021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عیب یابی برد لپ تاپ ایسوس

بهترین اموزش تعمیرات برد

مادربرد ، اصلی ترین قسمت هر سیستمی است که مسیر ولتاژدهی به انواع قطعات موجود بر روی سیستم را مشخص می کند و منجربه فعال شدن قطعات و راه اندازی سیستم می شود . لازمه راه اندازی تمامی قطعات اصلی و فرعی یک سیستم ، بر روی مدار آن تعبیه می شود و در اصطلاح ، با سوئیچ کردن مدار ، ولتاژ ورودی که توسط آداپتور به برد منتقل می شود .

توسط مسیرهایی که بر روی برد موجود هستند به قسمت های مختلف برد منتقل می شود و بسته به طراحی برد ، ولتاژ لازم برحسب نیاز ، به قسمت های مختلف برد ارسال می شود و به این صورت آی سی شروع به فعالیت می کند .

تعویض و تعمیر لپ تاپ ایسوس :

بعضی از مواقع مشکلاتی از سوی برد بوجود می آید که قابل تعمیر می باشد و مشکلش برطرف می شود و در بعضی از مواقع نیز ممکن است مشکلاتی بوجود بیاید وقابل تعمیر نباشد چون راه های ارتباطی برد آسیب دیده اند .

مشلات سخت افزاری مادربرد لپتاپ ایسوس :

برای عیب یابی مادربرد تمام قطعات به جز منبع تغذیه را قطع کنید . برای این کار تمام قطعات مانند رام و سی پی یو و هارددیسک و هر دستگاه جانبی متصل دیگر مانند یو اس بی و صفحه کلید را جداکنید . مادربرد را از کیس خارج کرده و روی صفحه ضد الکتریسیته ساکن قرار دهید . 

  بیشتر بخوانید  :       نحوه عیب یابی مایکروویو شارپ

کابلهای منبع تغذیه را به مادربرد وصل کنید . با کمک پین پاور روی پنل جلوی مادربرد آن را روشن کنید . اگر مادربرد روشن می شود و هشدارهای سلامت ، مثل نورهای چشمک زن یا بوق بایوس را نمایش می دهد . به این معناست که مادربرد شما مشکلی ندارد و عیوب پیش آمده احتمالا مربوط به اجزای متصل به آن هستند .

باتری : بیشتر اوقات مشکل خراب شدن باتری یا تمام شدن عمر آن است . این باتری سکه ای وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارد . اگر حتی کامپیوتر را خاموش کنید تنظیم سیستم کامپیوتر از بین نرود . اگر باتری  تمام شود ، مادربرد کار نمی کند . در این شرایط برای عیب یابی مادربرد محل قرارگیری باتری روی آن را پیدا کنید ویک باتری سکه ای دیگر با مشخصات مشابه جایگزین کنید . در صورتی که حتی کامپیوتر به پریز وصل نشود . باتری جدید سه سال می تواند برای نگهداری اطلاعات دوام بیاورد .

بهترین اموزش تعمیرات برد

مانیتور :

بعضی از مادربردها به هنگام روشن شدن صفحه پست را روی مانیتور نشان می دهندتا ببیند که آیا همه بخش های سخت افزاری و اجزای فرعی به درستی کار می کنند یا نه هرگونه خطا در قطعات حیاتی مثل رام ، سی پی یو و هارددیسک یا حتی خود مادربرد رخ بدهد ، می توانید در صفحه پست ببینید . اگر مادر برد روی صفحه پست را نشان میدهد . احتمال این که مشکل از خود مادربرد باشد کم است . یک مادربرد خراب صفحه پست را نشان نمیدهد .

کرش های مکرر : در بعضی مواقع برای بالا بردن عملکرد کامپیوتر ، یک سیستم خنک کننده مایع س پی یو روی مادربرد نصب می شود که به علت وجود آن نیاز دارید از پاور قوی تر و با توان بالاتری استفاده کنید ؛ در غیر این صورت کرش اتفاق می افتد . کرش زمانی اتفاق می افتد که مادربرد شما قادر به مدیریت ولتاژ خروجی پاور نباشد .

  بیشتر بخوانید  :       تعمیر یخچال صنعتی جزیره ای

درصورت اتصال همزمان تعداد زیادی قطعه نیز کرش اتفاق می افتد . در این حالت برای عیب یابی مادربرد همه قطعات متصل به آن ، به جز سی پی یو و کارت گرافیک را قطع کنید . اگر مشکل برطرف نشد برخی از برنامه های راه اندازی را غیرفعال کنید .

خاموش شدن تصادفی کامپیوتر : اولین کاری که باید بکنید تعویض منبع تغذیه سالم با منبع تغذیه قبلی است . اگر منبع تغذیه شما سالم است ؛ اما تجهیزات داخلی را ارتقا داده اید . مثلا از یک خنک کننده مایع برای سی پی یو استفاده میکنید . منبع تغذیه قبلی جوابگوی سیستم نیست و باید منبع تغذیه با توان  بالاتری را با مدل قبلی جایگزین کنید . دلیل دیگر استفاده همزمان از بخش های مختلف است . در صورتی که مادربرد نتواند همه آن ها را مدیریت کند ، به مشکل بر می خورید . برای عیب یابی مادربرد همه چیز به جز هارددیسک ، مانیتور و کیبورد را جدا کنید تا مشکل رفع شود .

آموزش تعمیر برد الکترونیکی

اگر اتصال کوتاهی در مادربرد رخ بدهد نیز کامپیوتر در حین کار خاموش می شود . اگر مادربرد شما قدیمی است احتمال وقوع این اتفاق برای کامپیوتر شما بیشتر از بقیه کامپیوترهاست . در این صورت بهتراست مادربرد جدیدی خریداری کنید .
صدای زیاد هنگام راه اندازی : اگر از مادربرد بیش از حد کار می کشید ، داغ می شود ون های موجود در کیسقادر به خنک کردن آن ها نیستند . احتمالاً به هنگام راه اندازی مجدد با صداهای بلند از کیس خود مواجه می شوید . بهترین راه خرید فن های جدید و قوی تر برای کیس است .