021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش حرفه ای تعمیرات برد الکترونیکی

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی رایگان

برد الکترونیکی از جمله قطعات بسیار مهم در وسایل برقی می باشد . در بسیاری از مواقع این برد دچار مشکلاتی از جمله وجود گردو غبار ، فرسودگی قطعات و یا آبخوردگی نیز میشود که عملکرد کلی دستگاه را دچار مختل میکند  . در این شرایط بهترین کار نیاز به تعویض آن می باشد که نیاز به آموزش حرفه ای تعمیرات برد الکترونیکی می باشد . 

جلوگیری کردن از خرابی و افزایش طول عمر بردهای الکترونیکی ، امری ضروری و مهم و به صرفه برای افراد است . با رعایت برخی اقدامات پیشگیرانه ساده ، می‌توان احتمال بروز مشکلات و نیاز به تعمیرات را به طور قابل توجهی کاهش داد . یکی از مهم ترین عوامل برای سلامت برد محیط مناسب می باشد .

گرد و غبار، رطوبت و کثیفی ها می‌توانند به مرور زمان به اتصالات و قطعات الکترونیکی آسیب برسانند . پس محل قرارگیری مدار باید دور از هرگونه آلودگی باشد . استفاده از محافظ برق می‌تواند از آسیب دیدن مدار در اثر جریانات ولتاژ برق جلوگیری کند . گرما و سرمای زیاد برای بردهای الکترونیکی مضر است .

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی لوازم خانگی در تهران

از اولین عامل خرابی بردها می توان به گرد و غبار اشاره کرد.  قدیمی بودن دستگاه ها و وجود گرد و غبار در آن می تواند از عواملی باشد که باعث کوتاه شدن و خرابی عمر برد میشود . پس باید قبل از استفاده از وسایل برقی آن را تمیز نمایید . از دیگر عوامل خرابی این دستگاه ها می توان به آب خوردگی روی سطح برد اشاره کرد . و مورد بعدی که می تواند بر خرابی برد تاثیر بگذارد ، عمر قطعات الکترونیکی می باشد .

نقش برد الکترونیکی در لوازم خانگی :

لوازم خانگی و وسایل برقی از کنار هم قرار گرفتن قطعات متعددی ساخته شده اند . یکی از این قطعات که نقش پررنگی دارد، برد الکترونیکی است. این قطعه وظیفه ارسال فرمان و وظایف به قطعات دیگر را برعهده دارد . پس اگر برد الکترونیکی نتواند عملکرد درستی داشته باشد ، کل سیستمات لوازم برقی دچار مشکل می شود . اگر برد الکترونیکی دچار مشکل شود یا کاملا بسوزد ، هیچ کدام از قطعات دستگاه به درستی کار نخواهند کرد . پس باید برای عیب یابی و تعمیر این قطعه در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنید تا مشکلات بیشتری برای دستگاه شما به وجود نیاید .

بهترین آموزشگاه تعمیرات برد در تهران

اولین قدم در رفع خرابی ، بررسی دقیق مشکل است . برای این باید برد الکترونیکی را از دستگاه خارج نمایید ، سپس با استفاده از مولتی‌ متر، ولتاژ و مقاومت قطعات مختلف برد را اندازه‌ گیری کنید تا قطعه معیوب شناسایی شود .

در بسیاری از موارد خرابی‌ها به دلیل سوختن فیوزها ، خازن‌ها اتفاق می‌افتد . اگر فیوز سوخته باشد ، باید فیوز جدیدی جایگزین آن شود . در صورت خرابی خازن‌ها ، آن‌ها باید با دقت جدا شده و خازن‌های جدیدی با ظرفیت و ولتاژ مناسب جایگزین شوند. ترانزیستورهای سوخته نیز باید با مدل‌های مشابه جایگزین شوند .