021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

وظیفه منبع انبساط پکیج دیواری

آموزش تعمیر پکیج

منبع انبساط وظیفه دارد که فشار آب گرم را در داخل مخزن ها بالانس کرده و برای حفظ کردن این فشار آب را در داخل رادیاتور و اب مصرفی با فشار انتقال دهد ازشکل دیگر منبع انبساط مخزنی است که فشار مانده از سیالات گرم شده را بالانس کرده و کم بودن آب درحال گردش داخل سیستم های حرارت مرکزی را جبران می کند .

دو وظیفه مهم منبع انبساط :

  • کم کردن فشار اب گرم برای زیاد شدن حجم آب و جلوگیری از ترکیدن پکیج
  • شارژ فشار آب کم در دستگاه های گرمایش

در سیستم های گرمایش  دمای آب در گردش درون لوله ها بر اثر حرارت بالا رفته و به دنبال آن حجم آب در گردش زیاد میشود . این بابالا رفتن حجم می تواند به لوله ها و اتصال های سیستم گرمایشی فشار وارد کرده و به ترکیدگی منجر شود قسمت هایی مثل دیگ سیستم گرمایش ساختمان شود . برای جلوگیری ازاین پیش آمد شیر اطمینان سیستم گرمایشی وارد عمل شده و قسمتی از آب خالی می شود تا فشار به میزان استاندارد کم شود . با این حال متکی بودن به شیرهای اطمینان فکر مناسبی نیست چون از یک طرف امکان دارد در اثر بروز مشکل فنی وارد عمل نشده و خطراتی ایجاد کنند .

  بیشتر بخوانید :     آموزش بروکر لایت فارکس

از طرف دیگر با باز شدن شیر اطمینان شما حجم زیادی از سیستم را از دست خواهید داداین مخزن ها با نصب شدن برروی لوله های رفت و برگشت در پکیج شما و یا در سرراه منبع های انبساط سبب می شوند تا به راحتی تغییرات به وجود آمده در اثر فشار را متوجه شوید و آن ها را کنترل کنید و هم می توانند کم شدن فشار آب ناشی از نشتی در سیستم را نیز جبران کنند .

انواع منبع انبساط پکیج :

منبع انبساط باز : این منبع ها از نوع مخزن هایی هستند که  مستقیم با هوای آزاد در ارتباط هستند و فشار هوای وارد شده از بیرون بر روی سطح مایعات در گردش موجود در آن ها پخش میشود .

آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری

منبع انبساط باز باید همیشه درارتفاعی بالاتر از آخرین مبدل حرارتی در ساختمان قرار داده شود تا بتواند به بهترین شکل ممکن فشار کل سیستم را بالانس کرده و از هدر رفتن آب پیشگیری کند . این نوع مخزن ها را معمولا روی پشت بام نصب می کنند تا هم ارتفاع آن ها نسبت به سایر اجزای سیستم گرمایشی نگهداری شود و هم ارتباط مستقیم با هوا داشته باشد . از آنجا که در یک منبع انبساط باز فشار هوای داخل سیستم از طریق فشار هوای محیط بیرون تنطیم می شود این مخزن ها برای سیستم های گرمایشی با فشار کم مطلوب هستند . چرا که میزان فشاری که به سیستم و مایعات درون آن وارد می کنند با ارتفاع قرار گیری آن و فشار هوا ارتباط مستقیم دارد و نمی تواند فشاری بیش از فشار ناشی از اختلاف ارتفاع محل نصب با سیستم گرمایش مرکزی انتقال دهد .

  بیشتر بخوانید :     نحوه تعمیر گوشی گلکسی a 22

منبع انبساط بسته : این نوع منبع انبساط داخل موتورخانه روی قسمت مکش پمپ سیرکولاتور نصب می شود . منبع های انبساط بسته و یا مخزن ها تحت فشار در جریان سیال به این دلیل به کار گرفته می شوند که باعث کمبود جبران فشار آب شوند و گردش آب و تامین فشار آب زیاد و مناسب را برای بخصوص طبقه های بالاتر فراهم نمایند .
هر چند پمپ آب خانگی هم این امر را انجام می دهد ولی برای هر بار باز و بسته شدن حتی لحظه ای شیر آب در صورتیکه پمپ به تنهایی در مسیر لوله تعبیه شود می بایستی پمپ به جریان بیافتد این موضوع باعث بالاتر رفتن هزینه های برق و استهلاک پمپ می شود . منبع انبساط بسته با قرار گرفتن در مسیر پمپ و تامین فشار مورد نیاز خود از پمپ آب ، اقدام به تامین فشار ساختمان با همان فشار پمپ آب می کند .

آموزش صفر تا صد تعمیر پکیج

عملکرد منبع انبساط دیافراگمی :

مخزن تحت فشار دیافراگمی یکی دیگر از انواع مخزن‌های تحت فشار است . یک دیافراگم در وسط مخزن وظیفه فشار را در کل سیستم به عهده دارد . این دیافراگم با فشار که سیال به خاطر انبساط در سیستم ایجاد می‌کند ، تغییر وضعیت می‌دهد و موجب تعدیل فشار در سیستم می‌شود .