021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عملکرد مایکروفر سیج

اموزشگاه عیب یابی ماکروفر

مایکروفر ها یکی از پرکاربرد ترین وسایل برقی در هر آشپز خانه ای می باشند . این دستگاه با استفاده مدامی که از آن میشود شامل خرابی هایی از جمله نچرخیدن سینی ، جرقه زدن ، گرم نکردن ، عدم کارکرد کلید های لمسی ، نویز داشتن بدنه ، سر و صدا در هنگام گرم کردن ، گرم نکردن غذا ،  روشن نشدن لامپ ، خاموش شدن ناگهانی ، روشن نشدن ناگهانی ، سرو صدای زیاد ، باز نشدن درب بخشی از خرابی های این دستگاه می باشد .

سر و صدای مایکروفر سیج :

معمولا ماکروفرها بدون هیچ گونه صدایی کار میکنند . اگر این دستگاه در صورت کارکرد صداهایی از خود ایجاد کرد دچار خرابی هایی نیز شده است . سر و صدای این دستگاه از دلایل بسیاری نیز برخوردار است . یکی از دلایل سر و صدای آن قرارگیری نادرست سینی ماکروفر در داخل ریل ها می باشد . پس ابتدا در مرحله اول سینی دستگاه را بررسی کنید . سنگینی بیش از حد بر روی سینی دستگاه باعث آسیب رساندن به این دستگاه شود و صدا هایی را ایجاد میکند . بنابراین با کم کردن حجم مواد غذایی مشکل برطرف میشود .

مایکروفر جرقه میزند سیج :

اولین نکته ای که باعث جرقه زدن این دستگاه میشود ، استفاده نکردن از ظروف آلومینیومی برای گرم کردن غذا می باشد . به طور کلی هر ظروف فلزی مانند قاشق و چنگال و…نباید درون مایکروفر باشند زیرا باعث جرقه زدن میشود . اگر هیچ شی فلزی در این دستگاه نبود استیل داخلی و متعلقات را پاک و تمیز کنید .

  بیشتر بخوانید :        دلایل خرابی جارو برقی سارکس

سعی کنید از ظروف های ضرب خورده و لب پر استفاده نکنید و در نهایت اگر هنوز این دستگاه جرقه میزد ، این جرقه به دلیل از بین رفتن لعاب عایق دستگاه و یا آب شدن پین های زیر سه پایه یا خط و خش روی درپوش بخار پز است و باید آن را تعمیر و یا تعویض نمایید .

متور چرخاننده سینی مایکروفر سیج :

در صورتی که همه قسمت های غذا به صورت کامل گرم نشود، می تواند به دلیل وجود مشکلی در چرخش سینی مایکروویو باشد . خیلی از مشتریان وقتی با تعمیرگاه قم پشتیبان تماس برقرار می کنند، به ایراد گرم بودن یک طرف غذا و سرد بودن طرف دیگر آن اشاره می کنند . عدم چرخش سینی دستگاه ، به دلایلی همچون مشکل در برد الکترونیکی آن ، موتور کف و یا میکروسوئیچ ها رخ می دهد . تکنسین پیش از اینکه اقدام به تعمیر مایکروویو نماید این بخش را مورد بررسی قرار می دهد .

اموزش عیب یابی مایکروویو

ترموستات ایمنی مایکروفر سیج :

اگر سوئیچ ایمنی دچار مشکلاتی شده است ، باید آن را عیب یابی نمایید . بیشتر مایکروفرها یک ترموستات ایمنی دارند که زمانی که مایکروویو بیش از اندازه داغ  شد خاموشش کنند و معمولا در بالای این دستگاه قرار دارد . برای بررسی کردن آن برق را قطع نمایید . سپس سیم ها را جدا کرده و مسیر جریان اطراف ترموسات را بررسی کنید . اگر مدار باز بود آن را تعویض نمایید .

دود و بوی سوختگی سیج :

عدم تمیزی درون دستگاه باعث ایجاد بوی دود و سوختگی است که استفاده از درپوش مخصوص حین گرم کردن غذا باعث ایجاد این مشکل می شود . همچنین پختن بسیار غذا ، ایجاد اتصالی و چربی گرفتن المنت باعث به وجود آمدن بوی دود سوختگی میشود .

  بیشتر بخوانید :        علت های خرابی ماشین ظرفشویی مجیک

چرا مایکروفر روشن نمیشود سیج :

هنگامی که مایکروفر روشن نمیشود ابتدا باید جریان برق و متصل بودن این دستگاه را بررسی کنید . اگر مشکل از این بخش نبود ، قفل کودک مایکروفر را چک نمایید فعال نباشد  . سپس ولتاژ را در خروجی پریز بررسی کنید برای انجام این کار ابتدا باید سیم برق را جدا نمایید . سپس سیم را نگاه کنید تا علامت آسیب یا سوختگی نداشته باشد . از آنجا که همه وسایل ایمنی در مایکروفر و هر یک از آنها می تواند باعث ایجاد مشکل شود ، بنابراین نیاز به دقت بسیاری نیاز است . ابتدا باید بدنه خارجی مایکروفر را بردارید .  پیچ های زیر و پشت مایکروفر را برای جدا کردن بدنه خارجی را باز کنید .

روشن نشدن لامپ مایکروفر سیج :

در صورت روشن نشدن لامپ داخل دستگاه ممکن است مشکل از سوئیچ برد این دستگاه باشد که در مایکروفر های قدیمی روشن نشدن لامپ دستگاه بیشتر دیده میشود . ممکن است نیاز به تعویض لامپ این دستگاه باشد .                                                        

آموزشگاه فنی حرفه ای

خرابی ترانس مایکروفر سیج :

ابتدا باید باید مایکروفر را از برق در بیاورید و سپس پیچ‌های دستگاه را باز کنید و خازن را بررسی نمایید و سپس بعد با استفاده از مولتی‌متر اطمینان حاصل کنید که در دستگاه ولتاژ نباشد . سپس سوکت‌های متصل به ترانس را جدا کرده و با مولتی‌متر بین ۵۰ تا ۷۰ ، مقاومت پایه‌های خروجی با زمین بررسی شود . اگر در این قسمت مقاومت های زیادی مشاهده کردید این قطعه دچار خرابی شده است .