021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

سایت آموزش تعمیرات کولر گازی

آموزش تعمیرات کولر گازی در تهران

کولرگازی یکی از مهمترین وسایل مورد استفاده در منازل در فصل تابستان و زمستان می‌باشد که برای ، خنک شدن و یا گرم شدن هوا از آن استفاده می‌شود . یکی از قطعات مهم مکانیکی که در یونیت بیرونی کولر جای گذاری شده است ، کمپرسور کولر گازی است . کمپرسور در واقع همان موتور کولرگازی می‌باشد . اگر متوجه شدید که کولر، عملکرد درستی ندارد باید اقدام به تست قطعات و تعویض یا تعمیر آن‌ها کنید . سایت آموزش تعمیرات کولر گازی میتواند فرصت خوبی برای علاقه مندان فنی نیز باشد .

علت خنک نکردن کولر گازی :

علت کار نکردن کولر گازی ، روشن نشدن کمپرسور می باشد . این مشکل رایج در دستگاه های سرمایشی ، می تواند به دلیل عوامل مختلفی مانند پریدن فیوز ، خرابی سیم ها و سوئیچ رخ دهد . در صورت پریدن فیوز ، شما باید آن را تعویض نمایید و مدارها را مورد بررسی قرار دهید تا اگر خرابی در سیم ها و کنترلر بود رفع گردد . صدای غیرعادی از کمپرسور، یکی از علت کار نکردن کولر گازی و مشکلات رایج آن است.  این صدا می تواند  به دلیل آلوده بودن و کثیف بودن کویل کندانسور یا خرابی در برد الکترونیکی باشد . پس ، باید آن را تمیز یا تعویض  نمایید . همچنین خرابی کمپرسور ممکن است به دلیل خرابی خازن راه انداز، صدای غیرعادی داشته باشد که در این صورت باید این قطعه نیز تعویض شود .

یکی از مشکلات شایع کولر های گازی آبریزی آن می باشد . آب دادن کولر گازی که معمولا به شکل چکه کردن آب از جلوی پنل است ، مشکل جدی است و باید برای رفع آن اقدام کنید زیرا ممکن است به گچ یا کاغذ دیواری آسیب برساند و دردسر های بیشتری را برای شما ایجاد کند.  به همین دلیل ، در سایت آموزش تعمیرات کولر گازی دلایل ریختن آب از اسپلیت و روش های برطرف کردن آن را به صورت کامل برای شما توضیح می دهیم .

آموزش تعمیر کولر گازی در تهران

علائم خرابی خازن کولر گازی :

خرابی خازن می تواند منجر به خرابی یا کار نکردن کمپرسور کولر گازی مرتبط باشد . مداوم و تکرر این وضعیت اصلا به صلاح نیست و باید هرچه سریع تر مشکل را برطرف کرد . معیوب شدن خازن ، علامت هایی دارد که باید با آنها مواجه شوید.  اولین نشانه خرابی کولر گازی این است که موتور فن روشن می شود، اما کمپرسورعملکردی ندارد. در این حالت، به محض عملکرد ترموستات در جهت عقربه های ساعت، موتور یا کمپرسور میل به حرکت از خود نشان می دهد اما روشن نمی شود. 

در این صورت کمپرسور جریان اضافی می کشد و حالت اورلود هم به وجود می آید که می تواند بسیار مشکل ساز باشد. دومین نشانه خرابی کولر گازی این است که علیرغم قرار دادن کلید فن روی کلیه حالتها، فن روشن نمی شود. در این صورت، موتور صدای هوم داده و شروع به امپرکشی می کند . اگر کلید فن به موقع خاموش نشود، موتور می سوزد .

علائم خرابی فن کولر گازی :

مهم ترین خرابی و ایراد فن کولر گازی، کار نکردن این قطعه است. اگر فن از کار بیفتد، ممکن است کولر به طور کلی روشن نشود. بنابراین یکی از علائم خرابی فن، روشن نشدن کولر گازی است. همچنین احتمال خاموش شدن دستگاه به صورت ناگهانی هم وجود دارد. البته این مورد در صورتی صدق می کند که برد سالم باشد. خنک نکردن کولر یا مختل شدن فرایند پرتاب باد هم ممکن است ناشی از خرابی فن یا عملکرد ناقص این قطعه باشد.

آموزش تعمیرات کولر گازی از صفر تا صد

نشانه های خرابی خازن کولر گازی :

در مواقعی ، کارکرد دستگاه کولر گازی با تاخیر و کندی صورت می گیرد یا دستگاه روشن نمی شود . و ممکن است در این شرایط شاهد عدم واکنش یا با مکث کار کردن کولر گازی شویم . علت اصلی بروز این مشکل خرابی و معیوب شدن خازن دستگاه جستجو نمود .  قطعه خازن علاوه بر قرار گرفتن در مدار ، زمینه مناسب برای نگهداری و ذخیره انرژی الکتریکی را فراهم میکند . این مراحل در آخر به راه اندازی و کارکرد فن و کمپرسور کولر گازی می انجامد . بر این اساس، توان مورد نیاز برای روشن کردن موتور کولر گازی از طریق خازن تامین می شود .