021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش انواع ترموستات پکیج دیواری

اموزش تعمیرات پکیج

ترموستات یکی از وسایل های خانگی رایج به حساب می اید که برای تنظیم دما کاربرد دارد.امروزه مدلهای مختلف ترموستات در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. ترموستات های استاندارد قابلیت تنظیمات اولیه گرمایش و سرمایش را درارند و همین ویژگی در حالی میباشد که  مدل های سطح بالاتر امکان دارد به فناوری های اضافی دیگری هم مجهز شده باشند.

ترموستات های كنترل كننده الكتريكي به صورت خودكار می باشند که برای تنظيم دما در فضاي بسته به کار میرود و بیشتر آن را به دستگاه هاي گرم يا سرد ساز وصل میکنند تا با قطع و وصل دستگاه، آن فضا را در دماي تنظيم شده ثابت نگه دارد. زمانی كه دما به نقطه تنظيم میرسد، ترموستات مدار برقي دستگاه را قطع خواهد کرد و وقتي دما 3 الي 5 درجه از نقطه تنظيم پايين تر برود، دوباره مدار را وصل خواهد کرد و دستگاه روشن خواهد شد
بر اساس مکان، حالت عملکرد، فصل، نوع سنسورترموستات ها مورد استفاده، قرار میگیرند وتعداد عملیات و مراحل گرمایش به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند.
از نظر مکان و نصب  ترموستات اتاقی یا محفظه ایی، ترموستات کانالی، ترموستات زیر آب و ترموستات دیواری(جداری)
انوع ترموستات بستگی برکارکردن ان دارد ترموستات قطعی و وصلی و ترموستات تدریجی
انوع ترموستات بر حسب کنترل کردن دما: ترموستات های حرارتی و ترموستات برودتی
انواع ترموستات بر اساس درجه بندی  ترموستات زیر صفر و بالای صفر

ترموستات بر اساس فرکانس کار طبقه بندی می شود: تک مرحله ای، دو مرحله ای، نردبانی ویا پله کانی
ا نوع سنسور بر اساس کارایی: ترموستات بیمتالی (دو فلزی)، فانوسه ایی، رئوستا و دیافراگی
انواع ترموستات بر اساس فصل کاربرد: ترموستات برای فصل های تابستان، زمستان
اکنون میپردازیم به عیب یابی ترموستات در پکیج
همانگونه که در قسمتهای قبلی گفته شد، خرابی و اشکال درترموستات پکیج و تعمیر نکردن آن سبب به وجود آمدن اختلالات بسیارمهمی در ایجاد گرمایش این سیستم ایجاد میشود.
بدون شک می‌توان گفت که شما بعنوان یک شخص استفاده کننده با این قطعه آشنایی کافی را ندارید و امکان دارد متوجه ایجاد اختلال و مشکل در عملکرد آن نشوید ولی نگران ان نباشید شما میتوانید با شرکت درکلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران این هنر را اموزش ببینید.

آموزش صفر تا صد تعمیرات پکیج

و به راحتی می توانید کارکرد ترموستات سیستم گرمایشی تان را امتحان.و در صورت خرابی ان اقدام به تعمیرحرفه ای آن کنید، اولین قدم این میباشد که باید بدانید کانتکت های ترموستات در حد معمولی بسته میباشند و جریان به اسودگی از آنها عبور می کند، برای انکه متوجه شوید ترموستات سالم میباشد یا نه وقتی پکیج روشن میباشد یکی از سیستم های آن را جدا کنید و بیرون بیاورید ولی قبل از انجام هر کار احتیاط کنید.
علت خاموشی خود به خود ترموستات در پکیج
یکی از بارزترین ایرادها در پکیج های دیواری این میباشد که خاموش شدن ترموستات پکیج به طور ناگهانی امکان داردکه این اتفاق هر چند دقیقه یکبار یا هر  چند ساعت  یکبار انجام شود. که دلیل خاموش شدن ترموستات پکیج به صورت ناگهانی چندین سوئیچ ایمنی بازمیگردد که در زمان ایجاد عیب و مشکل در کارکرد پکیج فعال میشود برای جلوگیری از به وجود امدن حادثه های خطرناک مثل انفجار و آتش سوزی پکیج را سریع خاموش کند،تا حاثای را به وجود نیاورد.

 بیشتر بخوانید :   آموزش انواع شیر برقی پکیج

دلایل زیر میتواند ازموارد خاموش شدن ناگهانی پکیج باشد :
افت فشار پکیج (کم ویا زیادشدن فشار آب
مشکل در ترموستات یکی از معایب بزرگ می باشد
نشتی پمپ یا خرابی آن
بسته بودن شیرهای آب
نبود وکمبود گاز
نبود جریان در قطعات الکتریکی درپکیج

اموزش تعمیرات پکیج دیواری

پس همانطور که میدانید سنسور يا همان قسمت حسگر در پکیج در قسمت بالايي كلاهك تعديل طراحی ونصب مي شود و اگر كه دودكش به هر علتی وظيفه ي خود را به درستی انجام ندهد یا تخليه گازهاي حاصل از احتراق مختل شود كلاهك تعديل داغ خواهد شد و اين داغ شدن به واسطه اين سنسور حس میشود و به برد دستور خاموشي سيستم را در قسمتهای دیگر پکیج مي دهد.
در قسمت پایانی این مطلب نتیجه میگیریم که نکاتی را شما باید در استفاده از پکیج رعایت کنید تا این امکان را به شما بدهد، که پکیج دیواری  بی عیب ونقصی در تمامی طول سال داشته باشید.
سرویس کردن منظم دوره ای خیلی مهم و میباشد. که میتواند توسط افراد متخصص این کار انجام شود.
ترموستات و تایمرهای دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید به درستی کار می کنند. وبه طورمنظم پکیج را از بابت هرگونه نشتی و آبریزش بررسی کنید.