021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

قرارداد فوروارد چیست ؟

آموزش تخصصی فارکس مهیاد برزین

در بازارهای آتی ، دو طرف توافق می کنند که یک ارز را با قیمت و مقدار تعیین شده در تاریخ آینده معامله نمایند . وقتی معامله انجام می شود ، هیچ پولی دست به دست آورده نمی شود . دو طرف می توانند شرکت ها ، افراد ، دولت ها یا موارد مشابه باشند . بازارهای فوروارد برای پوشش ریسک مفید هستند . از جنبه نزولی ، بازارهای آتی فاقد معاملات تمرکزی هستند و نسبتاً نقدشونده نیستند . همچنین ، ریسک طرف مقابل نیز وجود دارد .

 حجم معاملات در Forex چیست ؟

برای کسب درآمد از بازارهای مالی ، علاوه بر سرمایه‌گذاری ، معامله‌گری هم نیز صورت میگیرد . افراد بسیاری وجود دارند که از استراتژی‌های معاملاتی مختلفی برای معامله در بازارهای مالی استفاده می‌کنند . حجم معاملات در بازار مالی فارکس به تعداد معاملاتی که در یک جفت ارز خاص صورت میگیرد میگویند .

حجم معاملات زیاد به معنی معامله گران بیشتری در بازار است و باعث ایجاد نقدینگی بالا و اسپردهای کمتر در حد صفر می شود .  بازار فارکس به دلیل حجم بالای معاملات و همینطور تاثیرات جهانی ، بهترین گزینه برای معامله‌گران می باشد و از این طریق می‌توانند به سود دهی برسند .

بهترین زمان برای معامله روزانه در فارکس آنهایی هستند که حجم معاملات بالایی را نشان می دهند . برای مثال ، سشن لندن به دلیل حجم معاملات بالایی که دارد در بین افراد سرمایه گذار شناخته شده است ، که آن را به زمان ایده آلی برای سرمایه گذاران روزانه فارکس تبدیل می کند .

 تفاوت بین قرارداد فوروارد و آتی چیست ؟

قراردادهای آتی یکی از معاملات در فارکس نیز می باشد .  با شناخت معامله آتی در صورت یادگیری معامله فوروارد درک راحت تری از آن پیدا میکنید . در هر دو نوع قرارداد آتی و فوروارد  دو معامله گری که قرارداد را امضاء می کنند ، یک سرمایه و دارایی را با قیمت مشخص شده و همچنین در تاریخ مشخص شده تبادل می کنند .

 این دو نوع قرارداد فوروارد و آتی بسیار به هم شبیه هستند و تنها تفاوتی که میان این دو قرارداد وجود دارد این است که در قراردادهای آتی در بازار مالی صورت میگیرد و قراردادهای فوروارد در خارج از محیط بازار انجام می شوند .

بهترین آموزشگاه فارکس
قرارداد آتی :

در صورت انجام دادن یک معامله آتی نیازی به شناختن طرف مقابل نمی باشد . بروکر های فارکس یک معامله امن را برای معامله گران نیز فراهم میکنند . در این معامله قیمت قطعی در قرارداد نوشته میشود و همان هم در معامله صورت میگیرد . و این معامله یک معامله استاندارد و رسمی نیز می باشد .

قرارداد فوروارد :

در صورت انجام دادن معامله فوروارد برعکس معامله آتی میتوانید با شناخت طرف مقابل معامله امنی انجام دهید . قیمت دارایی در قرارداد فوروارد تغییر میکند و معامله فوروارد به راحتی صورت میگیرد .

بازار فارکس آتی:

بازارهای آتی از نظر عملکرد پایه مشابه بازارهای فوروارد هستند . با این حال ، تفاوت بزرگ این است که بازارهای آتی از مبادلات متمرکز استفاده می کنند . به لطف مبادلات متمرکز ، هیچ خطری برای طرف مقابل وجود ندارد . این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که بازارهای آتی دارای نقدشوندگی بالایی هستند ، به خصوص در مقایسه با بازارهای فوروارد .

آموزش انواع معاملات در فارکس
بازار های مالی فارکس :

بزرگترین بازار مالی در جهان فارکس می باشد .  که در این بازار تبادل ارزهای خارجی صورت میگیرد . در این بازار انواع ارزهای خارجی در مقابل یکدیگر معامله می شوند . نرخ جفت ارزها ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی و سیاسی کشورها دارند و در این بازار از تحلیل های تکنیکال و بنیادی نیز استفاده میگردد . 

بازار فارکس مانند بانک‌ها و افراد ، امکان خرید ، فروش یا مبادله ارزها را برای اهداف پوشش دادن و سفته ‌بازی می‌دهد . بازار ارز دیجیتال بزرگترین بازار مالی در جهان است و از بانک ها ، شرکت های تجاری، بانک های مرکزی، شرکت های مدیریت سرمایه گذاری کارگزاران خرده فروشی فارکس و سرمایه گذاران متشکل شده است .