . عواملی که موجب ایرادات و خرابی هایی در برد میشوند شامل نفوذ کردن آب به داخل برد الکتریکی ظرفشویی ، سوختن فیوز برد ظرفشویی به دلیل نوسانات برق ، خراب شدن سیم پیچ ظرفشویی ، سوختن خازن برد ظرفشویی ، از کار افتادگی بعضی از قطعات برد ظرفشویی می باشند که باید مورد بررسی قرار گیرند .