021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی برد مایکروویو اسنوا

آموزش تعمیر برد

این وسیله طراحی شد تا غذا را با استفاده از پرتوهای الکترومغناطیسی که اشیا را از درون گرم می کند بپزد . این وسیله برای گرم کردن سریع غذا استفاده شده و کارهای زمان بر مانند ذوب کردن کره یا گرم کردن َآب را به سرعت انجام می دهد . برخلاف فرهای قدیمی ، ماکروفر غذا را از درون می پزد نه از بیرون ماکروفر در ابتدا در آشپزخانه های تجاری مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون در بیشتر خانه ها و اداره ها از ماکروفر استفاده می شود .

نکات مهم قبل از عیب یابی ماکروفر اسنوا :

برای تخلیه خازن دستگاه به یک مقاومت سیمی 2 وات یا همان 20 کیلو اهم و یک جفت سیم اتصال دهنده که در آخر آن گیره سوسماری داشته باشد ، نیاز دارید . خازن ها ولتاژ اضافی را ذخیره می کنند و حتی اگر ماکروفر اسنوا به برق نیز نباشد هم خطرناک است و احتمال برق گرفتگی دارد . مقاومت سیمی 20 کیلو اهم را بین دو سیم اتصال دهنده قرار داده در واقع دو سر سیم اتصال دهنده از یک سر آزاد و از سر دیگر به مقاومت متصل میگردد.دو سر آزاد سیم اتصال دهنده را یک سر به قسمت فلزی پیچ گوشتی متصل کنید و سمت دیگر سیم اتصال دهنده را به یکی از پایانه های خازن متصل کنید.نوک پیچ گوشتی را به آخر دیپر خازن متصل کنید . در این شرایط ممکن است که یک جرقه کوچک زده شود . اگر خازن دستگاه برقی شما سه پایانه داشت ، همین کار را برای پایانه وسط و هر پایانه های خارجی نیز تکرار کنید .

  بیشتر بخوانید :       آموزش آشنایی با ماشین ظرفشویی کندی

دلیل روشن نشدن مایکروفر اسنوا :
عملکرد ضغیف برد ، خرابی فیوز حرارتی ، بسته نشدن دستگاه ، خراب بودن میکرو سوییچ ، آسیب دیدن دکمه پاور می باشد .
اگر برد دستگاه ماکروفر اسنوا خراب شود چه کنیم ؟
برد یکی از اجزای مهم در لوازم خانگی برقی محسوب می شود و در بسیاری از مواقع اگر مورد اسیب قرار گیرد ، دستگاه قادر به روشن شدن نخواهد بود‌ ، چرا که تمامی فرمان ها توسط برد به دیگر قطعات صادر می گرددو پس از خراب شدن آن سریعا باید آن را مورد بررسی و تعمیر قرار داد .
چرا ظرف داخل ماکروفر اسنوا نمیچرخد :
پریز را چک کنید واگر میزان آن کمتر از 115 ولت است ، ممکن است مشکلی در سرویس برقی و یا مدار سیم کشی دستگاه وجود داشته باشد ، خرابی موتور صفحه گردان مایکروفر اسنوا ممکن است یکی از عوامل بروز این مشکل باشد .

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

برای چک کردن این مشکل در مایکروفر اسنوا دستگاه را برگردانید و دریچه زیرین را جدا کنید . یک سیم را از پایانه های موتور صفحه گردان جدا کنید و ادامه  پایانه ها را با پروب بررسی کنید ، اگر عددی که اهم متر نشان داد بی نهایت بود ، باید موتور ماکروفر اسنوا را عوض کنید .

علت گرم نشدن غذای داخل ماکروفر اسنوا

خرابی خازن ، لامپ اشعه ، ترانس های ولتاژ ، برد

 باید قطع کننده های گرما را در فر  بررسی کنید . قطع کننده های گرما قطعات شبیه دیسک هستند که به کمک یک سیم به فر و یا به مگنترون متصل شده اند یکی از سیم ها را جدا کنید و ولت متر یا اهم را روی گزینه  آر ایکس وان تنظیم کنید . پایانه ها را بررسی کنید و ببینید که عدد صفر را نشان می دهد یا نه اگر عددی که نشان داده می شود درست نبوداین قطعه نیاز به تعویض دارد و سپس باید هر دو تا قطع کننده ی گرما را چک کنید .

  بیشتر بخوانید :      نحوه نصب دوربین مدار بسته اسفیورد

، اگر قطع کننده های گرمای مایکروویو اسنوا هیچ مشکلی نداشتند ، خازن و یا دیود مایکرویو را بررسی کنید احتمال دارد که  مشکل از  مبدل ماکروفر اسنوا باشد و در آخرین مرحله برد الکترونیکی و ترانس های ولتاژ را حتما بررسی کنید .

علت دود کردن ماکروفر اسنوا چیست ؟

از مشکلات رایج ماکروفر ها دود کردن آن بدلیل کثیف بودن و چرب بودن سطح داخلی دستگاه است و پس از تمیز کردن آن این مشکل برطرف میشود برای اطمینان پس از تمیز کردن سطح داخلی یک لیوان آب در دستگاه قرار دهید و آن را روشن کنید ، اگر مشکل برطرف نشده بود . میتواند مشکل از(اتصال مدار داخل ماکروفر ، اتصال سیم کشی دستگاه ، نیم سوز بودن خازن ها ، اتصالی برد یا خرابی موتور گردان ماکروفر ) باشد .

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

علت خاموش شدن ماکروفر اسنوا هنگام کار :

  • ایراد در سوئیچ ها یا خازن های برد دستگاه
  • خرابی فن موتور ماکروفر
  • خرابی صفحه کلید ماکروفر
  • خرابی قفل درب ماکروفر
  • اتصالی  کردن مدار ماکروفر  باشد.