021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی برد الکترونیکی یخچال هیمالیا

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

یخچال هیمالیا از محبوب ترین برندهای یخچال در ایران است. این یخچال ها دارای کیفیت ساخت بالا ، مصرف انرژی پایین و قیمت مناسب هستند . یخچال هیمالیا ، بسیار زیبا و جادار است . یخچال به خوبی خنک می‌کند و مواد غذایی را تازه نگه می‌دارد . بسیار کم صداست و فضای زیادی دارد و می‌توان مواد غذایی زیادی را در آن نگهداری کرد .

برد یخچال هیمالیا :

تولیدات لوازم خانگی هم دستخوش تغییرات فراوانی شد . از جمله اینکه قطعات الکترونیکی جایگزین قطعات مکانیکی قدیمی شدند این پیشرفت در یخچال ها به صورت حذف ترموستات و کنترل کننده های مکانیکی و جایگزینی مدارات الکترونیکی بود . در یخچال های جدید برد الکترونیک جایگزین تایمر دیفراست شده است و این جایگزینی به مصرف کمتر انرژی نیز کمک می کند وترمیستور وظیفه گزارش دما را به برد الکترونیک در یخچال دارد و مغز پردازشگر برد طبق گزارش برنامه لازم را میفرستد . برد الکترونیکی یخچال مغزدستگاه است که اجزای اصلی مانند موتور یخچال و فن را کنترل می کند ، مادربرد را نیز میتوان به عنوان برد اصلی در نظر گرفت ، که وظیفه ی آن کنترل تمام اجزاست . هر چیزی که بر روی یک یخچال تاثیر می گذارد می تواند توسط مادربرد به وجود آید . اگر برد الکترونیکی یخچال نتواند کار کند ، یخچال نمی تواند به درستی خنک شود . یکی از علائم کنترل پنل دچار آسیب دیده این است که فن ، چراغ ها و بقیه اجزای دیگر کار نمی کنند . 

  بیشتر بخوانید :      نصب دوربین مدار بسته اسکای ویژن

وظایف برد کنترل:فن یخچال _ کمپرسور_ المنت یخچال هیمالیا_ درب ها- یخساز_ سنسورها می باشد .

 چگونگی عیب یابی برد یخچال هیمالیا :

برق را قطع کنید_ یخچال و فریزر را به جلو بکشید و یخچال را از برق جدا کنید_ یخچال را حرکت دهید تا به راحتی به قسمت برد کنترل یخچال برسید_ پوشش روی صفحه برد الکترونیکی یخچال را بردارید_ محل قرار گرفتن برد الکترونیک بر اساس مدل مختلف است می تواند در پشت یخچال و فریزر باشد ، در داخل یخچال و فریزر ، در دیوار جانبی و یا سقف باشد_ با استفاده از یک پیچ گوشتی ، پیچ را از پوشش برد الکترونیک دربیاریدوبعد پوشش را بردارید _ سیم را جدا کنید_ قبل از جدا کردن سیم ها از آنها عکس بگیرید تا بعدا بتوانید آنها را به طور صحیح وصل کنید_ بسته به نوع اتصال دهنده امکان دارد مجبور باشید اتصال دهنده ها را با انبردست و یا پیچ گوشتی باز کنید_ همه سیم ها را از صفحه برد الکترونیکی جدا کنید_ برد الکترونیکی یخچال را خارج کنید_ با استفاده از پیچ گوشتی زبانه های قفل پلاستیکی را آزاد کنید و سپس صفحه برد الکترونیکی را خارج کنید _ با راهنمایی از یادداشت ها و عکس دیجیتال سیم را به برد الکترونیک جدید متصل  کنید .

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

تعمیر کردن برد یخچال هیمالیا :

اول باید برد الکترونیکی را از یخچال هیمالیا خارج کنید_ از برد الکترونیکی قبل از جدا کردن از یخچال هیمالیا عکس بگیرید تا نحوه اتصال درست را از یاد نبرید_ بدانید همه ی قطعات به درستی به برد الکترونیکی وصل شده باشند و پایه های قطعات به مانند مقاومت لق نباشد _ پایه های سوکت قطعات را تمیز کنید و از اتصال صحیح آنها مطمعن شوید_ برد الکترونیکی یخچال را تمیز کنید و اگر قطعه ای خارجی و اضافی در آن وجود داشت ، آن را خارج کنید_ اتصال سیم ها را به مدار بررسی کنید و به یاد داشته باشید که اتصال بین همه سیم های رابط برقرار باشد_ از سالم بودن قطعات برد مطمعن شوید_ حواستان باشد قطعات سوخته تغییر رنگ میدهند یا بدنه آنها دچار سوختگی میشود یا ذوب میشوند . در اخر اگر مشکل برد یخچال هیمالیا هیچ کدام از موارد گفته شده نبود ، به کمک یک مولتی متر و تجهیزات مونتاژ ، به عیب یابی قطعات میپردازیم  و قطعه خراب را تشخیص داده و به تعمیر یا تعویض قطعه خراب میپردازیم .

  بیشتر بخوانید :      عیب یابی سشوار کنوود

مشکلات مربوط به برد الکترونیکی یخچال هیمالیا :

  • برد الکترونیکی هم برای عیب یابی باید بررسی شود .
  • علت برفک زدن یخچال هیمالیا برد الترونیکی میتواند باشد که باید بررسی شود .
  • اگرکه یخچال فریزر شما یکسره کار میکند  برد الکترونیکی هم میتواند یکی ازایرادات آن باشد .
  • اگر یخچال فریزر شما مشکل یخزدایی دارد برد الکترونیکی باید عیب یابی و تعمیر شود .
  • در صورتی که به دنبال روشن نشدن یخچال هیمالیا هستید که برد الکترونیکی باید عیب یابی شود .
  • کمپرسور اگر خاموش است و هر دو فن در حال اجرا هستند ، مشکل مادربرد است و باید تعمیرشود .
آموزش تعمیر برد الکترونیکی

نکات مهم هنگام تعمیر برد الکترونیکی یخچال هیمالیا :

  • زمان شستشوی یخچال حواستان باشد که آب به برد الکترونیکی آسیب نرساند .
  • پیش از هر اقدامی برای تعمیر یا عیب یابی یخچال هیمالیا حتما دستگاه را از برق بکشید تا نوسانی باعث تحریک برد الکترونیکی یخچال هیمالیا شما نشود .
  • استفاده کردن از محافظ برق به دلیل پیشگیری از نوسانات ناگهانی باعث جلوگیری از آسیب به برد یخچال هیمالیا میشود .
  • زمان تعمیر برد الکترونیکی یخچال هیمالیا در اول  به تعویض قطعاتی که رنگ یا شکل ظاهری آن ها عوض شده بپردازید .