021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی جارو رباتیک

آموزش رباتیک

در استفاده از جاروهای چوبی بدن انسان خم می‌شد و باعث زانو درد می‌شد . این مشکل زمانی رفع شد که برای جاروهای چوبی دسته‌های بلند طراحی شد . این نوع جاروها را حتی امروز می‌توانید مشاهده کنید که توسط کارمندان شهرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد . این موضوع در مورد منازل فرق میکند . 

این جاروها برای مصارف صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند . اما شاید حتی این جاروها نیز مناسب نبودند و هنزو هم فردی باید برای انجام کار این جاروها را همراهی می‌کرد . این محصول را می‌توانید زمانی که روی مبل نشسته‌اید و استراحت می‌کنید شروع کنید و برای آن مشخص کنید که دقیقا کدام اتاق را باید جارو کند . این دستگاه دارای فیلتر بهداشتی بوده و برای مدیریت مخزن از آن استفاده می‌شود . این محصول حتی زمانی که مخزن خود را پر ببینید می‌تواند به شما اطلاع دهد و برای این کار روی خود محصول یک دستگاه نمایش وضعیت طراحی شده است . 

وصل نشدن جارورباتیک به پایانه شارژ :

کفی شارژر به یک شی دیگر خیلی نزدیک است_ایستگاه روی یک فرش یا موکت قرار گرفته است_ شارژرزیر یک میز ، یا زیر مبلمان است که باعث اختلال می شود_ حسگرها ویا دوربین های ربات شما باید ریست شوند .

اگر هیچ یک از این راه حل های آسان مشکل شما را رفع نکرد امکان دارد مشکل جدی تری داشته باشید . ممکن است لازم باشد سنسورهای دستگاه را با سنسور های جدید جایگزین کنید . اگر جاروبرقی شما خوب کار می ‌کند و مسیر یابی های درستی دارد احتمالا سنسورها سالم هستند ، اما اگر باز هم دستگاه به راحتی وصل نمی شود ممکن است به یک تعمیر جدی نیاز داشته باشید .

 دلیل شارژ نشدن جارو رباتیک :

یکی از مهم‌ترین مواردی که دچار خرابی جارو رباتیک می‌شود ، مشکلات مربوط به شارژر است . اگر از یک شارژر خراب برای شارژ باتری جارورباتیک استفاده کنید امکان دارد به باتری و یا مدارهای سیستم آسیب بزنید . از دیگردلیلی که ربات جاروبرقی شما شارژ نمی شود ، کثیف شدن سطح  تماس های شارژ است .

بهترین آموزش رباتیک

بیشتر کنتاکت های شارژ در زیر ربات قرار دارند ، پس می توانند به راحتی با گرد و غبار و خاک پوشانده شوند و اتصال آن ها به شارژر را سخت می کند . پاک کردن گرد و غبار ها ساده است ، اگربا همین پاک کردن ساده برطرف شود خیلی بهتر است . محل را با یک پارچه یا حوله خشک پاک کنید . در صورت جمع شدن  زباله از یک دستمال کاغذی کمی درشت تر استفاده کنید .

 علت متصل نشدن جارو رباتیک به وای فای :

  • همه جاروبرقی های ربات نمی توانند روی شبکه های 5 گیگاهرتز کار کنند . امکان دارد مجبور شوید یک شبکه 2.4 گیگاهرتزی را انتخاب کنید .
  • اطمینان حاصل کنید که سیگنال وای فای شما قوی است .
  • اطمینان حاصل کنید که از رمز عبور صحیح برای وای فای خانه خود استفاده می کنید .
  • تلاش کنید ربات را دوباره  راه اندازی کرده و مودم وای فای خود را خاموش و روشن کنید .

  بیشتر بخوانید :         دلایل جارو برقی سارکس

علت مسیریابی نادرست جارو رباتیک :

  • سنسورها تمیز نیستند و در نقشه برداری ایراد دارند .
  • چرخ ها باید تمیز شوند و زباله ها باید جدا شوند بعضی اوقات مو دور چرخ های ربات گیر می کنند .
  • چرخ ها کهنه و خراب شده و نیاز به تعویض دارند .
  • برس های  دستگاه باید برداشته و کاملا تمیز شوند .
  • موتور جارو رباتیک دچار خرابی شده است .

علت بوق زدن جارو رباتیک :

برای برخی دستگاه ها به این معنی است که باتری در حال از بین رفتن است و نیاز به تعویض دارد . این ممکن است بعد از 3-4 سال در اکثر برندها اتفاق بیفتد . خوشبختانه باتری های جایگزین خیلی گران نیستند در بیشتر موارد شنیدن صدای بوق نشانه خوبی نیست . 

اموزش عیب یابی رباتیک

رفع مسدودیت چرخ های جارورباتیک :

 چرخ‌های جارو را زودبه زود تمیز کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود . برای این کار درپوش زیر جارو را باز کرده و چرخ‌ها را خارج کنید . هرگونه آشغال روی چرخ‌ها را تمیز کرده حالا چرخ‌ها را در جای خود قرار دهید .

تمیز کردن مخزن زباله جارورباتیک :

بعد از هربار استفاده از جارو رباتیک ، مخزن زباله جارورباتیک را تخلیه کنید . برای تخلیه باید اول درب مخزن زباله را بازکرده سپس مخزن زباله را با بالا آوردن دستگیره خارج کنید بعدازآن درپوش مخزن دکمه مخصوص آن را فشار دهید و مخزن زباله را تخلیه کنید و آن را دوباره در جای خود قرار دهید .