021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات برد جاروبرقی کارچر

بهترین آموزش تعمیرات جاروبرقی

جاروبرقی یکی از لوازم برقی کاربردی در منازل است که از آن جهت تمیزی و پاکیزگی استفاده میکنند . این دستگاه در بعضی مواقع با مشکلاتی نیز مواجه میشود . اگر با روشن نشدن این دستگاه مواجه شده اید یا بعد از روشن کردن جاروبرقی با خاموش شدن ناگهانی آن رو به رو شده اید ممکن است به دلیل ایجاد خرابی در بخش های مختلف دستگاه نیز باشد .       

دلایل روشن نشدن جاروبرقی :

با خرابی قطعات مهم جاروبرقی شما با بسیاری از مشکلات و ایرادات مواجه می شوید که یکی از ایرادات روشن نشدن جاروبرقی می باشد . اولین دلیلی که موجب ایجاد این مشکل میشود ، پریز برق است که باعث می شود برق به دستگاه جاروبرقی نرسد . همچنین مواردی که موجب روشن نشدن جارو برقی میشود سوختن موتور ، ایجاد مشکل در پریز برق ، خرابی و پارگی سیم جارورقی ، خرابی برد ، تمام شدن زغال جاروبرقی ، خراب شدن کلید استارت که در صورت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی باید به بررسی این قطعات بپردازید .

بیشتر بخوانید :    علت های خرابی موبایل Plus 7 iphone
نشانه های اصلی خرابی برد جاروبرقی چیست ؟

اصلی ترین نشانه ی خرابی برد جارورقی روشن نشدن آن است . این اتفاق می تواند کاملا ناگهانی به وجود بیاید . در چنین شرایطی معمولا افراد دکمه ی استارت را مدام می فشارد . این حالت نه تنها باعث روشن شدن دوباره ی جاروبرقی نمیشود ، همچنین ممکن است میزان آسیب دیدگی در مدارهای داخلی دستگاه را افزایش دهد .

اجزای تشکیل دهنده برد الکترونیکی جاروبرقی :

عملکرد بورد در جاروبرقی مانند عملکرد مغز در انسان ها می باشد . به همان اندازه مهم و ضروری . مغز انسان که به سایر اعضای بدن دستورعملکرد میدهد ، برد هم نیز فرمان عملکرد را به موتور و سایر قطعات نیز می دهد . یکی از مزایای استفاده از برد در جاروبرقی ها کم شدن اجزای الکترونیکی در داخل جاروبرقی و بالا رفتن میزان عملکرد جاروبرقی ها است .

آموزش تخصصی تعمیرات جارورقی
اجزای تشکیل دهنده برد جاروبرقی شامل :

خازن جاروبرقی ،  پتانسیومتر جاروبرقی ،  مقاومت ثابت ، ترایاک جاروبرقی ، دیمر جاروبرقی و دیود است . در صورت خرابی هر یک از این قطعات جاروبرقی موجب ایجاد مشکلات بسیاری نیز در عملکرد جاروبرقی میشود .

 خرابی دیود :

دیود یکی از قطعات برد جاروبرقی می باشد . خرابی دیود ، یک مشکل الکتریکی می‌باشد . دیود قسمتی از دستگاه است که با ولتاژ بالا کار دارد و وظیفه‌ی اصلی این قطعه تامین انرژی برای تولید موج و ساطع کردن آن می‌باشد . همچنین با خرابی این قطعه جاروبرقی شروع به جقه زدن نیز میکند .

خرابی هایی که به دلیل خرابی برد الکترونیکی جاروبرقی ممکن است به وجود بیایند شامل :

روشن نشدن جاروبرقی ، خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ، خرابی کلید تنظیم سرعت جاروبرقی ، خرابی نمایشگر جاروبرقی ، کم و یا زیاد نشدن قدرت مکش جارورقی ، خاموش نشدن جاروبقی ، یکسره شدن جاروبرقی از مشکلات خرابی برد هستند که در صورت مشاهده هر یک از این موارد بالا باید برد جارو برقی را بررسی نمایید و پس از بررسی نسبت به تعمیرات آن اقدام نمایید .

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی :

اگر دمای موتور جاروبرقی بیش از حد افزایش پیدا کند ، احتمال خاموش شدن ناگهانی این دستگاه وجود دارد . استراحت دادن جاروبرقی بهترین کاری است که از سوختن موتور دستگاه جلوگیری میکند . یکی از مهمترین عواملی که ممکن است باعث داغ شدن موتور جاروبرقی شود انسداد لوله جاروبرقی است . در این صورت موتور جاروبرقی فشار و انرژی بیشتری صرف مکش میکند و ممکن است باعث داغ شدن موتور جاروبرقی شود .

بهترین آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی
برای جلوگیری از خرابی جاروبرقی و افزایش طول عمر این دستگاه چکار کنیم ؟

برای جلوگیری از خراب شدن جاروبرقی ، نگهداری منظم و تمیزکاری آن از اهمیت بسیاری برخوردار است .  برای مثال تمیز کردن فیلترها و لوله‌ها بسیار پر اهمیت است و همچنین بخش‌های قابل تعویض را به موقع عوض  نمایید . نکته دیگری که اید در نگهداری جاروبرقی رعایت شود ، برای افزایش عمر مفید جاروبرقی باید از مکش‌کننده‌ها و فیلترهای با کیفیت بالا استفاده نمایید . باید  از انسداد در فیلترها و لوله‌ها که باعث کاهش قدرت مکش جاروبرقی میشود جلوگیری نمایید . بهتر است به طور منظم فیلترها را تمیز نمایید و از مسدود شدن لوله‌ها جلوگیری کنید .