021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی مایکروویو مجیک شف

اموزشگاه عیب یابی ماکروفر

در این ماکروویو از گرم کنندههای زغالی ، سرامیکی و هالوژنی استفاده شده است . گرم کننده ی ذغالی در بالای دستگاه قرار گرفته و میتواند امواجی را با دما و عمق نفوذ بالا تولید کرده و منتشر کند . گرم کننده های سرامیکی و هالوژنی نیز در پایین و کف محفظه قرا دارد که عمده ی گرما به وسیله ی این دو تولید و منتشر میشود .

گرما به طور یکنواخت و یکسان در داخل ماکروویو پخش میشود و همه قسمت های ماده ی غذایی به طور یکسان گرم شده و یا میپزد . این گرم کننده ها با هم میتوانند دمای داخل سولاردام را در عرض 5 دقیقه به 320 درجه ی سانتی گراد برسانند .

علت جرقه زدن ماکروویو مجیک شف :

از متداول‌ترین ایراداتی که میتوانددر موقع استفاده از مایکروویو مجیک با آن مواجه شوید ، جرقه زدن ماکروویو مجیک در موقع روشن بودن می‌باشد که می‌تواندمثل یک عامل شوکه کننده برای شما باشدچون که سر و صدای زیادی از خود تولید خواهد کرد . با این وجود جای نگرانی ندارد و آرامش خود را حفظ کنید و سریع ماکروویو مجیک را از برق بکشید . ایراد جرقه زدن مایکروویو مجیک بعضی اوقات مشکل ساده‌ای است که آن را حتی در محیط خانه میتوانید برطرف کنید .

  بیشتر بخوانید :        نصب دوربین مدار بسته اسکای ویژن

معیوب بودن کاور هدایت : داخل محفظه ماکروفر به شکل یک مستطیل وجود دارد که اگر درب ماکروفر را باز کنید این قطعه مستطیلی شکل را معمولا در سمت راست ماکروویو مشاهده خواهید کرد . وظیفه این قطعه این است که امواج گرم کننده را به همه ی نقاط غذای شما می‌رساند و از این طریق تنها یک قسمت از غذای شما گرم نمی‌شود . تنها راه حل رفع این ایراد تعویض کاور میکا ماکروویو مجیک شف است .

ظرف های فلزی : اگر هر گونه ظرف فلزی را داخل ماکروویو مجیک شف بزارید امواج را از خود عبور نمی‌دهند و در نتیجه امواج ساطع شده به غذا را به خود ماکروویو برمیگرداند که این دلیل مهم بای جرقه زدن ماکروویو مجیک شف می‌باشد .

معیوب شدن دیود : این قطعه کمک کننده خازن و ترانس ماکروویو مجیک شف میباشد که نتیجه عملکرد آن ایجاد ولتاژ بالایی داخل ماکروویو مجیک شف است که این ولتاژ به مگنترون ماکروویو مجیک شف منتقل می‌شود تا این قطعه گرمای مناسب را برای گرم کردن غذا تولید نماید . با این وجود اگر این قطعه به هر دلیلی آسیب ببیند عملکرد ماکروویو مجیک شف آسیب می‌بیند .

بهترین اموزش تعمیر ماکروفر

فرسوده شده سه پایه فلزی : سه پایه فلزی است و می‌تواند در طول چندین سال دچار پوسیدگی شود . وقتی که این سه پایه را داخل ماکروویو مجیک شف قرار می‌دهید انگارکه یک شی فلزی قرار داده اید و ماکروفر شروع به جرقه‌های پشت هم می‌کند . پس میفهمیم که سه پایه عمر مفید خود را از دست داده و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

داغ شدن زیاد بدنه ماکروویو مجیک شف :

ماکروویو مجیک شف قطعه‌ای به نام مگنترون دارند . مگنترون امواج رادیویی را پخش می‌کند . این امواج موجب لرزش مولکول‌های آب موجود در مواد غذایی می‌شود و با اصطکاک نقطه‌ای ناشی از لرزش مولکول‌ها گرمای مورد نیاز برای پخت غذا را تولید می‌کنند . مگنترون جزو قطعاتی است که به مقدار زیادی برق احتیاج  دارد . فن خنک‌کننده از داغ شدن بیش از اندازه ماکروویو و قطعات آن جلوگیری می‌کند . اگر فن خنک‌کننده خراب شده باشد و مگنترون را خنک نکند گرمای این قطعه به همه اجزاء و بدنه ماکروویو سرایت کرده و سبب از کار افتادن موقت یا دائم ماکروویو می‌شود .

  بیشتر بخوانید :        آموزش نحوه تعمیر ماکروفر سامسونگ

اگر ماکروویو مجیک شف شما بیش از اندازه گرم می‌شود احتمالا فن خنک‌کننده ایراد دارد . ماکروویو مجیک شف یک سوئیچ ریست خودکار در قسمتی به نام سنسور تی او دی  دارند . این سنسور از افزایش شدید گرمای مگنترون و دستگاه جلوگیری می‌کند . وقتی مگنترون خیلی داغ شود این سوئیچ ، جریان برق دستگاه را قطع می‌کند تا از سوختن قطعات و آتش گرفتن دستگاه جلوگیری کند . اگر ماکروویو مجیک شف شما یک سوئیچ ریست خودکار داشته باشد در صورت افزایش دمای زیاد مایکروویو به صورت خودکار دستگاه را متوقف کرده و بعد از خنک شدن مگنترون و ماکروویو دوباره آن را راه می‌اندازد . برخی از مدل‌های ماکروویوهای مجیک شف ، سوئیچ ریست خودکار ندارند . در چنین حالتی اگر دمای دستگاه بیش از اندازه معمول افزایش یابد دستگاه خاموش می‌شود و دیگر کار نمی‌کند .

بهترین اموزش عیب یابی مایکروفر

علل گرم نشدن ماکروویو مجیک شف :

علل اصلی این ایراد ، خرابی مگنترون است . مگنترون از ولتاژ بالایی استفاده می‌کند . این قطعه به ماکروویو مجیک شف  کمک می‌کند تا غذا به خوبی گرم و پخته شود . وقتی که که مگنترون می‌سوزد باید تعمیر و یا تعویض شود . بعضی از علت های دیگر گرم نشدن ماکروویو مجیک شف وجود دیودهای خراب یا سوختن خازن است . خرابی ترانسفورماتور نیز می‌تواند اینایراد را بوجودبیاورد . پشیمانی از اینکه ایراد از کجا شروع میشود رعایت نکات نگهداری و مراقبت مناسب از دستگاه ماکروویو مجیک شف برای جلوگیری از ایجاد این اتفاق در آینده مهم میباشد .