021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

معاملات CFD چیست؟

بهترین آموزشگاه آموزش فارکس

در زمان گذشته معاملات به‌ صورت سنتی صورت میگرفت ، به‌ این ‌صورت که معامله بین دو طرف انجام میشد و بعد مبلغ به نرخ لحظه‌ای پرداخت میشد و در مقابل کالا نیز به خریدار تحویل داده می‌شد . بعد از معاملات  CFD  معاملات فیوچرز به بازار اضافه شد که همان نوعی معاملات CFD بود . در معاملات CFD ، شما می‌توانید کالایی را در تاریخ تعیین شده و با نرخ قیمت توافقی معامله نمایید .

منظور از CFD چیست ؟

در بازارهای مالی ، دو روش برای انجام معاملات وجود دارد . که شامل معاملات مستقیم و معاملات  CFD  می باشد . معاملات مستقیم ، شما مستقیم دارایی مورد نظر را خرید و فروش میکنید و همچنین سود یا ضرر شما به تغییرات قیمت آن دارایی بستگی دارد . اگر قیمت دارایی افزایش پیدا کند ، سود می‌کنید و اگر قیمت آن کاهش یابد ، ضرر می‌کنید .  معاملات CFD  ، شما مالک یک دارایی مورد نظر نیستید . شما به جای خرید یا فروش مستقیم دارایی ، با یک بروکر فارکس قرارداد می‌بندید و بر حرکت قیمت آن دارایی در آینده سرمایه‌گذاری می نمایید .

بیشتر بخوانید :    اموزش نصب دزدگیر اماکن آژیری

معاملات CFD :

این معاملات دارای ابزار های مشتقه ای هستند که اکثر دارایی ها را دنبال می کنند . همچنین به جای دارایی های اساسی ، اهرمی را بر اساس قیمت خرید و فروش ارائه می دهند .  معاملات CFD  نسبت به بازارهای نقدی فارکس از ارزش کل بیشتری پشتیبانی می نمایند .

بازار های نقدی فارکس :

در معاملات نقدی ، شما ارز واقعی را خرید و فروش می کنید . برای مثال ، شما می توانید با یورو ، پوند استرلینگ خریداری کنید و سپس با بالا رفتن ارزش پوند ، یوروهای خود را دوباره با همان پوندهایی که در ابتدا خریدید ، معاوضه کنید . در صورت افزایش ارزش پوند ، با فروش مجدد آن می توانید پول بیشتری نسبت به خریداری اول خود به دست بیاورید .

اموزش تخصصی بازارهای مالی فارکس

تفاوت معاملاتCFD  با معاملات فیوچرز چیست ؟

معاملات فیوچرز به این صورت است که قرارداد برای مدت معینی بسته می شود و در سررسید قرارداد ، آنچه که معامله میشود ، به قیمت روز به فروشنده پرداخت میگردد . در معاملات فیوچرز در صورتی که سهام یا ارزش خریداری شده افزایش قیمت پیدا کرده باشد ، خریدار ضرر می بیند .  برای حل این مشکل در مورد معاملات فیوچرز در معاملات  CFD اصلاحیه ای رخ داده است . در این معاملات سررسید قرارداد حذف میشود و سرمایه گذاران می توانند در هر زمان که میدانند ، معاملات را به کوتاه مدت و یا بلند مدت تبدیل کنند .  در این صورت دیگر مشکلی برای زمان سررسید قرارداد وجود ندارد .

سواپ چیست ؟

سواپ یا همان نرخ سواپ ، برای گفتن تفاوت بین نرخ‌ های بهره‌ دهی مختلف بانک ‌ها به کار می‌رود. در معاملات بازار فارکس ، از معاملات آتی یا همان قراردادهای CFD استفاده می‌شود . پس در زمان انجام معاملات در بازار فارکس ، کارگزار به معامله گران اجازه می‌دهد که مبلغ سرمایه‌ گذاری را از او وام بگیرند . در آخر هر روز معاملاتی ، معامله گر باید مبلغ تغییر نرخ بهره را به بانک‌ها پرداخت کند . البته تنها در صورتی که در زمان تسویه حساب روزانه ، قراردادهای CFD متعلق به کارگزاران و بانک‌ها باز باشند .

آموزش بازارهای مالی فارکس آموزشگاه مهیاد برزین
مزایای بازار و معاملات CFD :

بازارها و معاملات  CFD ، بسیار محبوب و پرطرفدار هستند . این بازارها دارای سررسید نیستند . این بازار و معاملات دارای اهرم و سرعت زیاد می باشند . و امکان خرید و فروش در آنها وجود دارد . از مهمترین مزایای معاملات CFD روی تمام کالاها ، ارزهای دیجیتال ، سهام ها ، اوراق های قرضه و غیره امکان پذیر است . یعنی CFD بازاری با حدود بالای 20 هزار کالای معاملاتی باور نکردنی است . بازار CFD زیرنظر فارکس نمی باشد . فارکس بازار متفاوتی است و این دو با یکدیگر تفاوت دارند .