021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعمیرات کمپرسور یخچال صنعتی

آموزش تعمیر یخچال صنعتی

یخچال صنعتی یکی از مهم ترین تجهیزات آشپزخانه های صنعتی ، کترینگ ها ، فست فودی ها است که به منظور سرد نگه داشتن مواد غذایی و پیشگیری از فاسد شدن آن ها باید از یخچال های صنعتی مصرف کرد . یخچال صنعتی نسبت به یخچال های خانگی انرژی بیشتری مصرف می کنند ، این یخچال ها در ظرفیت و اندازه مختلف ، یک درب یا چند درب تولید می شوند .

کمپرسور یخچال صنعتی :

مهم ترین بخش یک یخچال صنعتی و یا فریزر صنعتی کمپرسور آن یخچال است . داخل کمپرسور یخچال صنعتی مثل یک موتور دارای سوپاپ و میل لنگ است وقتی که کمپرسور شروع به کارکردن می کندبه اجزای داخلی گاز را فشار وارد کرده و قسمت دهش وارد سیستم آن می کند . بعد از وارد شدن گاز داخل سیستم از روی دیگرهمین گاز دوباره توسط قسمت مکش جمع آوری شده و دوباره این کار تکرار می شود . سرعت قطعات داخلی کمپرسور کندتر بوده تا سرما به خوبی در داخل سیستم به آرامی تولید سرما کند دربعضی از فریزر های صنعتی از کمپرسور های یخچالی استفاده میکنند که هیچ مشکلی در سیستم بوجود نمی آورد .

 نگهداری یخچال های صنعتی :

قسمت های داخلی و خارجی یخچال باید هفته ای یک بار با تمیز کننده به خوبی تمیز شود با این کار همطول عمر یخچال بیشترمیشود و هم بوی بد از یخچال به مشام نمیرسد . حداقل ماهی یکبار  واشرهای درب را برسی کرده و در اگر پارگی داشت آن را عوض کنید ، سیم پیچ کندانسور را مدام جارو برقی آن را تمیز نمایید .

  بیشتر بخوانید :     آموزشگاه تعمیر پکیج دیواری

نشانه های خرابی کمپرسور یخچال صنعتی :

اصلی ترین علت خرابی و مهم شدن تعمیر کمپرسور یخچال صنعتی ، خنک نشدن فضای داخلی یخچال صنعتی  استمی باشد . اگر یخچال صنعتی  که خریداری کردید به اندازه مناسب  سرد نمی شود ، احتمالخراب بودن کمپرسور زیاد است . کمپرسور های صنعتی معمولا صدای زیادی ندارندو اگر صدای زیاد از آن به گوش رسید و غیر عادی عمل کرد و کمپرسور زیاد داغ کرد خرابی کمپرسوررا نشان میدهد و باید آن را تعویض یا تعمیر کنید .

روشن نشدن یخچال صنعتی :

اگر یخچال صنعتی روشن نمیشود  کمپرسور آن خراب شده واول باید از سالم بودن سیستم برق‌ رسانی مطمعن شده و اگر مشکل ازآن نبود از سالم بودن کمپرسورو ترموستات مطمعن شوید .

آموزشگاه تعمیر یخچال صنعتی

خاموش شدن یهویی یخچال :

 اگریخچال روشن شد اما بعداز چند دقیقه خاموش شد باید سلامت سیستم برق ‌رسانی و کمپرسور بررسی شود چون هردو به خاموشی یخچال شما منجر میشود .

دلیل های خرابی کمپرسور یخچال صنعتی :

گرمای زیاد :

 کمپرسور زمان کارکردن گرما از خود تولید می کند . اگر این گرما به درستی دفع نشود باعث آسیب دیدن کمپرسور میشود .

کثیف شدن کندانسور :

کندانسور گرمای بوجود آمده از طرف کمپرسور را دفع می کند . اگر کندانسور کثیف شود به درستی گرما را دفع نمیکند و باعث بالا رفتن دمای کمپرسور میشود .

خرابی فن کمپرسور :

وظیفه فن خنک کردن کمپرسوراست ، اگر فن کمپرسوردچار خرابی شود ، کمپرسور نمی تواند به درستی خنک شود و در دچار آسیب می شود .

روغنکاری کمپرسور : برای کارکردن درست به روغن نیاز دارد . اگر روغن کمپرسور کم  یا  کثیف شود ، باعث آسیب دیدن کمپرسورمی شود .

زیاد بودن بار داخل دستگاه : اگر بارداخل  دستگاه زیاد باشد ، کمپرسور باید بیشتر کار کند و این کار باعث آسیب دیدن کمپرسورمی شود .

تعویض کمپرسور یخچال صنعتی : اول کمپرسور خراب را از مدار جدا کنید و قسمت دهش را به سیستم وصل کنید و کمپرسور را راه اندازی کنید ، قبل از جوشکاری کمپرسپر آن را تست کرده تا با مشکل رو به رو نشوید و بعد کمپرسور را روشن نموده و اقدام به عوض کردن لوله مویین کنیم در سوختگی کمپرسور احتمال کیپی کمپرسور است و باید آن را عوض کنیم ، کمپرسور را کامل جوشکاری کرده و بعد از وکیوم کردن ، سیستم شارژ گاز را انجام می دهیم .

آموزش تعمیر یخچال صنعتی در تهران

علت صدای زیاد کمپرسور یخچال صنعتی :

وقتی که کمپرسور یخچال صنعتی صدا می دهد علت آن بدون روغن کارکردن کمپرسور بوده که باعث ایجاد صداهای زیاد میشود ، در این شرایط میتوانید یک بار شارژ روغن کمپرسور را انجام دهید ، در این صورت 70% احتمال درست شدن آن است .

علت کشیدن آمپر زیاد کمپرسور :

اگر اقدام به سرویس سالیانه یخچال صنعتی نکنید واز آن استفاده پی در پی کنید ، این کارباعث اتومات نکردن کمپرسوریخچال صنعتی شده و بعد ازگذشت زمان کوتاه کمپرسور از فشار افتاده و آمپر کشی اتفاق میافتد .