021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

علت خرابی پکیج دیواری ایرتورپن

بهترین آموزش تعمیرات پکیج دیواری

یکی از مشکلات بسیار رایجی که برای پکیج ها ایجاد میشود ، خاموش شدن پکیج است . این مشکل به خصوص در روزهای سرد زمستان دردسر ساز بوده و موجب کلافگی میشود . پکیج دیواری در بیشتر منازل به عنوان سیستم گرمایشی پر اهمیت و گرم کردن آب مورد استفاده قرار می‌گیرد . پس مشکل تنها گرم نشدن خانه نیست . بلکه خاموش شدن پکیج نیز باعث مشکلاتی میشود .

روشن نشدن پکیج به دلیل کمبود آب در مخزن :

برای اینکه پکیج دیواری عملکرد درستی داشته باشد ، به مقداری آب احتیاج دارد . پس با ایجاد مشکل و خرابی در تغذیه آب پکیج یا همان شیر پرکن آب ، نشتی دستگاه و نیز ایراد و خرابی در منبع آب پکیج ، می‌توانند مواردی باشند که موجب کمبود آب و در نتیجه خاموش شدن پکیج میشوند .

سوختن پمپ  از مهم ترین علت های خرابی رادیاتور پکیج :

سوختن پمپ پکیج یکی از مشکلات بسیار رایج در رادیاتورهای پکیج است که می‌تواند مشکلات دیگری را نیز ایجاد کند . یکی از علت های اصلی سوختن پمپ پکیج ، بالا رفتن دما و فشار در سیستم است . زمانی که دمای آب  بیش از حد افزایش پیدا کند ، پمپ باید بیشتر برای پمپاژ آب کار کند و این ممکن است موجب افزایش فشار و دما داخل پمپ شود و در نهایت باعث سوختن آن شود . همچنین وجود خاک و رسوبات درون پمپ نیز می‌تواند باعث افزایش دما شود که در نتیجه پمپ سوخته و خراب میشود .

در صورتی که پمپ دچار سوختگی شود ، ممکن است موجب قطعی آب گرم برای سیستم گرمایشی شود که این موضوع باعث ناراحتی افراد خانه میشود . پس نگهداری و سرویس پمپ رادیاتور پکیج بسیار حیاتی میباشد . برای جلوگیری از سوختن پمپ ، می‌توان از فیلتر جهت جلوگیری از ورود ذرات و آلودگی به پمپ استفاده کرد . همچنین ، نظارت دقیق بر دما و فشار سیستم و تعویض منظم آب موجود در رادیاتور می‌تواند به حفظ سلامت پمپ کمک کند و به عمر طولانی و مفید پمپ نیز اضافه کند .

تعمیرات پکیج دیواری آموزشگاه مهیاد برزین
 علت نشت آب از پکیج چیست ؟

پکیج‌ ها با آب گرم سر و کار دارند و این آب املاح بیشتری خواهد داشت ؛ به همین دلیل لوله‌های آب داغ خیلی زود دچار فرسودگی می‌شوند . این موضوع می‌توان به شکل‌های مختلفی مانند سوراخ شدن یا پوسیدگی خود نشان دهد و معمولا یکی از نشانه‌های آن آب دادن از انتهای پکیج است . همچنین با گذشت زمان و در معرض قرار گرفتن حرارت واشرها ، می‌تواند فرسودگی آن‌ها را به دنبال داشته باشد . پس اگر مدت زیادی پکیج را نصب کرده اید ، باید برای تعویض لوله‌ها و اتصالات آن اقدام نمایید .

علت داغ شدن بیش از اندازه آب :

ممکن است دلیل آن تنظیم دمای بسیار بالا باشد. دما را در سطح پایین تنظیم کنید تا با آب داغ نسوزید و از مصرف و انرژی و هزینه های بالا جلوگیری کنید  . اگر جریان آب به دلیل انسداد لوله ها یا فیلتر آب کاهش یابد ، مقدار بسیار کمی آب در سیستم گرم می شود که نتیجه اش داغ شدن آب است . پس از مسدود نبودن مسیر آب مطمئن شوید و آن را تمیز کنید . در صورت مشاهده ی هرگونه رسوبات ، حتما آن ها را پاکسازی نمایید .  اگر سنسور حرارتی دچار خرابی شده است یا به درستی کار نمیکند ، آن را تعویض کنید یا سعی کنید آن را در جای درست خود قرار دهید .

بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج

انسداد هر کدام از لوله‌هایی که مسیر بین پکیج دیواری و رادیاتورها و حتی آب مصرفی ، می‌تواند موجب خاموشی پکیج شود . در واقع مسیر لوله کشی رادیاتورها با یک مسدودی هر چند کوچک منجر به قطع شدن آب می‌شود که این امر می‌تواند دلیل خاموش شدن پکیج باشد. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید صافی‌های زیر پکیج را باز کرده و فیلترهای آن را به‌خوبی تمیز نمایید .

چرا پکیج صدای غیر طبیعی می‌دهد؟

شنیدن صدا از پکیج در حال عملکرد بسیار نرمال می باشد . اما وقتی این صدا بسیار زیاد بود ممکن است بخشی از دستگاه دچار خرابی های شده باشد . مواردی که موجب ایجاد صدا در پکیج دیواری میشوند شامل فن پکیج که در صورت خرابی این قطعه صدا بسیاری تولید میکند ، پمپ دستگاه که در صورت خرابی صداهایی ایجاد میکند و مواردی دیگر از جمله برد دستگاه ، شیلنگ های خرطومی و…که باید مورد بررسی قرار بگیرند .