021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعمیرات یخچال ایستکول

بهترین اموزش تعمیرات یخچال فریزر ساید بای ساید

یکی از مشکلات رایجی که برای هر یخچالی به وجود می آید خنک‌نکردن است که ممکن است برای هر مدل و برنذ یخچالی به وجود بیاید اگر یخچال عملکرد و کارکرد درستی نداشته باشد نمیتوان از آن استفاده کرد . 

در بسیاری از مواقع ممکن است خنک‌نکردن یخچال ایستکول به دلیل خرابی کمپرسور ، خرابی ترموستات ، اختلال در عملکرد ترمیستور ، کنترل دما یا حتی مشکل در کارکرد فن کندانسور به وجود بیاید .

تعمیرات کمپرسور یخچال ایستکول :

کمپرسور نقش مهمی در چرخه خنک کننده یخچال ایفا میکند . این دستگاه مسئول فشردن گازهای خنثی داخل دستگاه و ایجاد سرمای لازم برای خنک کردن فضا و مواد غذایی و.. است . اگر کمپرسور به درستی عمل نکند یا دچار خرابی شود دمای داخل یخچال به درستی تنظیم نمی‌شود و ممکن است مشکلات سرمایش و نگهداری مواد غذایی به وجود آید . تعمیر کمپرسور در یخچال یکی از مهم ترین و تخصصی ترین کارها است که باعث ایجاد کننده سرمای داخل یخچال می باشد .

تعمیرات برد یخچال :

با خرابی های مدار فرمان یخچال ،  تغذیه دستگاه ، آی سی های برنامه مشکلاتی در برد یخچال به وجود می آید . در صورت عدم عملکرد برد یخچال ، یکی از این قطعات دچار خرابی و صدمه شده . خرابی و معیوب بودن فن ها می تواند یکی از علت های ایجاد سر و صدای غیر طبیعی توسط یخچال باشد .

  بیشتر بخوانید :       عملکرد مایکروفر مایر باخ

تنظیم دمای مناسب برای مواد غذایی :

با توجه به میزان مواد غذایی و نوع آنها حتما دمای یخچال را از روی نمایشگر تنظیم نمایید . برای تنظیم دمای مناسب دستگاه خود می توانید از دفترچه راهنمای یخچال خود استفاده نمایید . این تنظیم دما ، میزان قابل توجه ایی از مصرف انرژی را کاهش می دهد .

اگر دمای انتخابی شما با دمای داخل یخچال فریزر همخوانی ندارد ، ممکن است قطعه ای دچار مشکل شده باشد . 

تعمیرات کمپرسور :

 برای تعمیرات کمپرسور ، ابتدا باید مشکلات آن را به طور دقیق بررسی نمایید . با توجه به مشکلات شناخته شده ، میتوانید به تعمیرات جزئی یا جایگزینی قطعات معیوب بپردازند . این مراحل نیازمند تجربه و دانش فنی است و بهتر است اول تعمیرات و مهارت لازم را فرا بگیرید .

اموزش تعمیر یخچال ساید بای ساید

کندانسور یخچال ایستکول :

برای تعمیر کندانسور یخچال روش ها و مراحل مختلفی وجود دارد که با توجه به نوع و شدت آسیب دیدگی و معیوب بودن این قطعه ، آن را تعمیر میکنیم . مهم ترین کاربردی ترین روشی که در رفع مشکلات این قطعه موثر است ، تمیز کردن رادیاتور می باشد . رادیاتور ها معمولا با گرد و خاک و … دچار الودگی های بسیاری میشوند . و این آلودگی مانع از عملکرد درست آن می شود . بنابراین اگر کندانسور را با تمیز و پاکیزه نمایید ، ممکن است عملکرد آن به حالت عادی و درست برگردد . تمیز کردن این قطعه کار چندان سختی نیست ؛ تنها توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از اشیاء تیز برای این رادیاتور ها استفاده نکنید . در صورت وجود نشتی در کندانسور یخچال ، باید ابتدا محل نشتی را تشخیص بدهیم و آن را تعمیر نماییم .

  بیشتر بخوانید :      نحوه تعمیر پکیج دیواری وایلانت

یخچال یخ نمیسازد :

شیر آبی که به یخچال متصل است  را بررسی کنید تا از آبرسانی به یخ ساز اطمینان کامل را داشته باشید . همچنین به برسی نمایید یخی در یخساز یخچال گیر کرده است یا نه و اگر نتوانستید یخ گیر کرده را در بیاورید باید آن را ذوب کنید . همچنین اگر حالت قفل فعال نباشد یخساز هم قفل میشود .

هیتر المنت :

هیتر المنت قطعه ای در برخی از یخچال ها است که وظیفه آن آب کردن برفک ها میباشد . به دلیل رطوبتی که داخل یخچال‌ وجود دارد ، یخچال دائما برفک میزند . از بین بردن این برفک ها می تواند در عملکرد یخچال تاثیرات بدی نیز بگذارند و همچنین قدرت سرمایش یخچال کاهش میابد . زمانی که یخچال برفک بزند هیتر شروع به کار میکند . برفک های آب شده توسط هیتر ، ازلوله یخچال خارج شده و وارد سینی تخلیه می‌شود . در نهایت نیز توسط گرمای کمپرسور تبخیر می‌شوند .

اموزشگاه عیب یابی یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال نمی تواند استارت کند و شروع به کار کند :

اگر اتصال برق ضعیف باشد  و ولتاژ کاهش یابد این مشکل  در یخچال بروز خواهد کرد . در صورتی که ولتاژ سیستم بررسی شد و مشکلی در آن وجود نداشت ، مواردی که ممکن است سبب بروز این مشکل شود می توان به به آنها اشاره نمود . همچنین نیم سوز شدن موتور یخچال نیز سبب کارنکردن یخچال میشود . با انسداد مسیر گردش گاز باعث به وجود آمدن این مشکلات میشوند . که در این صورت باید نسبت به شستشوی مسیر اقدام شود . همچنین خرابی و از کار افتادگی رله یخچال نیز سبب بروز این مشکل می گردد .