021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش حرفه ای تعمیر مایکروفر

آموزش رایگان تعمیرات مایکروفر

در گذشته ها استفاده از مایکروفر خیلی رواج نداشت اما بعد چند سال اخیر خیلی‌ها برای خانه خود یا برای محل کار و..خرید مایکروفر را اولویت قرار می‌دهند. این دستگاه علاوه بر کاربرد هایی که دارد ممکن است مانند دیگر لوازم برقی دچار مشکلاتی شود . بهترین راهکار برای این مشکل آموزش حرفه ای تعمیر مایکروفر میباشد .

نشانه ‌های خرابی لامپ مگنترون مایکروفر چیست ؟

لامپ مگنترون نقش مهمی در گرم کردن غذای داخل مایکروفر دارد . در صورتی که دچار خرابی شود کارکرد مایکروفر نیز دچار مختل می‌شود . علائم نشان دهنده خرابی لامپ مگنترون غذای درون مایکروفر گرم نمی‌شود . در صورتی که این لامپ خراب باشد بوی سیم سوخته از مایکروفر احساس می‌کنید . گرمای مایکروفر کاهش پیدا میکند . سر و صداهایی مانند صدای صوت از مایکروفر می‌آید . بعد از روشن کردن مایکروفر صدایی شبیه به جرقه به گوش می‌رسد.

علت جرقه زدن مایکروفر :

در بسیاری از مواقع و رایج ترین علت جرقه زدن مایکروفر خراب شدن قطعات داخلی نیست ، بلکه جنس ظروفی است که در داخل دستگاه میگذارید . قرار دادن ظروف فلزی و یا تکه های فلز چسبیده به ظرف باعث میشوند تا جرقه های زیادی در داخل مایکروفر به وجود بیایند . برای جلوگیری از این مشکل به هیچ عنوان نباید ظروف فلزی و روکش های آلومینیومی را به داخل مایکروفر وارد کرد .

همچنین ممکن است در مرور زمان مقدار زیادی از مواد غذایی در دیواره و کف مایکروفر جمع شود . این آلودگی و کثیفی ها نه تنها باعث ایجاد بوی بد در غذا خواهد شد ، همچنین در ایجاد جرقه های ریز در داخل دستگاه نیز موثر می باشند . علاوه بر مواد غذایی ، در برخی از مواقع تکه های سیم ظرفشویی که در زمان تمیز کردن مایکروفر داخل آن باقی مانده است می تواند باعث جرقه زدن شود. که برای برطرف کردن این مشکل باید به صورت مرتب بخش های داخل مایکروفر را تمیز نمایید .

آموزش تعمیرات مایکروفر فنی حرفه ای

عوامل خاموش شدن مایکروفر :

مایکرور یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم برقی به حساب می آیند . این دستگاه در صورت دلایل بسیاری و ایجاد مشکل در قطعات آن ممکن است خاموش شود . واملی و قطعاتی که موجب خاموش شدن این دستگاه میشود : خرابی میکروسوئیچ درب ، خرابی فن ، خرابی ترموستات مایکروفر ، خرابی فیوز سرامیکی ، خرابی کنترل پنل ، خرابی برد دستگاه ، خرابی ترانس های ولتاژ مایکروفر و..از دلایل رایج خرابی مایکروفر ها هستند .

ماکروفر کار می کند اما غذا را گرم نمی کند  :

ممکن است محافظ حراراتی مایکروفر معیوب شده باشد . که میتواند گاهی منجر به این مشکل شود وقتی همه چیز به نظر درست کار می کند به جز گرم نشدن مایکروفر .  محافظ حرارتی کنترل میزان گرما را در ماکروفر برعهده دارد و آن را در قالب یک سوئیچ قرار میدهد .

برد یکی از مهم ترین قطعات در تمامی دستگاه های برقی هوشمند از جمله ماکروفر می باشد که تمامی عملکردهای  انجام شده توسط دستگاه با دستورات صادر شده از آن صورت می گیرد . باید بدانید که خرابی برد یکی از اصلی ترین علت های گرم نشدن غذا در ماکروفر می باشد که باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد .

اموزش صفر تا صد تعمیرات مایکروفر

بهترین آموزش تعمیرات مایکروویو

علت روشن نشدن المنت مایکروفر چه میتواند باشد ؟

خراب شدن المنت کارکرد درست مایکروفر را دچار مشکلاتی میکند . مایکروفر بدون المنت دیگر مایکروفر نیست . چون المنت وظیفه دارد هوای داخل مایکروفر را گرم کند . و با گرم شدن این قطعه ساطع شدن گرما از آن هوای داخل مایکروفر نیز گرم میشود . المنت قطعه‌ای است که نسبت به انرژی الکتریکی حساس است و سریعا پس از جریان یافتن این انرژی گرم میشود . ممکن است ایجاد این مشکل به دلیل مشکلاتی در سیستم الکتریکی دستگاه باشد و برق به درون دستگاه منتقل نمیشود . همچنین ممکن است المنت کلا از کار افتاده باشد و نیاز به تعویض این قطعه باشد .